Propuneri manuscrise: [email protected]:  0745 204 115     

Urmărire comenzi Persoane fizice / Vânzări: 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitară Experimente în psihologia socială şi dinamica grupurilor

Editura Universitară
40,00 Lei

Editura: Editura Universitară

Autor: Mădălin Niculae

Ediția: I

Pagini:

Anul publicării: 2025

ISBN: 978-606-28-2110-4

DOI: 10.5682/9786062821104

Stoc epuizat
Cod Produs: 9786062821104 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 357
Adaugă la Wishlist Cere informații
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuvânt înainte
  • Cuprins
  • Review-uri (0)
  • Experimente în psihologia socială şi dinamica grupurilor

    Descarcă

Poate că nu există o satisfacție mai mare pentru un cadru universitar decât aceea în care un fost student vine și‑i prezintă acestuia propunerea sa de tipărire a unei cărți...
Cartea propusă de psihologul Mădălin Niculae reprezintă un scurt compendiu de psihologie socială și dinamica grupurilor. Autorul prezintă pe scurt obiectul și domeniul celor două discipline, una singură dacă luăm în considerație definițiile psihologiei sociale, atent selecționate din literatura de specialitate.
În partea consacrată experimentelor, sigur că se puteau alege și altele decât cele prezentate, dar aceasta este opțiunea autorului și o respectăm ca atare. Reținem maniera interesantă în prezentarea experimentelor, ceea ce ar putea avea ca efect replicarea lor de către alți psihologi cercetători. De remarcat tendința autorului de a demonstra statistic validitatea concluziilor experimentelor efectuate.
Pe scurt, o lucrare ce poate fi considerată o bună premisă pentru lucrările viitoare ale autorului Mădălin Niculae.
Conf. Univ. Dr. Filaret SÎNTION
 

Prefață/11
Partea I – Fundamente teoretice în Psihologia Socială/13

1.            Domeniul Psihologiei Sociale/15
2.            Obiectul psihologiei sociale/17
2.1.         Impactul individului asupra altului individ/17
2.2.         Impactul grupului asupra individului/18
2.3.         Impactul individului asupra grupului/19
2.4.         Impactul grupurilor asupra grupurilor/19
3.            Definiții ale psihologiei sociale/22
4.            Raporturile psihologiei sociale cu celelalte științe/24
4.1.         Relația psihologiei sociale cu sociologia/25
4.2.         Relația psihologiei sociale cu antropologia socială/25
4.3.         Relația psihologiei sociale cu psihologia personalității/25
5.            Istoricul psihologiei sociale/28
6.            Psihologia socială în România/33
6.1.         Afirmarea psihologiei sociale în România/34
6.2.         Psihologia socială românească contemporană 1970 – 2025/35
7.            Perspective teoretice în psihologia socială/37
Partea a II a – Fundamente teoretice în Dinamica Grupurilor/49
8.            Grupul mic în psihologia socială/51
8.1.         Necesitatea grupului mic pentru individ/51
8.2.         Definiții ale grupurilor mici/52
                8.2.1.     Definiția sintetică a grupului mic/53
                8.2.2.     Definiția analitică a grupului mic/53
                8.2.3.     Alte definiții ale grupurilor mici/54
8.3.         Ce se înțelege prin „dinamica” grupurilor?/56
9.            Niveluri de analiză ale grupului mic/57
9.1.         Caracteristicile grupului mic/57
10.          Clasificări ale microgrupurilor/59
10.1.      În funcție de activitatea fundamentală/59
10.2.      Criteriul realității/59
10.3.      După poziția individului în relație cu grupurile/60
10.4.      După mărimea și gradul de implicare al individului/60
10.5.      După mărimea grupului /60
10.6.      După gradul de instituționalizare/61
10.7.      După criteriul duratei grupurilor/61
10.8.      După criteriul preferințelor interpersonale/61
10.9.      Subgrupuri de muncă/62
                10.9.1.   Cum și de ce apar subgrupurile? /62
10.10. Comparația între grupurile formale și grupurile informale/63
11.          Grupul – un agent de socializare /64
12.          Formarea grupurilor mici/67
12.1.      Etapele formării grupurilor/67
                12.1.1.   Modelul Bass Ryterband (1979)/67
                12.1.2.   Modelul Tuckman (1965)/69
                12.1.4.   Modelul Napier și Gershenfeld (1993)/69
                12.1.5.   Modelul Moreland Levine (1988)/72
                12.1.6.   Modelul Rădulescu Tobă/73
13.          Integrarea în grupul mic /75
14.          Mărimea grupului mic/77
14.1.      Grupuri mici cu numărul de membri spre limita inferioară/78
14.2.      Grupuri mici cu număr de membri spre limita superioară: de la 15-20 membri până la 30-40 membri /79
15.         Dimensiunile în grupul mic/80
15.1.      Definiție și clasificare/80
15.2.      Dimensiunea sarcinii/81
15.3.      Dimensiunea relațională (socio afectivă) /82
15.4.      Dimensiunea contextuală/82
Partea a III-a    Experimente în Psihologia Socială /85
1.            Algebra cognitivă/87
2.            Bias ul ochelarilor/94
3.            Bias ul vestimentar/98
4.            Efectul Pygmalion în evaluarea școlară/102
5.            Eroarea fundamentală/109
6.            Euristica reprezentativității/119
7.            Iluzia controlului/125
8.            O dimensiune psihosocială a alergătorului/129
9.            Bias ul prin valorizarea sursei de informare/135
10.          Facilitarea socială/141
Partea a IV-a    Experimente în Dinamica Grupurilor/151
11.          Solidaritatea intergrupuri/153
12.          Cooperarea în grup/158
13.          Conflictul intragrupal/163
14.          Chiulul social/168
15.          Rolul genului în dinamica grupului mic/172
Încheiere/177
Bibliografie/179

 

Dacă dorești să iți exprimi părerea despre acest produs poți adăuga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienți Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie să mai adaugi cel puțin un produs pentru a compara produse.

A fost adăugat în wishlist!

A fost șters din wishlist!