Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 /// Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783

Editura Universitara Vreau sa te cunosti! Jocuri si activitati de dezvoltare personala pentru copii (6-11 ani)

-7%
20,00 Lei 18,60 Lei

Editura: Editura Universitara

Autor: Andrei-Ionel Mocanu, Bianca Stincan

Editia: I

Pagini: 192

Anul publicării: 2023

ISBN: 978-606-28-1601-8

DOI: https://doi.org/10.5682/9786062816018

In stoc
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062816018 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Review-uri (0)
Din experientele de formare profesionala pe care le‑am facilitat de‑a lungul anilor cu colegi profesionisti din domeniul educatiei si sanatatii copiilor, nu au lipsit niciodata recomandarile legate de dezvoltarea abilitatilor de management emotional si relationare sociala, stiut fiind faptul ca acestea reprezinta o baza esentiala pentru functionarea sanatoasa, autentica si autonoma a oricarei fiinte umane. Exista un volum critic de dovezi stiintifice care ne arata cat de importante sunt cunoasterea si gestionarea emotiilor precum si relatiile cu cei din jurul nostru pentru calitatea vietii noastre. Stim, de asemenea, ca in lipsa acestor abilitati, ne este foarte greu sa razbim in viata, cu incredere si rezilienta, oricat de multe resurse cognitive sau financiare am avea la dispozitie si oricat de bune ne‑au fost rezultatele academice de‑a lungul anilor de scoala. 
Cu toate ca aceste abilitati sunt esentiale pentru calitatea vietii noastre si sanatatea noastra emotionala, ele nu se dezvolta natural. Este nevoie de atentie si efort constient pentru a creste o fiinta umana in contact cu nevoile si emotiile proprii, capabila sa initieze si sa mentina relatii interumane calde, cu conectare, empatie, respect fata de nevoile celuilalt dar atentie si grija fata de nevoile personale deopotriva.
Ce ne invata stiinta si practica deopotriva, este ca anii mici, ai prescolaritatii si claselor primare, reprezinta perioade optime de dezvoltare in care copiii sunt extrem de pregatiti sa invete si sa exerseze functionarea sociala si managementul emotional. Functionarea in mediul scolar, in clasa si in pauze, intalnirile din parc de la petreceri sau din locurile de joaca, taberele, sunt tot atatea contexte in care copiii petrec timp laolalta, in activitati mai mult sau mai putin structurate, mai simple sau mai complexe, cu diferite reguli si obiective. Acestea sunt situatiile perfecte in care copiii devin constienti de nevoile personale si ale celorlalti, experimenteaza tot felul de raspunsuri emotionale la intalnirea cu regulile, solicitarile, limitele contextului sau ale altor copii si sunt nevoiti sa ia decizii si sa se foloseasca de strategii diferite pentru a functiona impreuna. Unii vor fi coplesiti, unii se vor retrage, altii vor avea comportamente agresive fata de cei din jur, obiecte sau propria persoana, unii se vor bloca, altii vor plange, unii vor negocia, altii vor cauta solutii – toate aceste instante sunt oportunitati de constientizare, invatare, consolidare, schimbare, flexibilizare de raspunsuri emotionale si sociale care ii vor ajuta treptat pe copii sa functioneze din ce in ce mai sanatos, autentic si adaptativ, cu grija si respect pentru siguranta fizica si emotionala proprie si a celor din jur.
Este nevoie insa de ghidajul atent si intelept al adultilor din jurul copiilor, pentru ca toate aceste lucruri sa se intample. Mentionam in debutul acestei marturisiri ca recomandarile legate de dezvoltarea abilitatilor de management emotional si relationare sociala a copiilor au fost cel mai frecvent oferite de mine in cadrul experientelor de formare profesionala pe care le‑am facilitat. La fel de frecvent venea si intrebarea “Cum facem asta?”
Manualul elaborat cu inspiratie si rigurozitate stiintifica de Andrei si Bianca, ofera raspunsuri complexe la aceasta intrebare. Este o colectie valoroasa de resurse concrete puse la dispozitia profesionistilor din domeniul educatiei si sanatatii copiilor, care vor gasi in interiorul acestei carti sugestii de activitati variate si amuzante, interactive si ludice, destinate copiilor din clasele primare, precum si recomandari de prelucrare a acestor experiente impreuna cu copiii, astfel incat ei sa internalizeze treptat mesajele si modalitatile de actiuni exersate. 
Sunt increzatoare ca orice copil care va fi implicat in oricare dintre aceste activitati va beneficia de mesajele valoroase impletite in scenariile propuse de autori si orice profesionist care acceseaza acest manual va descoperi un instrument util, placut si eficient pentru imbunatatirea calitatii relatiilor sociale din cadrul grupurilor de copii pe care le indruma.

Diana Stanculeanu
Expert national in sanatate mentala
  • Vreau sa te cunosti! Jocuri si activitati de dezvoltare personala pentru copii (6-11 ani)

    Descarca

Sunt 
ANDREI IONEL MOCANU, tatal Flaviei, autorul seriei de carti “Despre emotii pe intelesul copiilor” si psiholog de profesie. Am peste 15 ani de experienta in activitatea cu copiii si familiile acestora, iar in timpul liber scriu pentru parinti si specialisti pe tatalactiv.ro in incercarea de a impartasi zi de zi putin din toate lucrurile pe care le-am descoperit pana acum despre copii. Imi place sa lucrez atat cu cei mici, dar si cei mari (parinti sau profesori) intr-o maniera cat mai nonformala. Pana acum, am organizat sute de grupuri pentru copii pe diverse tematici, cursuri de formare pentru profesori pe teme precum managementul comportamentelor, dezvoltarea personala sau bullying si am tinut mii de ore de terapie personalizata.



Sunt
BIANCA STINCAN, mama Larei si psiholog, iar de peste 10 ani ma dedic copiilor, emotiilor si nevoilor acestora. Parcursul profesional si diversitatea mediilor in care am lucrat (consiliere scolara, training pentru profesori, consiliere psihologica individuala) mi-au adus cunostinte valoroase atat in abordarea copiilor, cat si a cadrelor didactice. Imi place mult sa stau printre copii, sa ma incarc cu energia lor, sa ii cunosc si sa le fiu suport in a se cunoaste si a-si intelege propriul comportament. In acest sens, cred ca cel mai usor mod de a ajunge la ei este prin joc si prin a face apel la blandete, umor si empatie.

PREFATA / 7

CUVANT INAINTE / 11

JOCURI DE DEZGHET / 13

CUNOASTERE SI AUTOCUNOASTERE / 41

DEZVOLTAREA ABILITATILOR EMOTIONALE / 69

DEZVOLTAREA ABILITATILOR SOCIALE / 100

CONSOLIDAREA GRUPULUI / 133

ANEXA 1.     Despre mine – asocieri / 169

ANEXA 2.     Testul cunoasterii / 170

ANEXA 3.     Top 3 / 172

ANEXA 4.     Fisa jurnalistului / 174

ANEXA 5.     Completeaza lista / 175

ANEXA 6.     Ce gandesc? Ce simt? / 177

ANEXA 7.      Jurnalul emotiilor / 179

ANEXA 8.     Furtuna / 181

ANEXA 9.     Scrisoare pentru un coleg     / 183

ANEXA 10.     Tipurile de comunicare / 184

ANEXA 11.     Benzile desenate (Solutionarea conflictelor)  /  187

Copiii au de aratat si de spus povesti, poate mai mult decat e nevoie sa asculte.
Ei fac acest lucru prin felul in care se tin sau nu de mana, prin felul in care merg, alearga sau topaie, prin felul in care se avanta sau stau deoparte, prin felul in care doar zambesc sau rad din tot sufletul, prin felul in care se privesc si ii privesc pe ceilalti, prin felul in care se striga pe nume si se cheama la joc si joaca.
Copiii au de aratat si de spus povesti despre ei.
Adultii au de vazut si de ascultat povesti, poate mai mult decat e nevoie sa spuna. 
Povesti despre granite neexplorate sau in curs de explorare ale fiintei umane, povesti formate doar din intrebari puse sau nepuse, povesti incarcate de emotii, cautari, framantari, povesti despre dorinta de a fi mare peste noapte.
Adultii au de vazut si de ascultat povesti spuse de copii. De ce? 
Pentru ca cei mari sunt responsabili de felul in care cresc si invata cei mici. 
Pentru asta e nevoie sa creeze contexte aparte, pline de miscare, haz si culoare, cum sunt momentele de joc. 
Jocul este activitatea naturala, prin care copiii invata cel mai usor. 
Jocurile permit adultilor (parinti, bunici, profesori etc.) sa identifice predispozitiile, inclinatiile, interesele copiilor, dar si domeniile, secventele, aspectele sau elementele mediului social si natural de care acestia sunt atrasi si fata de care isi manifesta curiozitatea. 
Prezenta culegere este o resursa ce s‑a nascut din nevoile adultilor de a crea astfel de contexte de ascultat povesti spuse de copii. Este valoroasa pentru ca exemplele sunt validate de cei mici: “Bianca, mai vrem! Andrei, ne mai jucam Semaforul? Vrem in Parcare!” 
Prietenia, empatia, bunatatea, compasiunea, cooperarea, bucuria lui Impreuna se exerseaza firesc si lasa urme in amintirile adunate zi cu zi ale celor ce vor creste ca din apa.  
Nu stii cu ce joc o sa atingi o coarda sensibila si o sa deschizi o noua usa in suflet sau in minte. 
Daca nu stiti cum ati putea face asta, aveti in fata ochilor posibile chei.

Sa va inspire!

Daniela Stoicescu 
Expert Educational

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!