Propuneri manuscrise: [email protected]:  0745 204 115     

Urmărire comenzi Persoane fizice / Vânzări: 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitară Despre copii si copilarie. Repere psihologice si educationale

Editura Universitară
42,29 Lei

Editura: Editura Universitară

Autor: Roxana Maier

Ediția: I

Pagini: 150

Anul publicării: 2024

ISBN: 978-606-28-1904-0

DOI: https://doi.org/10.5682/9786062819040

Stoc epuizat
Cod Produs: 9786062819040 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 357
Adaugă la Wishlist Cere informații
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvânt înainte
  • Review-uri (0)
In cabinetul psihologic si in salile de clasa avem ades in fata noastra copii. Desi copilaria este asociata cu varsta inocentei, cu cea fara de griji si copiii pot avea probleme, dificultati, situatii greu de parcurs. Desigur e greu sa lucram cu copiii, daca familia in care acestia traiesc nu doreste sau nu intelege ca are ceva de schimbat la felul de a fi de pana atunci.
Insa acest lucru nu e mereu intalnit. Asa ca va invit sa priviti si perspectiva aceasta – daca familia schimba sau nu pentru copilul lor, e alegerea familiei, dar noi din postura de terapeuti, educatori, putem face cate ceva pentru copii, asa ca va invit sa faceti. Iata pentru aceasta cateva notiuni teoretice de baza si o serie de exercitii de facut la clasa dar mai ales in cabinetele psihologice.
Informatii conformitate produs
  • Despre copii si copilarie. Repere psihologice si educationale

    Descarcă

CUVANT INAINTE / 7
1.1. Cateva scurte precizari /8
1.2. Notiuni teoretice. Repere in dezvoltarea copilului /10
1.2.1. Repere psihogenetice /10
1.2.2. Stadialitatea dezvoltarii copilului /11
1.2.3. Repere in dezvoltarea copilului /25
FISE DE LUCRU PENTRU COPII / 53
Fisa nr. 1. Sa ne cunoastem /54
Fisa nr. 2. Cine sunt/55
Fisa nr. 3. Sa culegem niste morcovi /57
Fisa nr. 4. Ce seminte sadim/ 58
Fisa nr. 5. Despre seminte si rolul lor /59
Fisa nr. 6. Cuvinte care imi plan si cuvinte care nu imi plac /60
Fisa nr. 7. Sa construim o poveste / 61
Fisa nr. 8. Poveste simpla /63
Fisa nr. 9. Cum este gradinita/scoala pentru tine/ 65
Fisa nr. 10. Ce as vrea sa fac?/66
Fisa nr. 11. Pentru ce e ,,nevoie” de mine in casa?/67
Fisa nr. 12. Ce vreau sa vorbesc cu altii! /68
Fisa nr. 13. Ce emotii am eu?/ 70
Fisa nr. 14. Emotia - fericire! /71
Fisa nr. 15. Emotia - tristete!/72
Fisa nr. 16. Emotia - frica! /73
Fisa nr. 17. Emotia - dezgust!/74
Fisa nr. 18. Emotii - in familie/contextul social! /75
Fisa nr. 19. Managementul furiei /79
Fisa nr. 20. Managementul fricii/81
Fisa nr. 21. Managementul emotiilor negative / 83
Fisa nr. 22. Personajul preferat / 86
FISE DE LUCRU PENTRU ADOLESCENTI/87
Fisa nr. 23. Fisa aptitudinala de relatie/88
Fisa nr. 24. Familia mea/89
Fisa nr. 25. Zece lucruri bune despre dvs./90
Fisa nr. 26. Calitati si defecte/91
Fisa nr. 27. Obiective legate de cariera/93
Fisa nr. 28. Atribuiri realiste ale succesului/esecului/ 94
Fisa nr. 29. Insusiri ale mele cu care parintii mei nu sunt de acord /95
FISE DE LUCRU PENTRU PARINTI/97
Fisa nr. 30. Casa si constructia ei /98
Fisa nr. 31. Cate ceva despre emotii/ 99
Fisa nr. 32. Cine sunt persoanele apropiate din viata copilului meu/101
Fisa nr. 33. Care sunt resursele fiului/fiicei mele/102
Fisa nr. 34. Blocajele fiului/ fiicei meu/mele/103
Fisa nr. 35. Cum pot fi un model/104
Fisa nr. 36. Calitati de parinte/106
FISE PENTRU PSIHOLOGUL SCOLAR/107
Tema 1. Intelegerea emotiilor de baza, a consecintelor si contextelor/108
Tema 2. Exprimarea si trairea emotiilor contextul adecvat/118
Tema 3. Reglare emotionala si controlul mediului/131
BIBLIOGRAFIE/147

 

Cartea este construita in doua parti – notiuni teoretice si fise de lucru. Notiunile teoretice sunt orientative pentru persoanele care lucreaza cu copii si cuprind notiuni despre copii explicate astfel incat sa poata fi utilizate si in discutiile cu parintii, nu numai in lucrul cu copiii. In ceea ce priveste fisele de lucru acestea pot fi utilizate la clasa sau in cabinetele psihologice.
Daca fisele sunt utilizate in cabinetele psihologice atunci ele au nevoie de o sectiune de documentare - se aduna informatii despre situatia prezenta, in ce fel afecteaza viata clientului, relatiile, sanatatea etc. De asemenea fiecare fisa trebuie privita din perspectiva alegerii unei schimbari posibile in viata clientului nostru - alege schimbarea, identifica pasii acesteia, strategiile, se poate clarifica si in ce fel va afecta aceasta schimbare viata, simptomele, relatiile, planul personal etc.
Pe parcursul acestui proces psihologii se pot folosi de instrumente provocative - carduri OH, sau Points of you, sau Funny Brands, sau orice carduri de asociere metaforica, sau cuburi Story Cubs, scaunele, papusi, plastelina, creioanele colorate, sau orice materiale provocative pentru a ilustra fiecare etapa. Pornind de la carduri (cuburi, papusi etc) se leaga semnificatia cardului de situatia prezenta, sau de schimbare, sau de ce e de constientizat in etapa parcursa. Cardul (cuburile, papusile etc) reprezinta o provocare de a ,,sparge” tiparele gandirii de pana atunci, de a aduce persoana in a gandi diferit, pe un drum nesondat inca, sau neparcurs deocamdata, ceva ce poate oferi, prin noutate, oportunitatea schimbarii, sau oportunitatea de a privi din alta perspectiva totul Aceasta noua modalitate de a privi situatia este un drum pe care clientul nu l-a considerat al sau, este un drum nou si diferit dar care il va duce intr-un loc de poveste si anume – mai aproape de el insusi. Cartea ofera la final si cateva fise ce pot fi utilizate la clasa de consilierul scolar.
Spor la descoperiri minunate alaturi de copii si parintii lor! 

Autoarea

Dacă dorești să iți exprimi părerea despre acest produs poți adăuga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienți Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie să mai adaugi cel puțin un produs pentru a compara produse.

A fost adăugat în wishlist!

A fost șters din wishlist!