Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro: 0745 204 115
Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783
ISBN: 978-606-28-0161-8
DOI: 10.5682/9786062801618
Anul publicării: 2015
Editia: I
Pagini: 244
Editura: Editura Universitara
Autor: Ieremia Rusu
Cartea Bazele biblice ale dogmaticii crestine dupa Evanghelie de Dr. Ieremia Rusu evidentiaza patrimoniul doctrinar proclamat de Bisericile Crestine dupa Evanghelie din Romania. Ea reprezinta o valoroasa contributie la imbogatirea literaturii dogmatice evanghelice autohtone. Autorul, Dr. Ieremia Rusu, detinator al Diplomei de Doctorat in Teologie, de la Universitatea din Bucuresti, se inscrie cu prezenta lucrare in randul autorilor care cauta, cu deplina competenta, sa expuna in mod sistematic principiile de credinta ale Bisericilor Crestine dupa Evanghelie din Romania. Asa cum reiese din titlul lucrarii, se evidentiaza din plin caracterul biblic al doctrinelor Bisericilor Crestine dupa Evanghelie potrivit cu interpretarea specifica a Scripturilor. Urmarind sistemul Teologiei Sistematice, autorul prezinta invatatura despre Sfintele Scripturi ca temelie a sistemului doctrinar. Dupa care sunt prezentate doctrinele Bisericilor Crestine dupa Evanghelie cu privire la fiecare capitol al Teologiei Sistematice, inclusiv capitolul Escatologiei. Lucrarea evidentiaza, potrivit cu crezul specific, evanghelic, un adevarat indrumar teologic pentru crezul si trairea adevarata crestina spre edificarea credintei si trairii fiecarui crestin spre Slava lui Dumnezeu.
Prof. Univ. Dr. Vasile TALPOS
Prof. emerit la Universitatea din Bucuresti si la Institutul Teologic Baptist din Bucuresti,
Conducator de doctorate in Teologie la Universitatea din Bucuresti
Cartea Bazele biblice ale dogmaticii crestine dupa Evanghelie a Dr. Ieremia Rusu este primul volum din acest domeniu care a fost scris de catre un teolog din Miscarea Fratilor din Romania. Autorul isi propune sa raspunda intrebarii „Cat de biblica este dogmatica crestina dupa Evanghelie?” Raspunsul la aceasta intrebare este prezentat sub forma unei propuneri de teologie dogmatica, ce are la baza Sfanta Scriptura, raportata insa si la studiile altor teologi evanghelici. Din perspectiva academica, cartea imbogateste spiritualitatea romaneasca a Bisericilor Crestine dupa Evanghelie, dar si a miscarii evanghelice in ansamblul ei. Contributia autorului este importanta, imbogatind dialogul dintre diferitele confesiuni evanghelice cu contributia adusa de teologia Miscarii Fratilor.
Prof. Univ. Dr. Otniel-Ioan BUNACIU
Decan, Facultatea de Teologie Baptista, Universitatea din Bucuresti
Cartea Bazele biblice ale dogmaticii crestine dupa Evanghelie abordeaza o tema relevanta si mai putin explorata in literatura teologica evanghelica din Romania. Lucrarea prezinta doctrinele actuale ale crestinilor dupa Evanghelie, fara a studia dezvoltarea acestora in timp. Tratarea unui astfel de subiect din punct de vedere academic raspunde unei nevoi reale in cadrul Bisericilor Crestine dupa Evanghelie din Romania. Autorul prezinta doctrinele actuale ale crestinilor dupa Evanghelie, intelese din perspectiva teologiei evanghelice si nuantate de specificul doctrinar al „Miscarii Fratilor” din Europa.
Conf. Univ. Dr. Daniel MARIS
Rector, Institutul Teologic Baptist din Bucuresti
Cartea Bazele biblice ale dogmaticii crestine dupa Evanghelie a Dr. Ieremia Rusu este o lucrare din domeniul teologiei dogmatice care studiaza o tema neabordata in teologia evanghelica din Romania sau in Miscarea Fratilor din lume. Bazata pe Sfanta Scriptura si completata si cu studiile altor teologi evanghelici, cartea cauta sa raspunda intrebarii „Cat de biblica este dogmatica crestina dupa Evanghelie?” Raspunsul la aceasta intrebare este prezentat sub forma clasica a unei Marturisiri de Credinta, dar cu complexitatea unei carti de teologie dogmatica. Din punct de vederea academic, lucrarea este un studiu teologic complex, dar si usor de parcurs pentru cititorul dornic sa cunoasca doctrinele de baza ale crestinilor dupa Evanghelie.
Recomand cartea Bazele biblice ale dogmaticii crestine dupa Evanghelie a Dr. Ieremia Rusu tuturor studentilor si profesorilor de teologie, presbiterilor si pastorilor dornici sa-si imbogateasca cunostintele teologice in domeniul teologiei dogmatice, dar si tuturor crestinilor dupa Evanghelie.
Lect. Univ. Dr. Elisei RUSU
Prorector, Institutul Teologic Crestin dupa Evanghelie „Timotheus” din Bucuresti
Bazele biblice ale dogmaticii crestine dupa Evanghelie
DescarcaCUPRINS / 5
Lista de abrevieri / 11
Cuvant inainte / 13
INTRODUCERE / 15
BIBLIOLOGIE: DOCTRINA DESPRE BIBLIE / 19
1.1. Revelatia / 20
1.1.1. Definitia revelatiei / 20
1.1.2. De ce este rational sa existe revelatie divina? / 21
1.1.3. Clasificarea revelatiei / 21
1.2. Inspiratia / 28
1.2.1. Definitia inspiratiei / 28
1.2.2. Explicarea inspiratiei / 29
1.2.3. Inspiratia plenara si verbala / 31
1.2.4. Ineranta Bibliei / 33
1.2.5. Dovezi ca Biblia este Cuvantul lui Dumnezeu / 35
1.3. Canonul / 37
1.3.1. Conceptul de canon / 37
1.3.2. Observatii preliminare / 38
1.3.3. Canonul Vechiului Testament / 38
1.3.4. Canonul Noului Testament / 41
1.4. Iluminarea Duhului Sfant / 45
TEOLOGIE: DOCTRINA DESPRE DUMNEZEU / 49
2.1. Natura lui Dumnezeu / 49
2.1.1. Cine este Dumnezeu / 49
2.1.2. Existenta lui Dumnezeu / 50
2.1.3. Esenta Numelui lui Dumnezeu: Suveranitatea / 53
2.1.4. Dumnezeu este Spirit / 55
2.1.5. Dumnezeu are personalitate / 56
2.1.6. Dumnezeu este Viu / 58
2.2. Trinitatea lui Dumnezeu / 58
2.2.1. Importanta doctrinei Trinitatii / 58
2.2.2. Definitia Trinitatii / 59
2.2.3. Baza biblica a doctrinei Trinitatii / 60
2.2.4. Baza teologica a doctrinei Trinitatii / 61
2.2.5. Erezii istorice / 62
2.3. Perfectiunile lui Dumnezeu / 63
2.3.1. Dumnezeu este Etern / 64
2.3.2. Dumnezeu este Infinit / 65
2.3.3. Dumnezeu este complet Liber – Aseitate / 66
2.3.4. Dumnezeu este Imuabil sau Neschimbabil / 67
2.3.5. Dumnezeu este Omnipotent sau Atotputernic / 68
2.3.6. Dumnezeu este Omniprezent sau Atotprezent / 69
2.3.7. Dumnezeu este Omniscient sau Atotstiutor / 70
2.3.8. Dumnezeu este Imanent / 70
2.3.9. Dumnezeu este Transcendent / 71
2.3.10. Dumnezeu este Dragoste / 72
2.3.11. Dumnezeu este Gelos / 73
2.3.12. Dumnezeu este Sfant / 73
2.3.13. Dumnezeu este Bun / 75
2.3.14. Dumnezeu este Indurator sau Milos / 76
2.4. Lucrarile lui Dumnezeu / 76
2.4.1. Planul lui Dumnezeu / 76
2.4.2. Definitie planul lui Dumnezeu / 77
2.4.3. Implicatiile planului lui Dumnezeu / 78
2.4.4. Prioritatea logica: planul lui Dumnezeu sau actiunea omului? / 79
2.4.5. De ce exista raul in lume? / 79
2.4.6. Dumnezeu a creat universul / 80
2.4.7. Dumnezeu sustine universul / 81
2.4.8. Providenta lui Dumnezeu / 82
2.4.9. Dumnezeu salveaza / 82
CRISTOLOGIE: DOCTRINA DESPRE ISUS CRISTOS / 83
3.1. Divinitatea Domnului Isus Cristos / 83
3.1.1. Domnul Cristos a pretins ca este Dumnezeu / 83
3.1.2. Divinitatea Domnului Cristos atestata de lucrarea Sa / 85
3.1.3. Preexistenta Fiului lui Dumnezeu / 86
3.1.4. Noul Testament invata divinitatea Domnului Cristos / 86
3.1.5. Dovezi ale divinitatii Domnului Cristos in Vechiul Testament / 88
3.1.6. Invierea dovedeste divinitatea Domnului Cristos / 88
3.2. Umanitatea Domnului Isus Cristos / 89
3.2.1. Intruparea Logosului etern / 89
3.2.2. Domnul Cristos a avut trup, suflet si spirit omenesc / 90
3.2.3. Domnul Cristos a crescut / 91
3.2.4. Domnul Cristos a fost numit om / 91
3.2.5. Domnul Cristos a avut limitarile naturii umane / 92
3.2.6. Domnul Cristos a experimentat emotiile omenesti / 92
3.3. Unitatea Persoanei Domnului Isus Cristos / 93
3.3.1. Erezii istorice privind divinitatea si umanitatea Domnului Isus Cristos / 93
3.3.2. Umilinta Domnului Isus Cristos: Problema kenotica / 95
3.3.3. Perspectiva biblica asupra unirii celor doua naturi ale Domnului Isus Cristos / 97
3.3.4. Impecabilitatea Domnului Isus Cristos / 99
3.4. Lucrarea Domnului Isus Cristos / 100
3.4.1. Lucrarea Domnului Isus Cristos inainte de intrupare / 100
3.4.2. Lucrarea Domnului Isus Cristos pe pamant / 101
3.4.3. Lucrarea prezenta a Domnului Isus Cristos / 101
3.4.4. Lucrarea viitoare a Domnului Isus Cristos / 102
PNEUMATOLOGIE: DOCTRINA DESPRE DUHUL SFANT / 103
4.1. Persoana Duhului Sfant / 103
4.1.1. Duhul Sfant este o Persoana / 104
4.1.2. Duhul Sfant este Dumnezeu / 105
4.2. Lucrarea Duhului Sfant / 105
4.2.1. Lucrarea Duhului Sfant in Vechiul Testament / 106
4.2.2. Lucrarea Duhului Sfant in viata Domnului Cristos / 106
4.2.3. Lucrarea Duhului Sfant la mantuirea omului / 107
4.2.4. Lucrarea Duhului Sfant in viata crestinului / 116
4.2.5. Lucrarea Duhului Sfant in Biserica / 118
ANGELOLOGIE: DOCTRINA DESPRE INGERI / 125
5.1. Doctrina despre ingerii sfinti / 125
5.1.1. Originea ingerilor / 125
5.1.2. Natura ingerilor / 126
5.1.3. Organizarea ingerilor / 128
5.1.4. Lucrarea ingerilor / 130
5.2. Doctrina despre demoni / 131
5.2.1. Originea lui Satan si a demonilor / 131
5.2.2. Activitatile lui Satan si ale demonilor / 132
5.2.3. Destinul lui Satan si al demonilor / 134
ANTROPOLOGIE: DOCTRINA DESPRE OM / 135
6.1. Originea omului / 135
6.2. Chipul lui Dumnezeu in om / 137
6.2.1. Termeni folositi pentru „chip” si „asemanare” / 138
6.2.2. Teorii privind imago Dei / 138
6.2.3. Concluzii privind imago Dei / 140
6.3. Natura omului / 141
6.3.1. Dihotomismul / 141
6.3.2. Trihotomismul / 142
6.3.3. Monismul / 143
6.3.4. Unitate conditionala / 143
6.3.5. Concluzii privind natura omului / 144
6.4. Transmiterea fiintei umane / 145
HAMARTIOLOGIE: DOCTRINA DESPRE PACAT / 147
7.1. Originea pacatului / 147
7.2. Termeni pentru pacat si definitie pacat / 148
7.3. Sursa pacatului / 150
7.4. Consecintele pacatului / 151
7.5. Dimensiunile pacatului / 152
7.6. Problema transimterii pacatului originar / 153
SOTERIOLOGIE: DOCTRINA DESPRE MANTUIRE / 155
8.1. Termeni folositi pentru mantuire / 155
8.2. Lucrarea de mantuire a Domnului Isus / 156
8.2.1. Teorii gresite cu privire la jertfa Domnului Isus / 156
8.2.2. Invatatura Bibliei: Substituirea / 159
8.2.3. Satisfactia / 161
8.2.4. Impacarea / 161
8.2.5. Rascumpararea / 163
8.2.6. Sfera de cuprindere a jertfei Domnului Cristos / 164
8.2.7. Alegerea divina si vointa libera a omului / 166
8.3. Harul lui Dumnezeu / 166
8.3.1. Definitia harului / 167
8.3.2. Aspecte ale harului lui Dumnezeu / 168
8.4. Pocainta si credinta / 170
8.4.1. Pocainta / 170
8.4.2. Credinta / 170
8.5. Justificarea si regenerarea / 171
8.5.1. Justificarea / 171
8.5.2. Regenerarea / 172
8.6. Sfintirea / 173
8.7. Glorificarea / 174
ECLESIOLOGIE: DOCTRINA DESPRE BISERICA / 177
9.1. Definirea Bisericii / 177
9.1.1. Semnificatia cuvantului Biserica / 177
9.1.2. Definirea Bisericii universale / 179
9.1.3. Definirea bisericii locale / 180
9.2. Nasterea Bisericii / 181
9.3. Natura Bisericii / 182
9.3.1. Trupul lui Cristos / 182
9.3.2. Templul lui Dumnezeu / 184
9.3.3. Mireasa Domnului Cristos / 184
9.3.4. Alte metafore pentru Biserica / 185
9.4. Organizarea Bisericii / 186
9.4.1. Biserica este organism si organizatie / 186
9.4.2. Conducerea bisericii locale / 188
9.4.3. Darurile spirituale si slujirile in Biserica / 193
9.5. Actele de cult / 194
9.5.1. Botezul crestin / 195
9.5.2. Masa Domnului / 195
9.6. Functiile Bisericii / 196
9.6.1. Glorificarea lui Dumnezeu / 197
9.6.2. Edificarea celor credinciosi / 197
9.6.3. Evanghelizarea celor nemantuiti / 198
ESCATOLOGIE: DOCTRINA DESPRE LUCRURILE DE PE URMA / 199
10.1. Escatologia personala / 200
10.1.1. Moartea / 200
10.1.2. Starea intermediara / 201
10.2. Escatologia generala / 202
10.2.1. Doctrina despre Mileniu / 202
10.2.2. Rapirea Bisericii / 217
10.2.3. Necazul cel mare / 220
10.2.4. Judecatile lui Dumnezeu / 223
10.2.5. Starea eterna / 224
MARTURISIREA DE CREDINTA A BISERICII CRESTINE DUPA EVANGHELIE DIN ROMANIA – UNIUNEA BISERICILOR CRESTINE DUPA EVANGHELIE / 225
BIBLIOGRAFIE / 245
In aceasta carte sunt analizate bazele biblice ale doctrinelor Bisericilor Crestine dupa Evanghelie. Cartea Bazele biblice ale dogmaticii crestine dupa Evanghelie nu este un manual de teologie sistematica, deoarece studiaza dogmatica crestina dupa Evanghelie impreuna cu fundamentul ei, Sfanta Scriptura. Atat teologia sistematica cat si teologia dogmatica au ca scop sa sistematizeze marile teme ale Bibliei in doctrine care sa formeze un sistem teologic coerent. Dar ele nu trebuie confundate, deoarece exista o diferenta notabila intre aceste doua tipuri de teologie.
Teologia sistematica este bine definita de Dr. Millard Erickson: „este acea disciplina care se straduieste sa articuleze in mod coerent doctrinele credintei crestine, pe baza Scripturilor inainte de toate, in contextul culturii in general, intr-un limbaj specific contemporan si in raport cu problemele vietii.”
Teologia dogmatica se ocupa si ea cu stiinta despre Dumnezeu, dar dintr-o perspectiva diferita. Profesorul Paul Enns scrie ca termenul dogma inseamna in greaca si latina „ceea ce este sustinut ca o convingere” si defineste dogmatica astfel: „o doctrina sau o serie de doctrine teologice si religioase afirmate si proclamate oficial si cu autoritate de catre o biserica.” Dogmatica se poate defini ca fiind stiinta care prezinta intr-o forma sistematica doctrinele credintei crestine formulate in mod oficial de catre o biserica sau o miscare teologica. Dogmatica se bazeaza deci pe teologia sistematica si preia o interpretare din teologia sistematica, pe care apoi o denominatiune sau un curent teologic o formuleaza ca dogma. Un exemplu de dogmatica este teologia calvinista, care nu este impartasita doar de o denominatiune, ci este adoptata oficial de mai multe confesiuni, sau de grupuri de biserici, apartinand unui cult sau altuia.
Daca se stabileste ca o premisa de baza ca Biblia este Cuvantul lui Dumnezeu, atunci dogmatica crestina dupa Evanghelie are valoare doar daca ea prezinta corect invatatura Sfintei Scripturi. De aceea, este o intrebare legitima: „Cat de biblica este dogmatica crestina dupa Evanghelie?”. Cartea de fata cauta sa raspunda la aceasta intrebare, studiind baza biblica a fiecarei doctrine in parte.
Lucrarea prezinta doctrinele actuale ale crestinilor dupa Evanghelie, fara a studia dezvoltarea acestora in timp. Fundamentul acestor doctrine este Biblia, inteleasa din perspectiva teologiei evanghelice, nuantata de specificul doctrinar al Miscarii Fratilor din Europa care, prin misionarii lor, au infiintat Bisericile Crestine dupa Evanghelie din Romania. Acest specific a fost mentinut si datorita faptului ca, in perioada interbelica, mai multi credinciosi romani au fost pregatiti in scolile misionare ale Adunarilor Fratesti din Elvetia si Germania.
Odata cu scurgerea vremii, teologia crestinilor dupa Evanghelie s-a imbogatit, mai ales prin cartile donate de crestinii care au vizitat Romania chiar si in perioada dictaturii comuniste, iar uniformizarea teologiei predicata in biserici s-a realizat atat pe cale orala prin predicatorii care vizitau bisericile, cat mai ales prin revistele cultului. In perioada interbelica, crestinii dupa Evanghelie au publicat multe reviste, atat de doctrina, cat si de evanghelizare. Cea mai cunoscuta a fost revista Crestinul, redactata de Florea Moisescu in Bucuresti. Incepand cu perioada comunista si pana in prezent, revista cultului este Calea Credintei, editata la Bucuresti de Uniunea Crestina dupa Evanghelie. Un rol important l-au avut si cartile de doctrina si de studiu biblic publicate in anii 1970 de catre Uniunea Cultului Crestin dupa Evanghelie din Romania.
Un alt element important in modelarea dogmaticii crestine dupa Evanghelie a fost relatia cu celelalte culte evanghelice din Romania, care, atat prin revistele si cartile publicate, cat si prin predicile slujitorilor lor, au influentat, la nivel local sau national, doctrina crestinilor dupa Evanghelie.
Un rol fundamental in aprofundarea si modelarea dogmaticii Bisericilor Crestine dupa Evanghelie l-au avut studiile prin extensie organizate de BEE International, care au echipat presbiteri si predicatori chiar si in timpul comunismului, folosind cele mai apreciate manuale de teologie sistematica scrise de teologii evanghelici din strainatate, cum ar fi Henry Clarence Thiessen, Charles C. Ryrie si Millard J. Erickson. De asemenea, literatura bogata introdusa clandestin in Romania comunista i-a ajutat pe presbiteri si pe predicatori sa se instruiasca teologic, astfel incat ei au putut sluji in biserici si au echipat generatiile care au urmat prin procesul de ucenicie biblica.
Dupa evenimentele din decembrie 1989, in conditii de libertate religioasa si de circulatie fara restrictii, predicatorii crestini dupa Evanghelie si-au completat pregatirea teologica la institute si universitati crestine din strainatate. Un rol important in formarea teologica a presbiterilor si predicatorilor din Bisericile Crestine dupa Evanghelie l-a avut Institutul Teologic Crestin dupa Evanghelie „Timotheus” din Bucuresti.
Esenta doctrinelor prezentate in aceasta carte este consemnata in Marturisirea de credinta a Crestinilor dupa Evanghelie, care a fost elaborata de un grup de profesori de la Institutul Teologic Crestin dupa Evanghelie „Timotheus” din Bucuresti, in anul 1998, dupa care ea a fost analizata si modificata de catre presbiterii din toate structurile cultului. Dupa acest proces de elaborare care a durat doi ani, Marturisirea de credinta a fost aprobata de catre Sfatul de Frati pe Tara in data de 31 martie 2000. Marturisirea de credinta actuala a fost revizuita de catre Consiliul National si adoptata de Conferinta Nationala a Bisericii Crestine dupa Evanghelie – Uniunea Bisericilor Crestine dupa Evanghelie din Romania. Ea a intrat in vigoare in data de 18 ianuarie 2011 si poate fi citita in Anexa acestei carti.
Deoarece scopul cartii este de a prezenta bazele biblice ale dogmaticii crestine dupa Evanghelie, cartea cea mai citata este Biblia. Alaturi de lucrarile autorilor din cadrul Miscarii Fratilor din tara si din strainatate, sunt citate si cartile de teologie evanghelica, deoarece cele mai multe doctrine ale crestinilor dupa Evanghelie sunt comune cu ale celorlalte confesiuni evanghelice. In cazul in care o doctrina nu este impartasita de toate bisericile crestine dupa Evanghelie, au fost prezentate si variantele la doctrina respectiva.
Pentru simplitate, doctrinele prezentate in lucrare nu sunt introduse prin expresii de felul: „Crestinii dupa Evanghelie cred ca; sau sustin ca.” Aceasta deoarece tema cartii este chiar dogmatica Bisericilor Crestine dupa Evanghelie.
Intrucat o parte dintre cititori vor fi interesati sa cunoasca dogmatica crestina dupa Evanghelie, este normal sa se intrebe cat de bine cunoaste autorul acestei carti dogmatica acestei confesiuni. Autorul a fost educat intr-o familie de crestini dupa Evanghelie, tatal sau, Neculai Rusu, fiind predicator in Adunarea din Ploiesti si predicator delegat sa viziteze biserici din judetul Prahova si Buzau. Formarea autorului din punct de vedere teologic a inceput in Adunarea Crestina dupa Evanghelie din Ploiesti, unde a avut ca invatatori personalitati marcante ale acestui cult, printre care: Gheorghe Giuvelea, Ion Giurea, Alexandru Panaitescu, Nicolae Tonoiu, David Teodorescu, Victor Dumitrescu si Silviu Cioata. Autorul a inceput sa predice Cuvantul lui Dumnezeu in Bisericile Crestine dupa Evanghelie din anul 1978 si a participat la elaborarea Statutului si a Marturisirii de credinta a crestinilor dupa Evanghelie din anul 1990 pana in prezent. El este cadru didactic universitar la Institutul Teologic Crestin dupa Evanghelie „Timotheus” din Bucuresti, unde preda alaturi de alte cursuri si disciplina: Teologie sistematica si dogmatica crestina dupa Evanghelie. Autorul preda acest curs de 18 ani.
Avand in vedere modul in care a lucrat Dumnezeu in viata autorului, aceasta carte poate fi un instrument folositor in dezvoltarea teologiei crestinilor dupa Evanghelie, punand bazele unei dezbateri care va continua prin cercetarile biblice pe care le vor face in viitor alti iubitori ai Sfintei Scripturi.
Citind aceasta carte de dogmatica, este important ca fiecare sa verifice daca invatatura crestinilor dupa Evanghelie este biblica sau nu. Evanghelistul Luca scrie despre evreii din Berea: „Iudeii acestia aveau o inima mai aleasa decat cei din Tesalonic. Au primit Cuvantul cu toata ravna, si cercetau Scripturile in fiecare zi, ca sa vada daca ce li se spunea, este asa” (Fapte 17:11). Acesti oameni cu inima aleasa verificau daca invatatura apostolului Pavel si a lui Sila era sau nu in acord cu Sfanta Scriptura revelata deja de Dumnezeu in Vechiul Testament.
Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro