ISBN: 978-606-28-0633-0
DOI: 10.5682/9786062806330
Anul publicării: 2017
Editia: I
Pagini: 126
Editura: Editura Universitară
Autor: Bianca Tescasiu
Autoarea cartii si-a inceput cariera universitara ca absolventa a Facultatii de Stiinte Economice – Universitatea Transilvania din Brasov, specializarea MARKETING. De-a lungul evolutiei sale profesionale, a urmat Scoala doctorala a Institutului National de Cercetari Economice - Academia Romana, specializandu-se in domeniul integrarii europene.
Lucrarea INTRODUCERE IN EUROMARKETING – Concepte fundamentale de marketing specifice PIETEI UNICE EUROPENE reprezinta o sinteza a preocuparilor stiintifice de 17 ani, aducand laolalta concepte specifice din domeniile: marketing, economia integrarii europene si mediu de afaceri european.
Pentru a evidentia specificitatea abordarilor de marketing pe Piata Unica Europeana, lucrarea prezinta, in Partea I, o scurta incursiune in istoria Uniunii Europene si o prezentare a sistemului institutional-decizional, pentru o buna intelegere a stadiului actual de integrare al acesteia si a efectelor integrarii europene asupra mediului de afaceri. Partea a II-a este consacrata introducerii unor concepte fundamentale ale euromarketingului, stabilirii modalitatilor de abordare strategica a Pietei Unice Europene si ale elementelor specifice mixului de marketing european.
Introducere in euromarketing. Concepte fundamentale de marketing specifice pietei unice europene
DescarcaCUVANT INAINTE / 9
PARTEA I UNIUNEA EUROPEANA SI MEDIUL DE AFACERI EUROPEAN/ 11
Capitolul I - Aparitia si evolutia Uniunii Europene/ 13
I.1. Scurte consideratii generale privind integrarea internationala/14
I.2. Aparitia si evolutia Uniunii Europene /18
I.2.1. Premise ale aparitiei primei comunitati europene/ 18
I.2.2. Comunitatea Economica a Carbunelui si Otelului – prima comunitate europeana / 23
I.2.3. Evolutii ulterioare CECO. De la Piata Comuna la Piata Unica/ 25
Capitolul II Cadrul institutional al Uniunii Europene /36
II.1. Consideratii generale privind sistemul institutional al Uniunii Europene/ 37
II.2. Principalele institutii comunitare /40
Capitolul III - Elemente specifice mediului de afaceri european / 49
III.1. Provocari ale mediului de afaceri european/ 50
III.2. Specificitati ale economiei europene si implicatiile acestuia asupra mediului de afaceri european / 56
III.2.1. Sectorizarea economiei europene /56
III.2.2. Euro – o moneda unica pentru 19 tari /63
III.2.3. Intreprinderea si mediul de afaceri european. Firmele europene – intre societatea transnationala si IMM/ 66
PARTEA a II-a MARKETING IN UNIUNEA EUROPEANA.
CONCEPTE FUNDAMENTALE DE EUROMARKETING/ 69
Capitolul IV Consideratii generale privind euromarketingul /71
IV.1. Euromarketingul si mediul de afaceri al firmei europene / 72
IV.2. Mediul de marketing european/ 74
Capitolul V. Abordari strategice de marketing ale Pietei Unice Europene/ 93
V.1. Principalele aspecte care determina abordarea strategica a Pietei Unice Europene. Selectarea pietei externe in UE /94
V.2. Strategii de marketing pe Piata Unica/104
Capitolul VI. Mixul de marketing pe Piata Unica Europeana / 107
VI.1. Mixul de marketing european – intre adaptare si standardizare/ 108
VI.2. Aspecte specifice ale mixului de marketing european/ 110
Bibliografie/ 118
Anexe /122
Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.roComparare
Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.
A fost adaugat la favorite!