IN GIRO PER L’ITALIA IN 14 TAPPE este un CURS DE LIMBA ITALIANA care se adreseaza vorbitorilor de limba romana interesati sau pasionati de limba, cultura si civilizatia italiana. Cursul a luat nastere in urma studiilor si a experimentelor unui grup de cadre didactice universitare care au fructificat pregatirea lor in Italia si experienta dobandita la cursurile de limba italiana in Romania si Republica Moldova. Contributia importanta a Autorilor se remarca prin distribuirea rationala a materiei, prin articularea coerenta a fazelor etapelor, printr-o variata gama de aplicatii si solutii creative. In mod special, se bazeaza pe principiul glotodidacticii care sustine ca trebuie sa se plece de la limba pentru a ajunge la regula si nu invers. Din punct de vedere metodologic, acest curs ofera elevilor si studentilor competente plecand de la nivelul A1, continuand cu A2, B1, pana B2 conform cerintelor Cadrului European Comun de Referinta pentru Limbi Straine. Cele 14 etape ale CALATORIEI IN ITALIA sunt traditionalele unitati didactice. Fiecare etapa este constituita din 10 sectiuni marcate si conturate in mod riguros. 1. Text introductiv 2. Lexic 3. Intelegere 4. Automatisme 5. Lucru pe text 6. Sinteza gramaticala 7. Hai, incearca! 8. Civilizatie si Cultura 9. Test de recapitulare 10. Auditie musicala.
Lidia Cazacu
A desfasurat o intensa activitate la Universitatea de Stat din Chisinau, Republica Moldova, unde a organizat Simpozioane naṭionale si internaṭionale ȋn domeniul Didacticii si al Limbii si Culturii italiene. Este autoarea unui numar ȋnsemnat de articole din campul Glotodidacticii si al Lexicologiei. A coordonat diferite proiecte destinate predarii si ȋnvaṭarii limbii italiene ca limba straina, ȋn colaborare cu Institutul Italian de Cultura si cu universitaṭi italiene. A fondat un Centru de Limba si Civilizaṭie italiana la Universitatea de Stat din Chisinau. Actualmente, este responsabil de program la secṭia de Limbi Moderne a departamentului de Stiinṭe Socio-Umaniste si Limbi Straine din Facultatea de Arte Muzicale din cadrul Academiei de Muzica, Teatru si Arte Plastice din Chisinau.
Marinela Vramulet
Este lector doctor de limba italiana in cadrul Departamentului de Limbi si Literaturi Moderne si Stiintele Comunicarii de la Facultatea de Litere, Universitatea Ovidius din Constanta. Are un Masterat ȋn filologie, specializarea Lingvistica Romanica (Bucuresti, 1996) si un doctorat ȋn Filologie (Bucuresti, 2007). Preda cursuri de Limba italiana contemporana (morfologie, sintaxa, semantica si pragmatica) si cursuri practice de limba italiana. Este interesata de semantica si pragmatica cognitiva, domenii ȋn care a publicat un numar ȋnsemnat de articole. A participat la numeroase conferinṭe ȋn ṭara si ȋn strainatate si a organizat si coordonat cursuri de formare si perfecṭionare pentru profesorii de limba italiana, ȋn colaborare cu Institutul Italian de Cultura si universitaṭi italiene.
Marcello Silvestrini
A fost profesor de Didactica Limbilor Moderne la Facultatea de Limba si Cultura Italiana la Universitatea pentru Straini de la Perugia, Italia. A contribuit cu proiecte si cercetari ȋn domeniul Glotodidacticii (psiholingvistica, sociolingvistica, neurolingvistica, lingvistica informatica, pedagogie). Este cunoscut prin organizarea si coordonarea unor lungi serii de conferinṭe, seminarii sau cursuri de formare si perfecṭionare pentru profesorii de limba italiana ca limba str��ina ȋn Italia si ȋn strainatate, precum si prin nenumate studii si manuale de limba italiana pentru copii, adolescenṭi si adulṭi, ȋn Italia si ȋn ȋntreaga lume.