Aceasta este o carte despre intelepciune si despre opusul ei. Totodata, este o carte despre educatie. Greg Lukianoff si Jonathan Haidt se apleaca asupra comportamentelor sociale recente din a caror intalnire au rezultat erori adanc inradacinate in gandirea tinerilor americani, cu un mare potential de a deveni trenduri intelectuale globale.
Aparitia acestor erori este cercetata in amonte. Autorii pun sub lupa atat tendinte care tin de copilaria timpurie, precum ingrijirea parentala supraprotectoare, declinul jocului nesupravegheat si utilizarea excesiva a retelelor sociale, cat si fenomene recente din mediul academic, cum ar fi corporatizarea universitatilor, raspandirea unor noi idei despre identitate si justitie, conflictele starnite de polarizarea politica tot mai accentuata. Efectele? Tinerii devin mai fragili, mai putin autonomi si mai nepregatiti sa faca fata provocarilor vietii contemporane. Exista solutii? Lukianoff si Haidt ne demonstreaza ca da.
Greg Lukianoff, nascut la New York in 1974, este presedinte al Foundation for Individual Rights in Education (FIRE), organizatie nonprofit care lupta pentru libertatea de exprimare in universitatile din Statele Unite. A absolvit American University din Washington, D.C. si Stanford Law School, devenind un eminent specialist in drept, interesat in principal de probleme care tin de aplicarea Primului Amendament din Constitutia SUA in invatamantul superior. A publicat mai multe carti pe aceasta tema, iar numeroase articole ale sale au aparut in The Washington Post, The New York Times, The Wall Street Journal, The Huffington
Post. Scrie regulat editoriale pentru Los Angeles/San Francisco Daily Journal. De asemenea, a aparut in emisiuni de televiziune, printre care CBS Evening News, Fox & Friends, The Today Show. Pentru activitatea desfasurata, fundatia condusa de Lukianoff a primit mai multe distinctii, printre care Playboy Foundation’s Freedom of Expression Award (2008) si Ford Hall Forum’s Louis P. and Evelyn Smith First Amendment Award (2010).
Jonathan Haidt, renumit specialist american in psihologie sociala, s-a nascut in 1963. Actualmente este profesor de etica a leadershipului la Stern School of Business din cadrul New York University. Dupa ce a studiat filozofia la Yale, si-a obtinut doctoratul in psihologie sociala la University of Pennsylvania, in 1992. A facut cercetare postdoctorala in antropologie culturala atat la University of Chicago, cat si in India, in Orissa, apoi a predat la University of Virginia timp de 16 ani. Pentru meritele sale exceptionale, in 2007–2008 a fost profesor invitat la Princeton University. Este, de asemenea, cofondator al Heterodox Academy, organizatie care promoveaza diversitatea punctelor de vedere in politica si morala. Este autorul mai multor bestselleruri internationale. Haidt a fost apreciat drept unul dintre „ganditorii de top la nivel global“ atat de revista americana Foreign Policy, cat si de publicatia britanica Prospect, iar din 2019 face parte din American Academy of Arts and Sciences.
Aceasta este o carte despre intelepciune si despre opusul ei. Totodata, este o carte despre educatie. Greg Lukianoff si Jonathan Haidt se apleaca asupra comportamentelor sociale recente din a caror intalnire au rezultat erori adanc inradacinate in gandirea tinerilor americani, cu un mare potential de a deveni trenduri intelectuale globale.
Aparitia acestor erori este cercetata in amonte. Autorii pun sub lupa atat tendinte care tin de copilaria timpurie, precum ingrijirea parentala supraprotectoare, declinul jocului nesupravegheat si utilizarea excesiva a retelelor sociale, cat si fenomene recente din mediul academic, cum ar fi corporatizarea universitatilor, raspandirea unor noi idei despre identitate si justitie, conflictele starnite de polarizarea politica tot mai accentuata. Efectele? Tinerii devin mai fragili, mai putin autonomi si mai nepregatiti sa faca fata provocarilor vietii contemporane. Exista solutii? Lukianoff si Haidt ne demonstreaza ca da.
www.editurauniversitara.ro