Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Paideia Dogma euharistica - Serghei Bulgakov

-15%
23,00 Lei 19,55 Lei

Editura: Paideia

Autor: Serghei Bulgakov

Pagini: 102

Anul publicării: 2016

ISBN: 978-606-748-154-9

Stoc epuizat
Cod Produs: 9786067481549 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuvant inainte
  • Review-uri (0)
„Acesta este Trupul meu” (adica painea) „si acesta este Sangele meu” (vinul).

In cuprinsul acestei carti, Serghei Bulgakov argumenteaza semnificatia minunii Sfiintei Impartasanii (sau Euharistii).

Potrivit credintei Bisericii Ortodoxe, in timpul Sfintei Euharistii painea si vinul se prefac in Trupul si Sangele Domnului Iisus Hristos. Aceasta minune nu este insa o prefacere fizica a Sfintelor Daruri, ci una metafizica, o transpunere, care depaseste planul legilor biologice.

Astfel, explica Bulgakov, euharistia nu presupune schimbarea unei esente materiale in alta, in limitele lumii fizice si, prin urmare, nu este o prefacere fizica. Minunea prefacerii nefiind accesibila simturilor poate fi doar un obiect al credintei si devine accesibila doar prin intermediul cunoasterii launtrice.

Odata incheiata aceasta expunere, in care parintele Serghei Bulgakov detaliaza taina Sfintei Impartasanii, spre finalul lucrarii acesta isi apleaca atentia si asupra problemelor sociale si incearca sa formuleze un raspuns la intrebarea: „Care  este legatura intre Sfanta Impartasanie si viata sociala”?

„Razele de lumina ale Potirului auharistic patrund intregul intuneric al vietii noastre; iar intunericul nu poate birui aceasta lumina. Inspiratia euharistica ar trebui sa ne insoteasca in viata in toata activitatea noastra creatoare; iar Liturghia – causa comuna ar trebui transformata inr-o Liturghie slujita afara din templu. Ea trebuie sa devina cauza noastra comuna nu numai in interiorul templului, ci si in afara de templu. Aceasta alcatuieste temelia culturii si a sociologiei (viata comuna) crestine. Teza generala care se desprinde din pietatea euharistica este aceasta: in viata crestina totul trebuie sa fie orientat – daca nu direct, cel putin indirect – spre Intrupare si, prin urmare, insotit cu Potirul euharistic. Si tot ceea ce, intr-un sens propriu, nu apartine euharistiei si, tot ceea ce nu poate fi onorat cu o binecuvantare euharistica – n-are drept la existenta. Cand ne apropiem de Potir nu trebuie sa lepadam, nici sa parasim nimic din ceea ce apartine personalitatii sau vietii noastre, afara de pacat; iar ceea ce e necesar sa fie lepadat, parasit, trebuie neaparat sa fie izgonit si din viata. De vom fi in stare sa ne examinam viata, luand drept temelie criteriul Euharistiei, ce rezultate minunate si edificatoare vor rasari dintr-un atare criteriu!”

Mai presus de orice, Euharistia este o jertfã mantuitoare, ce se aduce „pentru iertarea pacatelor”. Aceasta insa nu istoveste puterea jertfei lui Hristos, puterea Intruparii. Ea nu numai ca reintegreaza natura corupta a lui Adam, ci si indruma catre o noua viata in Hristos. Ea da omului natural, lui Adam cel vechi, puterea sa devina neamul lui Hristos; ii da putere pentru o noua viata.

Sobornostia bisericii, adica unirea in dragoste – e Trupul lui Hristos complet, cuprinzand in acelasi timp in sine insusi principiul conducator si ideal pentru fratia omenirii. In simplicitatea si copilarescul ei, s-a descoperit modest, lumii intai in viata primitiva a bisericii, atunci cand crestinii, proaspat convertiti, au trait in comuniune religioasã si in unitatea dragostei.
  • Dogma euharistica - Serghei Bulgakov

    Descarca
Serghei Bulgakov s-a nascut in Livni, Rusia, la 16 iunie 1871, in familia unui preot ortodox. A studiat intai la Seminarul Orel, dupa care a urmat de frecventarea Gimnaziului din Elet. A frecventat Scoala de Drept de la Universitatea din Moscova, unde studiile sale au inclus economia politica. A absolvit in 1894. In timp ce studia la seminar, a devenit interesat de marxism si a luat parte la miscarea Marxismul Legal. Dupa studierea marxismului, Bulgakov a devenit convins de impotenta teorie marxiste si s-a intors la convigerile sale religioase, fiind influentat de lucrarile unor astfel de scriitori precum Lev Tolstoi, Feodor Dostoievski si Vladimir Soloviov.

A devenit bine cunoscut in intelectualitatea rusa a timpului. A contribuit la multe carti si ziare, inclusiv la Noua cale, Intrebarile vietii si Calea, la care a fost editor. A fost ales in A Doua Duma in 1906 ca un independent Socialist Crestin. Ca scriitor, a scris monografii, inclusiv Filozofia si economia si Lumina Nepieritoare. Aceasta a fost in perioada in care a inceput sa-si dezvolte ideile, care erau bazate pe o combinatie dintre sofiologia lui Vladimir Soloviov si Pavel Florenski, ideile din lucraile lui Schelling si ideile crestin-ortodoxe.

Bulgakov a devenit prominent in activitatile Bisericii Rusiei, luand parte la in the activities of the Church in Russia, taking part in the Soborul tuturor rusilor din 1917 care l-a ales pe Tihon al Moscovei in functia restabilita de Patriarh al Rusiei. In 1918, a fost hirotonit in diaconat, iar apoi in preotie. A continuat sa scrie chiar si atunci cand Razboiul Civil Rus a sfasiat Rusia sa. In timp ce locuia in Crimeea, a scris Filozofia numelui si Tragedia filozofiei, unde si-a revizuit viziunile despre relatiile dintre filozofie dintre filozofie si dogmatism.

Pe 30 decembrie 1922, Bulgakov a fost printre cei aproximativ 160 intelectuali proemineti, inclusiv Nikolai Berdiaev, care au fost exilati de catre guvernul bolsevic. Bulgakov s-a stabilit initial in Praga, Cehoslovacia. In mai 1923, a fost numit profesor de lege bisericeasca si teologie la Institutul de Cercetare Rusa din Praga. Din Praga s-a mutat mutat l-a Paris, care a fost domiciliul sau pana la moarte. In 1925, a participat la infiintarea Institutului Teologic Sf. Serghie. A devenit liderul institutului, unde a fost de asemenea profesor de teologie dogmatica.

In plus fata de scrierile sale, a participat la schimbul anglican-ortodox, care a luat forma in Fratia Sf. Alban si Sf. Serghie. Bulgakov a ramas activ in comunitatea larga de rusi expatriati din Paris pana la moartea sa din 12 iulie 1944, cauzata de cancer la gat. Funeraliile sale au fost facute la catedrala St. Alexandru Nevski din Paris. A fost inmormantat la Sf. Geneviève-des-Bois, langa Paris.

Dogma euharistica se formuleaza si se rezolva in limite si pe teren hristologic si anume, pe baza invataturii despre Corpul Domnului, Cel pamantesc si cel preamarit, Cel de pana la Inviere si Cel de dupa Inviere”.

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!