Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Scenografia de televiziune si eveniment - Maria Elena Peici

13,00 Lei

ISBN: 978-606-28-0907-2

DOI: 10.5682/9786062809072

Anul publicării: 2019

Editia: I

Pagini: 142

Editura: Editura Universitara

Autor: Maria Elena Peici

Stoc epuizat
Cod Produs: 9786062809072 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Review-uri (0)

Televiziunea este astazi mult mai mult decat stiri. Diversificare de programe, formate, emisiuni informative dar si show-uri cu prezentarea unor staruri sau vedete care aduc audienta postului care le promoveaza. In structura vizuala a conceptului televizionist a intrat masiv cinematograful, scenografia si costumul (decoruri modern sau adaptate pe tipul de emisiune, prezentatori imbracati la marile case de moda), inserturile video, transmisii paralele sau asocieri simultane cu mai multe canale de televiziune intr-un show spectaculos sau o manifestare asteptata la scara mondiala (de pilda Jocurile Olimpice).
Formatele au transformat televiziunea in principala sursa de spectacol oferita receptorului. Unii prezentatori au devenit mai cunoscuti decat starurile de la Hollywood: Oprah Winfrey, Jerry Springer etc.
Elementul scenografic este si el prezent, as spune chiar intr-o continua dezvoltare, fiindca, spune autoarea „decorul, prezentatorii fac parte din strategia de cucerire a publicului, uneori la fel de importanta ca si valoarea mesajului”.

 

Prof. Univ. Dr. Laurentiu Damian

 

Lucrarea poate reprezenta o contributie personala la intelegerea elementelor ce caracterizeaza scenografia moderna, bazata pe numeroase observatii ce deriva atat din cercetarea teoretica intreprinsa cat si din experienta practica a autoarei.
Am remarcat claritatea, logica, corectitudinea si bogatia referintelor, a exemplelor comentate (atent alese), a vocabularului profesional utilizat, cat si coerenta textului si a intregii lucrari. Consideram ca este oportuna si necesara publicarea acesteia; prin comentariile si sintezele realizate, viitoarea carte va constitui un material valoros atat pentru intelegerea actuala a mijloacelor moderne utilizate in cadrul procesului de creatie cinematografica cat si ca baza teoretica pentru cercetari viitoare cu privire la scenografie.
Prin comentarii si observatii pertinente, bazate pe exemple reprezentative in raport cu ideile enuntate si comentate, autoarea reuseste ca prin expunerea sa sa exprime cu claritate elemente fundamentale pentru intelegerea domeniului studiat si pentru sensul demonstratiei expuse.

Prof. Univ. Dr. Tiberiu Florescu

  • SCENOGRAFIA DE TELEVIZIUNE SI EVENIMENT

    Descarca


MARIA ELENA PEICI
este scenograf de film si televiziune. A semnat costumele filmelor Undeva in Est de Nicolae Margineanu, Somnul insulei de Mircea Veroiu, Divort din dragoste de Andrei Blaier, E pericolosso sporgersi de Nae Caranfil, Vulpe vanator de Stere Gulea, Turnul din Pisa de Serban Marinescu, Dark asylum de Gregory Gieras, Anii de sambata seara de Dragos Buliga, scenografia filmelor Weekend cu mama de Stere Gulea, Camera ascunsa de Bogdan Dumitrescu Dreyer, Cuscrii de Radu Potcoava. 
A realizat scenografia emisiunilor de televiziune ale postului PRO TV, precum Chestiunea zilei cu Florin Calinescu, Teo cu Teo Trandafir, Meseriasii cu Tociu si Palade, Acasa la Ibacka cu Cabral, sau scenografia concertelor Michel Petrucianni (Live in Bucharest), The Blues Brothers (Rothmans Jazz&Blues Alive) in regia lui Ducu Darie. In prezent preda la UNATC, Atelier de scenografie, claselor de regie film si tv, in calitate de profesor asociat, alaturi de dl. Prof. Univ. Dr. Arh. Gheorghe Balasoiu. 
Este absolventa a Universitatii Nationale de Arte N. Grigorescu Bucuresti si detine un doctorat in Cinematografie si Media la Universitatea de Arta Teatrala si Cinematografica I. L. Caragiale Bucuresti. Este laureata a Uniunii Cineastilor din Romania (UCIN) cu premiul pentru cele mai bune costume de film ale anului 1991, pentru costumele filmului Undeva in est, regia Nicolae Margineanu.

PREFATA / 9

ARGUMENT / 11

CAPITOLUL I.
SCENOGRAFIA DE TELEVIZIUNE ANII 2000-2017
/ 15
1. Introducere / 15
1.1. Cand si cum a aparut televiziunea? / 17
1.2. Context social 2000-2017, TV, new media, net, tehnologie / 18
2. Abordarea scenografica specifica televiziunii / 20
3. Formate TV: Televiziunea globala si formatele internationale / 27
3.1. Reality TV / 31
3.1.1. Genuri in Reality TV / 31
3.1.2. Talent Show, Entertainment / 32
3.1.3. Quiz Show / 44
3.2. Talk Show / 51
3.2.1. Talk Show de zi / 51
3.2.2. Talk Show de seara / 61
4. Studioul virtual, decorul digital / 67

CAPITOLUL II.
SCENOGRAFIA DE EVENIMENT
/ 70
1. Ce este Scenografia de eveniment? / 70
1.1. Ce este un corporate event? / 72
1.2. Premiile „Oscar” - studii caz / 76
1.3. Premiile „Emmy” - studii caz / 87
1.4. Premiile „Golden Globe” - studii caz / 90
1.5. Eurovision Song Contest - studii caz / 91
1.6. MTV-VMA Video Music Awards - studii caz / 103
1.7. Grammy Awards / 107
1.8. Concerte pop - studii caz / 107
2. Arta si stiinta in publicitate (Advertising) / 112
3. Tehnologia / 114
3.1. Sculpturi kinetice / 118
4. Concluzii / 120

BIBLIOGRAFIE / 124
1. Bibliografie televiziune / 124
2. Bibliografie eveniment / 127
3. Publicatii on line despre televiziune /129
4. Publicatii on line despre scenografie /129
5. Scenografi de eveniment si Website - urile lor /130

ANEXE/ 131
1. Primetime Emmy Award for Production Design for Variety, Nonfiction, Reality or Reality- Competition Programming / Premiile ,,Emmy”: scenografie de Varietati, Nonfictiune, Reality, sau Concursuri Reality /131
2. ADG Excellence in Production Design Award Variety, Competition, Reality, or Game Show Series (Nominalizations) / Premiile ,,Art Directors Guild” pentru excelenta in scenografie Varietati, Concursuri, Reality sau Game Show (Nominalizari) /134
3. Bafta Outstanding Production Design for Variety, Reality or Competition Series (Nominalisations) / Premiile ,,Bafta” pentru scenografie de Varietati, Reality, sau Concursuri (Nominalizari) /136
4. Primetime Emmy Award for Outstanding Production Design for Variety, Nonfiction, Event or Award Special / Premiile ,,Emmy” pentru scenografie de Varietati, Nonfictiune, Eveniment, sau Gale de premiere/138
5. ADG Excellence in Production Design: Awards Show, Variety, Music, or Non-Fiction Program (2000-2011) / Premiile ADG pentru excelenta in scenografia de: Gala de Premiere, Varietati, Muzica, Nonfictiune (2000-2011)/ 141
Awards, Music, or Game Shows (2012-2013) / Gale premiere, Muzica, Game-Show (2012-2013) /141
Awards, or Event Special (2014-present) / Gale premiere, Eveniment special (2014-prezent) /142
Commercials, PSA,Promo or Video (2004-present) /Reclame, PSA, Promo, Videoclip (2004-prezent) 142

Audiovizualul este baza celor mai multe dintre experientele noastre de astazi. In era postdigitala si postmedia, acesta constituie elementul crucial in care suntem imersati actionam si interactionam cu ceilalti. Prin media ne extindem abilitatile senzoriale si ne redefinim propria identitate.
Cercetarea stiintelor interdisciplinare demonstreaza aparitia unei noi sensibilitati, redefinind ideea de estetica drept o experienta senzoriala. James Bridle in 2012 introduce termenul de Noua estetica (New Aesthetic) ca produs al culturii web, ce vorbeste despre forta limbajului vizual in tehnologia digitala a internetului, despre interpenetrarea lumii fizice cu cea virtuala prin estomparea granitelor dintre ele.
Bruce Sterling observa referitor la cultura internetului, aparitia unei inteligente colective prin impartasirea in masa a conceptelor, avand ca si caracteristica juxtapunerea unei multitudini de parti componente ce nu au legatura intre ele. Michael Betancourt vede o amplificare, extensie si augmentare a capacitatii umane in munca, prin intermediul automatizarii digitale, abordare diferita de cea a lui Karl  Marx care intelege masina ca fiind dependenta de controlul uman.
Studii culturale si media atrag atentia asupra unui concept al hibriditatii care se manifesta intre zone si inter-spatii in care prolifereaza multiplicitatea, diversitatea si pluralitatea. Fuziunea este elementul important, diferentele nu mai sunt percepute ca forte separatoare, mai mult, aceasta inter-zona primeste un nume: Al treilea Spatiu potrivit in societatea actuala dominata de retele web. Al treilea spatiu, in discursul studiilor media, este locul ,,de intalnire dintre real si virtual, dintre aici si acolo, dintre acum si atunci.
Schimbarile si provocarile din media si cultura merg mana in mana cu prezentul global si digital, sunt vizibile noutati frapante in conexiunile transnationale si transculturale realizabile in mediul virtual. Internetul, retele mobile in telecomunicatii, transmisia si procesarea unei mari cantitati de date in timp real, au un impact semnificativ cultural si promoveaza aparitia fuziunilor hibride.
Cinematograful si televiziunea sunt medii cotidiene dominante ce reflecta sensibilitatea culturala a erei in care traim. Televiziunea, internetul pot fi intelese drept un portal intre film si teatru. Evenimente aparent independente, tributare mai mult lumii spectacolului teatral, filmate si transmise la nivel global prin intermediul televiziunii si internetului, imprumuta si isi completeaza limbajul visual cu elemente specifice filmului. Are loc astfel o interpatrundere a conceptelor si mijloacelor tehnice folosite in scenografia de film, TV, eveniment, publicitate.
Suntem un public vizual. Cum reflecta media secolului 21 noile forme de sensibilitate? Ele sunt digitale, interactive, bazate pe internet, ludice, mobile, sociale, algoritmice, agregative. Lumea se schimba in multe feluri, este o trecere la un alt mediu, poate fi numita arta accelerationista (accelerationist art) sau timpul glontului (bullet time). Este modul in care oamenii consuma astazi informatia.
Aceste schimbari in tehnologie – exprimate in tehnica animatiei digitale, spectacole bullet time, formatele 3D, noile modalitati de-a articula relatia imagine/sunet schimba limbajul vizual.
Natura colaborativa a acestor schimbari evidentiaza efortul de grup, impinge limitele dincolo de ceea ce am fi putut realiza singuri, si duce la aparitia unor noi modalitati de expresie eliberata de granitele stricte dintre genuri artistice.

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!