Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Reglarea emotionala si consilierea copiilor si adolescentilor. Studii si cercetari psiho-pedagogice

45,00 Lei

Editura: Editura Universitara

Autor: coord. Rodica Gabriela Enache

Editia: I

Pagini: 228

Anul publicării: 2024

ISBN: 978-606-28-1861-6

DOI: 10.5682/9786062818616

Stoc limitat
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062818616 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Review-uri (0)
Dezvoltarea competentelor emotionale si sociale  constituie o resursa importanta pentru sanatatea mentala a copiilor si adolescentilor si pentru capacitatea lor de a se adapta la provocarile vietii.
Lucrarea se adreseaza parintilor interesati de dezvoltarea emotionala a copiilor si adolescentilor, consilierilor scolari, cadrelor didactice si viitorilor specialisti in psihologie sau stiintele educatiei care pot consulta o sinteza a orientarilor teoretice privind viata afectiva si modalitatile de consiliere psihologica a elevilor cu probleme emotionale sau tulburari de neurodezvoltare precum si cateva studii clinice si cercetari psiho-pedagogice. 


 
  • Reglarea emotionala si consilierea copiilor si adolescentilor. Studii si cercetari psiho-pedagogice

    Descarca
RODICA GABRIELA ENACHE - Coordonator 

INTRODUCERE / 9

CAPITOLUL I
PROCESELE AFECTIVE SI REGLAREA EMOTIONALA
 / 11
Rodica Gabriela Enache
I.1. Caracterizarea psihologica a proceselor afective / 11
I.2. Teorii ale emotiilor si ale inteligentei emotionale / 14
I.2.1. Teoria atasamentului / 14
I.2.2. Teoria intelectualista a emotiilor / 16
I.2.3. Teorii fiziologice ale emotiilor / 16
I.2.4. Teorii centrale ale emotiilor / 17
I.2.5. Teorii privind dezvoltarea inteligentei emotionale / 18
I.2.6. Teorii socio-culturale ale emotiilor / 24
I.3. Particularitatile comportamentelor socio-emotionale la prescolari si scolarii mici / 28
I.4. Dinamica proceselor afective la preadolescenti si adolescenti / 30
I.5. Consilierea copiilor si adolescentilor cu tulburari de internalizare sau externalizare / 39
Bibliografie / 43

CAPITOLUL II
INTERVENTIA LOGOPEDICA SI TERAPEUTICA PENTRU COPIII CU TULBURARI DE NEURODEZVOLTARE. STUDII DE CAZ
/ 48
Andreea Coman si Violeta Cizmasu
II.1. Tulburarile de neurodezvoltare - caracteristici si clasificare / 48
II.2. Interventiile terapeutice in tulburarile din spectrul autist la copii / 52
II.3. Modele de evaluare si interventie terapeutica. Studii de caz / 55
II.4. Concluzii / 73
Bibliografie / 75

CAPITOLUL III
IMPACTUL TULBURARILOR DE ANXIETATE ASUPRA COMPORTAMENTELOR SOCIALE ALE SCOLARILOR MICI
 / 77
Crusoveanu Maria Andreea si Rodica Gabriela Enache
III.1. Definirea si caracteristicile tulburarilor de anxietate la scolarii mici / 77
III.2. Anxietatea de separare / 81
III.3. Anxietatea generalizata  / 83
III.4. Fobia sociala si tulburarea de panica / 85
III.5. Fobiile specifice / 88
III.6. Scopurile si etapele specifice activitatii de evaluare psihologica si psihoterapie a copiilor cu tulburari de anxietate. / 89
III.7. Studiu privind tulburarile de anxietate la copii / 94
Bibliografie / 122

CAPITOLUL IV 
IMPACTUL RELATIEI PARINTE COPIL ASUPRA STARILOR EMOTIONALE SI RELATIILOR SOCIALE ALE COPIILOR. STUDII DE CAZ
/ 129
Andra Brahariu, Irina Mardar, Rodica Gabriela Enache
IV.1. Relatia dintre frica si anxietate / 129
IV.2. Forme ale anxietatii la copii / 133
IV.3. Factori asociati tulburarilor de anxietate la copii / 135
IV.4. Studiu privind interventia psihologica in cazuri de anxietate la copii / 136
IV.5. Studii de caz / 138
Bibliografie / 144

CAPITOLUL V 
RELATIA DINTRE STRES SI MECANISMELE DE COPING LA ADOLESCENTI
/ 146
Florentina Batariga, Alina Ciobanu, Raluca Oancea
V.1. Stresul si mecanismele de coping - fundamentare teoretica / 146
V.2. Particularitati ale mecanismelor de coping la adolescenti / 150
V.3. Studiu privind relatia dintre stres si mecanismele de coping la adolescenti / 153
V.3.1. Obiective, ipoteze  / 153
V.3.2. Definirea si operationalizarea conceptelor cheie  / 154
V.3.3. Populatia studiata, esantionare  / 154
V.3.4. Metode de cercetare, instrumente  / 155
V.3.5. Rezultatele cercetarii  / 156
Bibliografie / 182

CAPITOLUL VI
IMPLICATII PSIHOLOGICE SI SOCIALE ALE COMPORTAMENTELOR AGRESIVE IN MEDIUL EDUCATIONAL (BULLY ING SI CYBER-BULLYING)
 / 187
Andra Brahariu
VI.1. Definitii si tipuri de comportamente agresive in mediul educational / 187
VI.2. Prevalenta bully-ing ului si cyber-bullying-ului / 190
VI.3. Efectele cyber-bullying-ului / 196
VI.4. Factori de risc si protectie pentru prevenire si gestionare / 200
VI.5. Abordari si strategii de interventie psiho-pedagogica / 201
VI.6. Studiu privind implicatiile psihologice si sociale ale cyberbullying-ului in mediul educational din clasele V-XII in judetul Constanta in anul 2023 / 202
Bibliografie / 218

 

Indiferent de modelul familial in care au fost crescuti: familia traditionala sau familia moderna, familia monoparentala, familia mixta sau familia reconstituita, copiii si adolescentii din societatea contemporana simt nevoia de a fi consiliati in gestionarea problemelor emotionale si de comportament. Avand in vedere faptul ca majoritatea tulburarilor au debutul in copilarie sau adolescenta sau in stadiul adultului tanar este nevoie de cercetari riguroase care sa identifice prevalenta tulburarilor mentale la aceasta varsta, cu scopul de a elabora programe de preventie si interventie psihologica, sociala si educationala.
Reglarea emotionala reprezinta procesul prin care adolescentul sau tanarul isi monitorizeaza, evalueaza si isi restructureaza modul de a gandi, experientele si trairile emotionale pentru a se adapta situatiilor dificile ale vietii si a-si atinge in viitor, la varsta adulta obiectivele personale si profesionale.  
Astfel se pot preveni situatiile limita in care adolescentii actioneaza impulsiv iar trairile lor emotionale sunt asociate cu ganduri si tentative suicidare, comportamente de risc, consum de alcool sau alte substante psiho-active. 
Abordarea psiho-educationala are un rol esential in cultivarea rezilientei la copii si adolescenti. Astfel, aceasta abordare devine extrem de relevanta deoarece le ofera acestora instrumente necesare pentru a se confrunta cu situatiile dificile si pentru a-si construi o baza solida in ceea ce priveste dezvoltarea personala si sociala. (Smith J.A., 2020, p.66-70)
Lucrarea de fata cuprinde un capitol introductiv in care sunt descrise procesele emotionale si importanta dezvoltarii capacitatii de reglare emotionala la copii si adolescenti si cinci studii psiho-pedagogice realizate de psihologi cu drept de libera practica, masteranzi ai Programului de studii Psihodiagnoza personalitatii din cadrul Universitatii “Ovidius” din Constanta, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, interesati de optimizarea competentelor socio-emotionale ale copiilor si adolescentilor si de consilierea acestora.
Reglarea emotionala constituie un aspect esential al sanatatii emotionale si mentale, deoarece permite copiilor si adolescentilor noi modalitati prin care sa raspunda intr-un mod adecvat si constructiv la diversele provocari si circumstante ale vietii. 
Lucrarea se adreseaza parintilor, cadrelor didactice si consilierilor scolari dar si studentilor la psihologie si viitorilor specialisti care pot descoperi nu numai o sinteza a  orientarilor teoretice privind modalitatile de consiliere psihologica a elevilor cu probleme emotionale ci si studii clinice sau cercetari experimentale. 
In concluzie, in abordarea psiho-educationala capacitatea de autoreglare emotionala si cea de rezilienta sunt implicate in dezvoltarea unui set complex de abilitati, care sa permita copiilor si adolescentilor sa faca fata provocarilor vietii in societatea contemporana. Aceste aspecte pot fi dezvoltate si consolidate prin interventii psiho-educationale adecvate, sprijin social si practici de autocunoastere si crestere personala.


 Autorii

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!