Nu a fost optiunea noastra sa venim pe lume, dar este obligatoriu sa invatam sa traim, asa cum invatam sa cantam la pian, sa gatim, sa sculptam in lemn sau in piatra. Acest rol ii revine educatiei. Insa aceasta se preocupa din ce in ce mai putin de transmiterea unei stiinte a regulilor vietii, in beneficiul unei stiinte a formarii deprinderilor. Ea urmareste sa ne permita sa facem fata mai mult provocarilor exterioare ale existentei decat celor interioare:
Cum sa fim impacati cu noi si cu ceilalti?
Cum sa reactionam in fata suferintei?
Cum sa ne cunoastem pe noi insine si sa ne rezolvam propriile contradictii?
Cum sa dobandim o libertate interioara reala?
Cum sa iubim?
Cum sa ajungem, in cele din urma, la fericirea adevarata si durabila?
Acest mic tratat este asadar rodul unei reflectii personale elaborate pornind de la curente de intelepciune filosofica din Orient si Occident, de la spiritualitatea crestina eliberata de ganga normelor si de la psihologia profunzimilor. Nu am alta ambitie decat aceea de a impartasi ceea ce m-a ajutat sa traiesc si sa ma construiesc.Frederic Lenoir
Nascut pe 3 iunie 1962 in Madagascar, este filosof, sociolog, lector si scriitor francez, director al EHESS ( École des hautes études en sciences sociales ). Este autorul a peste 40 de titluri, apreciate si traduse in mai mult de 20 de limbi. Castigator a numeroase premii: In 2004 : Le Prix européen des écrivains de langue française pentru Les Métamorphoses de Dieu; 2004 : Prix des maisons de la presse pentru romanul La Promesse de l'ange ; In 2008 Prix « Livre et droits de l’homme » pentru Tibet, le moment de vérité; In 2010 : Prix Louis Pauwels din partea Société des gens de lettres pentru Socrate, Jésus, Bouddha; 2011 : Prix Alef pour Petit Traité de vie intérieure; In 2011 : Prix Alef pentru Petit Traité de vie intérieure; Prix de l'excellence économique (meilleur essai économique 2012) pentru La Guérison du monde; 2013 : Prix Bien-être Philips pentru La Guérison du mond.
Nu a fost optiunea noastra sa venim pe lume, dar este obligatoriu sa invatam sa traim, asa cum invatam sa cantam la pian, sa gatim, sa sculptam in lemn sau in piatra. Acest rol ii revine educatiei. Insa aceasta se preocupa din ce in ce mai putin de transmiterea unei stiinte a regulilor vietii, in beneficiul unei stiinte a formarii deprinderilor. Ea urmareste sa ne permita sa facem fata mai mult provocarilor exterioare ale existentei decat celor interioare:
Cum sa fim impacati cu noi si cu ceilalti?
Cum sa reactionam in fata suferintei?
Cum sa ne cunoastem pe noi insine si sa ne rezolvam propriile contradictii?
Cum sa dobandim o libertate interioara reala?
Cum sa iubim?
Cum sa ajungem, in cele din urma, la fericirea adevarata si durabila?
Acest mic tratat este asadar rodul unei reflectii personale elaborate pornind de la curente de intelepciune filosofica din Orient si Occident, de la spiritualitatea crestina eliberata de ganga normelor si de la psihologia profunzimilor. Nu am alta ambitie decat aceea de a impartasi ceea ce m-a ajutat sa traiesc si sa ma construiesc.Frederic Lenoir
www.editurauniversitara.ro