Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Limba engleza pentru scopuri specifice. Abordare pedagogica moderna - Anamaria Pavel

-7%
48,00 Lei 44,64 Lei

Editura: Editura Universitara

Autor: Anamaria Pavel

Editia: I

Pagini: 284

Anul publicării: 2023

ISBN: 978-606-28-1628-5

DOI: https://doi.org/10.5682/9786062816285

Stoc limitat
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062816285 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Review-uri (0)
Diversitatea mijloacelor necesare predarii adecvate societatii actuale, a unei materii de complexitatea limbii engleze pentru scopuri specifice completeaza profilul profesorului de limba engleza. Iata cum Tehnologia informatiei si a comuncatiilor, Blended Learning, Flipped Classroom si Imersiunea lingvistica controlata devin in mod paradoxal, impreuna si fiecare in parte, esentiale in actul de predare si elemente de profil ale profesorului care le utilizeaza, atunci cand integrarea lor in practica de zi cu si devine o rutina benefica si un tipar versatil, multifunctional, aplicat in activitatea de zi cu zi. Aceasta inter-pluri-trans-disciplinaritate face diferenta si adauga plusvaloare actului de predare a limbii engleze pentru scopuri specifice. 

Anamaria Pavel    
 
  • Limba engleza pentru scopuri specifice. Abordare pedagogica moderna

    Descarca
ANAMARIA PAVEL 

DESPRE CAUTARI SI CAI, PARTENERI SI OGLINZI / 9
IDEI CARE PROVOACA UN NOU INCEPUT / 11
LIBERTATEA DE A DESCOPERI... / 13
Lista figurilor / 16
Lista tabelelor / 18
Lista acronimelor / 19
Introducere / 21

Partea I – FUNDAMENTARE TEORETICA / 26

Capitolul 1. Limba engleza pentru scopuri specifice in context educational multidisciplinar / 27
1.1. ESP – definitii, definiri, caracteristici, arie si scopuri / 31
1.1.1. Limba engleza – lingua franca / 36
1.1.2. Limba engleza in context (post)modern / 38
1.1.3. Metoda educationala transformativ – interactiva prin relationare / 39
1.1.4. Inteligenta sumativa / 43
1.1.5. Imersiune lingvistica controlata / 45
1.2. ESP din perspectiva istorica / 47
1.3. Limba engleza pentru scopuri specifice – Clasificare / 51
1.3.1. ESP in domeniul academic (EAP) / 56
1.3.2. ESP in sfere vocational – ocupationale (EOP) / 58
1.4. ESP si psihopedagogia limbilor straine / 59
1.4.1. ESP in context multidisciplinar – dezvoltare de competente cheie / 64
1.4.2. Profilul complex integrat multi‑trans‑pluri‑interdisciplinar al profesorului de limba engleza pentru scopuri specifice / 67
1.5. Limba si continut in ESP / 68
1.6. Evaluarea continua / 70

Capitolul 2. Aplicarea noilor tehnologii ale informatiei si comunicatiilor in educatie / 72
2.1. TIC in procesul de predare‑invatare si evaluare a limbii engleze / 72
2.1.1. Resurse necesare / 77
2.2. Blended Learning / 81
2.2.1. Tipuri de Blended Learning / 85
2.3. Moocs / 89
2.4. Flipped Classroom in limba engleza pentru scopuri specifice / 93

Partea a II‑A – STUDII APLICATIVE / 99

Capitolul 3. Utilizarea TIC in formarea competentelor aferente limbii engleze pentru scopuri specifice / 99
3.1. Descrierea planului de interventie / 99
3.2. Continut, strategii si metode folosite in studiul ESP prin intermediul TIC / 103
3.2.1. Activitatea in sala de curs / 126
3.2.2. Interactiunea in mediul virtual – platforma Moodle / 129
3.2.3. Interactiunea pe platforma de socializare Facebook / 135
3.2.4. Blended Learning in studiul ESP / 136

Capitolul 4. Scopuri, premise si pozitionari in demersul de cercetare / 142
4.1. Prezentarea problematicii investigate si stabilirea cadrului conceptual de cercetare / 142
4.2. Descrierea demersului investigativ / 146
4.3. Designul cercetarii / 148
4.4. Coordonatele cercetarii / 151
4.4.1. Tipul cercetarii / 151
4.4.2. Scopul cercetarii / 151
4.4.4. Strategia de cercetare / 151
4.4.5. Etapele cercetarii / 153
4.4.6. Obiectivele cercetarii / 155
4.4.7. Ipotezele cercetarii / 155
4.4.7.1. Ipoteze generale / 155
4.4.7.2. Ipoteze de lucru / 155
4.4.8. Variabilele cercetarii / 156
4.4.8.1. Variabile constante / 156
4.4.8.2. Variabile independente / 157
4.4.8.3. Variabile dependente / 157
4.5. Descrierea lotului de participanti / 157
4.6. Metode, tehnici si instrumente utilizate in cercetare / 158

Capitolul 5. Demersuri stiintifice practice / 164
5.1. Colectarea datelor / 164
5.1.1. Prezenta in sala curs / 167
5.1.2. Interviul     / 170
5.1.3. Moodle / 175
5.1.4. Chestionarul     / 178
5.1.5. Testul de limba engleza generala / 187
5.1.6. Testul ESP / 191
5.1.7. Autoevaluarea nivelului de limba engleza / 195
5.1.8. Feedback / 201
5.1.9. Volumele colective TWAU / 204
5.2. Analiza datelor si interpretarea rezultatelor / 205
5.2.1. Analiza intergrupala / 206
5.2.1.1. Analiza datelor din interviu / 208
5.2.1.2. Analiza feedbackului / 218
5.2.2. Analiza intragrupala / 237
5.2.2.1. Analiza raspunsurilor la chestionar – postinterventie / 238
5.3. Concluzii ale cercetarii / 255
5.4. Limite si erori derivate / 257

CONCLUZII SI REFLECTII / 261
BIBLIOGRAFIE / 264
ANEXE / 273
Anexa 1 / 273
Volumele colective TWAU / 273
Anexa 2 / 274
Website TWAU Club / 274
Anexa 3 / 276
Manuale utilizate in cursul de ESP / 276
Anexa 4 / 277
Exemplu de feedback 2014 – 2015 / 277
Anexa 5 / 280
Exemplu de feedback 2016 – 2017 / 280
Anexa 6 / 283
Aplicatia web – ESP4YOU.academa.ro / 283

Cel ce parcurge aceasta carte este invitat intr‑o calatorie cu urcusuri si coborasuri in care va cunoaste cum un studiu al limbii engleze pentru scopuri specifice i.e. Stiinte Politice, Relatii Internationale si Studii Europene si Sociologie, poate fi implementat cu ajutorul tehnologiei informatiei si comunicatiilor pentru a raspunde nevoilor si dorintelor studentului modern, ancorat in realitatea secolului XXI. 
Ideea ca o cercetare este un proces clar definit, prin care pasi importanti precum alegerea temei, studiul literaturii de specialitate, strategia de cercetare, selectarea participantilor, efectuarea studiului, analiza datelor si raportarea rezultatelor, nu este nici pe departe asa. In aceasta lucrare sunt prezentate combinatii concesive intre elementele cercetarii si resursele avute la dispozitie. Vigoarea acestei lucrari vine din insasi compromisurile pe care le contine un astfel de demers, dar care prezinta in mod neechivoc si transparent realitatea, tocmai pentru a reliefa ceea ce se poate realiza cu tehnologia actuala in context educational. 
Demersul investigativ prezentat in lucrarea de fata si‑a avut inceputul in anul 2013 si a continuat pana in anul 2018. S‑a dorit sa se afle daca utilizarea tehnologiei in studiul limbii engleze pentru scopuri specifice aduce cunostinte noi, temeinice si utile studentilor din anul I inscrisi la Facultatea de Stiinte Politice din cadrul Scolii Nationale de Studii Politice si Administrative, atat printr‑o fundamentare teoretica, cat si aplicata. 
Cercetarea derulata se incadreaza, conform literaturii de specialitate, in categoria cercetare‑actiune: s‑au introdus noi modalitati de studiu si de evaluare a activitatii studentilor pe parcursul unui an academic urmand ca rezultatele acestora sa fie comparate cu cele ale studentilor care au studiat limba engleza pentru scopuri specifice fara utilizarea tehnologiei. De asemenea, prin exemplificarea legaturilor dintre grupul de control si cel asupra caruia s‑a intervenit, dar si intragrupala, aceasta cercetare este considerata a fi comparativa si corelationala. Din punct de vedere al rationamentului aplicat in raport cu problema de cercetat, aceasta are atat un caracter descriptiv, cat si explorativ. 
De asemenea, am avut in vedere si detalierea unor fenomene intalnite, astfel ca, cercetarea de fata a dobandit si un caracter explicativ, dar intr‑o mai mica masura. Desi diferite pe alocuri, aceste tipuri de cercetare se pot grupa, suprapune, interactiona, corela si deveni o cercetare mult mai complexa, cu numeroase obiective pe diferite paliere si cu implicatii multiple. 
Competentele interdisciplinare acumulate prin studiu si dezvoltate de catre profesorul de limbaje de specialitate, in timp, conduc la intelegerea si utilizarea adecvata a vocabularului de specialitate pe care il preda studentilor sai, in limba tinta, integrand aceasta cunoastere, trans‑disciplinar, in activitatea de la catedra. 
Diversitatea mijloacelor necesare predarii adecvate secolului al XXI‑lea a unei materii de complexitatea limbii engleze pentru scopuri specifice completeaza profilul profesorului de limba engleza pentru scopuri specifice. Iata cum Tehnologia informatiei si a comunicatiilor, Blended Learning, Flipped Classroom si Imersiunea lingvistica controlata devin in mod paradoxal, impreuna si fiecare in parte, esentiale in actul de predare si elemente de profil ale profesorului care le utilizeaza, atunci cand integrarea lor in practica de zi cu zi devine o rutina benefica si un tipar versatil, multifunctional, aplicat in activitatea de zi cu zi. Aceasta inter‑pluri‑trans-disciplinaritate face diferenta si adauga plusvaloare actului de predare a limbii engleze pentru scopuri specifice.
Designul cercetarii de fata se considera a fi unul simultan incorporat, conform Creswell (2009), pentru ca pe parcursul celor 5 ani de colectare a datelor cantitative si calitative, acestea s‑au suprapus si intrepatruns. Desi s‑a urmarit cu prioritate colectarea de date cantitative pentru a masura si compara progresul studentilor in studiul limbii engleze pentru scopuri specifice, cu si fara interventia noilor tehnologii, s‑a avut in vedere si colectarea de date calitative pentru sustinerea rezultatelor procurate prin metoda comparatiei, dar si pentru o coroborare a efectelor utilizarii tehnologiei informatiei si comunicatiilor in studiul limbii engleze pentru scopuri specifice in grupele in care s‑a intervenit. 
Cu toate acestea, rezervele in ceea ce priveste rezultatele acestei cercetari sunt inerente deoarece investigheaza o problema care se incadreaza in sfera stiintelor educatiei, iar acest lucru nu poate reflecta pe deplin si procesele, respectiv experientele de lucru ale studentilor din grupurile in care s‑a intervenit. Astfel ca, metode precum analiza documentelor, ancheta pe baza de interviu si analiza itemilor cu raspuns deschis cuprinsi in chestionar, au cantarit poate la fel de mult ca cele cantitative. Conform literaturii de specialitate, cercetarile care inglobeaza colectarea de date din mai multe surse, in diferite momente ale demersului, si analiza acestora prin folosirea triangulatiei, ofera o imagine mai clara a situatiei de fapt, iar validitatea si increderea in rezultatele finale cresc (Ferrance, 2000).
Din perspectiva metodelor de colectare a datelor alese si intrebuintate, aceasta cercetare are un caracter mixt – cantitativ si calitativ – pentru ca a incercat pe de‑o parte sa afle daca introducerea Tehnologiei informatiei si a comunicatiilor in studiul limbii engleze pentru scopuri specifice conduce la progresul studentilor in a retine si utiliza vocabularul de specialitate in mod adecvat, prin metoda comparatiei intre grupurile de control si cele asupra carora s‑a intervenit – cantitativ, iar pe de alta parte a dorit sa descrie si sa explice fenomenul si experientele studentilor pe parcursul interventiei.
Structura acestei lucrari, care, desi vasta, nu poate fi considerata atotcuprinzatoare, se deruleaza etapizat, de la abstract la concret, fiecare sectiune abordand subiectul atat din punctul de vedere al specialistilor, exprimat cu precadere in prima parte a lucrarii, cat si al investigatiei de facto, strategia de implementare a programului de studiu al limbii engleze pentru scopuri specifice cu si fara utilizarea tehnologiei informatiei si comunicatiilor, experientele de lucru ale studentilor si proiectia utilitatii acestui program din perspectiva celor care invata. Informatiile se succed cu repeziciune pe parcursul celor 6 capitole dupa cum urmeaza:
Capitolul 1. Limba engleza pentru scopuri specifice in context educational multidisciplinar supune atentiei aspecte teoretice ale studiului limbii engleze pentru scopuri specifice in context educational multidisciplinar, prezentand definitii, caracteristici, clasificari si, desigur, scopul si aria acestuia. Totodata, introduce elemente noi in abordarea unui curs de ESP precum Metoda educationala transformativ‑interactiva prin relationare, Inteligenta sumativa si Imersiunea lingvistica controlata utilizate in interventie, fiind descrise amanuntit in prima parte a acestei lucrari.
Capitolul 2. Aplicarea noilor tehnologii ale informatiei si comunicatiilor in Educatie subliniaza importanta utilizarii tehnologiei informatiilor si comunicatiilor in educatie, alocand un spatiu confortabil descrierii si folosirii resurselor digitale actuale in format Blended Learning.
In Capitolul 3. Utilizarea TIC in formarea competentelor aferente limbii engleze pentru scopuri specifice, cercetarea urmareste portretizarea implementarii tehnologiei informatiei si comunicatiilor in formarea competentelor lingvistice necesare studiului limbii engleze pentru scopuri specifice, pornind de la descrierea planului de interventie pana la continutul, strategiile si metodele folosite in studiul limbii engleze pentru scopuri specifice cu ajutorul tehnologiei informatiei si comunicatiilor.
Capitolul 4. Scopuri, premise si pozitionari in demersul de Cercetare este, probabil, esenta acestei lucrari si anume metodologia folosita. Aceasta sectiune prezinta si explica problema de cercetat, demersul investigativ propriu‑zis, designul cercetarii, strategia de cercetare si coordonatele acesteia. 
Capitolul 5. Demersuri stiintifice practice edifica cercetarea prin prezentarea demersului stiintific practic. Colectarea datelor cantitative si calitative, analiza intergrupala si intragrupala (subcapitolele despre Testul de limba engleza pentru scopuri specifice, Participarea activa in sala de curs, Analiza corelationala si Alte comparatii, Comparatia intre testul initial si testul final de limba engleza generala, Comparatie intre testele GE si testul ESP, Corelatia intre autoevaluare si notele obtinute la testele GE si testul ESP, Corelatia intre grupul de lucru ales si notele testelor de limba engleza generala si ESP si Corelatiile intre grupul de lucru, prezenta in sala de curs, scorul Moodle, notele testelor GE si ESP si nota finala pot fi consultate in teza de doctorat deja amintita, a autoarei) a acestora, prezentarea rezultatelor, limitelor si erorilor derivate ce decurg din aceasta cercetare. De mentionat este si faptul ca anexele Fisa disciplinei, Ghidul de interviu, Cuprinsul manualelor de ESP, Intrebarile chestionarului si Testele de limba engleza generala si ESP au fost indepartate din corpul acestei lucrari. 
Ultima sectiune subliniaza atat rolul si importanta temei abordate, cat si utilitatea programului de studiu al limbii engleze pentru scopuri specifice cu aportul tehnologiei informatiei si comunicatiilor. Include reflectii cu privire la modul de desfasurare a intregului proces de cercetare, de la idee la rezultat. De asemenea, de o reala importanta sunt si proiectiile unui astfel de studiu in format hibrid care nu doar inoveaza, dar isi dovedeste si utilitatea pe viitor si anume, expunerea unui produs, aflat abia la inceput de drum ce‑i drept, prin care studentul poate exersa vocabularul de specialitate prin testare.
Prin aplicarea Modelului educational transformativ‑interactiv prin relationare in studiul limbii engleze pentru scopuri specifice, studentului i se transfera partial responsabilitatea propriei invatari si deci imbunatatirea bagajului de cunostinte, atat de limba engleza generala, cat si de termeni de specialitate in limba engleza. Acesta devine partener in procesul de invatare, nu doar un receptor al informatiilor primite in timpul orelor de curs. Predarea partiala a raspunderii in procesul de invatare a limbii engleze pentru scopuri specifice studentului si integrarea acesteia in noile tendinte in educatie (self‑study & find your tribe) vin in intampinarea unui nou mod de a gandi si de a interactiona specific noilor generatii de tineri adulti care frecventeaza mediul academic contemporan.
Astazi, mai mult ca niciodata, este importanta conturarea si intelegerea unui profil de student modern, cu nevoi si limite, dorinte si opinii, motivatii intrinseci si/sau extrinseci, care isi propune sa se integreze intr‑o societate democratica, mobila, versatila, complexa unde esentiala devine comunicarea extinsa la nivel planetar. 
Consideram ca aceasta cercetare adauga plusvaloare procesului de evolutie, crestere si maturizare in care actorul principal, studentul, isi poate manifesta propriile alegeri si, in acelasi timp, poate beneficia nemijlocit de rezultatele actiunilor sale. Acest fapt conduce, in paralel, la alegeri viitoare facute in cunostinta de cauza si nu dictate de terti. Independenta in luarea deciziilor cu privire la propria persoana se dobandeste in timp, in primul rand, si nu de putine ori cu efort consistent, de aceea am considerat ca o strategie de studiere a limbii engleze pentru scopuri specifice este necesar sa includa elemente care sa concure la desavarsirea unei persoane autonome, responsabile si constiente de rezultatele deciziilor sale.

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!