Propuneri manuscrise: [email protected]:  0745 204 115     

Urmărire comenzi Persoane fizice / Vânzări: 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Publica Misbelief. Ce ii face pe oamenii rationali sa creada lucruri irationale - Dan Ariely

Editura Publica
-5%
69,00 Lei 65,55 Lei

Editura: Publica

Autor: Dan Ariely

Pagini: 392

Anul publicării: 2024

ISBN: 978-606-722-598-3

În stoc
Cod Produs: 9786067225983 Ai nevoie de ajutor? 021 315 32 47 / 0745 200 357
Adaugă la Wishlist Cere informații
  • Descriere
  • Autori
  • Review-uri (0)
Renumitul sociolog, profesor si autor al bestsellerului Irational in mod previzibil ne prezinta cea mai importanta si mai convingatoare carte a sa – o explorare revelatoare a laturii umane a crizei dezinformarii –, analizand ce ii determina pe oamenii altminteri rationali sa adopte convingeri profund irationale.

Dezinformarea ne afecteaza pe toti in fiecare zi – de la retele de socializare, la probleme politice mai ample, de la conversatii ocazionale in magazine pana la relatiile noastre cele mai apropiate. Desi recunoastem pericolele pe care le reprezinta dezinformarea, problema este complexa – mult dincolo de ceea ce poate realiza doar controlul retelelor de socializare – si de prea multe ori solutiile noastre limitate sunt modelate de politici partizane si de interpretari individuale ale adevarului.

In Misbelief, Dan Ariely sustine ca, pentru a intelege atractia irationala a dezinformarii, trebuie sa intelegem mai intai traiectoria psihologica si sociala care ii determina pe oameni sa nu aiba incredere in adevarurile acceptate, sa adopte realitati alternative si chiar sa imbratiseze teorii ale conspiratiei in toata regula. Se pare ca dezinformarea face apel la ceva innascut in noi toti – atat la dreapta, cat si la stanga politica – si numai intelegand aceasta psihologie putem sa-i atenuam efectele. Bazata pe ani de studiu, precum si pe propria experienta a lui Ariely ca tinta a dezinformarii, Misbelief constituie o analiza cuprinzatoare si revelatoare a motoarelor psihologice care ii determina pe oamenii altfel rationali sa adopte convingeri profund irationale. Utilizand cele mai recente cercetari, Ariely dezvaluie elementele-cheie – emotionale, cognitive, de personalitate si sociale – care ii conduc pe oameni in palnia informatiilor false si a neincrederii, aratand cum, in circumstantele potrivite, oricine poate deveni o persoana cu convingeri irationale.

Cu toate acestea, Ariely ofera si speranta. Chiar daca inteligenta artificiala avansata a devenit capabila sa genereze stiri false convingatoare la o scara fara precedent, el arata ca, prin constientizarea acestor forte care alimenteaza neincrederea, vom deveni, ca indivizi si ca societate, mai rezistenti la seductia acesteia. Combaterea convingerilor irationale necesita o strategie care nu isi are radacinile in conflict, ci in empatie. Cu cat mai repede recunoastem ca o convingere irationala este, mai presus de orice, o problema umana, cu atat mai repede putem deveni noi insine solutia.

In aceasta carte emotionanta si bine scrisa, Dan Ariely isi povesteste calatoria personala si profesionala menita sa inteleaga lumea celor cu convingeri irationale si a teoriilor conspiratiei si ne ofera informatii si sfaturi care, speram, ne vor ajuta pe toti sa ne ferim fragila structura sociala de la a fi sfasiata de dezinformare si neincredere. — Yuval Noah Harari, autorul bestsellerului Sapiens

Inca o data, Dan Ariely scrie intr-o maniera care ne face sa ne gandim si sa reflectam la natura noastra umana. In Misbelief, el ne ajuta sa intelegem natura opiniilor personale, modul in care se formeaza ele si in care pot fi denaturate de fortele dezinformarii. Aceasta este o carte importanta pentru cei care vor sa se inteleaga pe ei insisi si lumea din ce in ce mai complexa din jur. — Arianna Huffington, fondatoare si CEO Thrive Global, autoarea cartii Thrive

Pentru cei mai multi dintre noi este tentant sa gandim ca oamenii adopta convingeri irationale pentru ca sunt needucati, lipsiti de inteligenta sau prost informati. Dar, dupa cum demonstreaza convingator in aceasta carte importanta unul dintre cei mai cunoscuti oameni de stiinta care studiaza convingerile, Dan Ariely – si, dupa cum a descoperit el insusi, fiind acuzat pe nedrept ca a condus o conspiratie malefica! –, convingerea irationala este un proces caruia ii poate cadea prada oricare dintre noi. Mai important, autorul ofera sugestii bazate pe stiinta cu privire la ceea ce putem face in legatura cu polarizarea si prabusirea increderii care vin odata cu convingerile irationale. — Michael Shermer, editorul revistei Skeptic si autorul cartii Conspiracy: Why the Rational Believe the Irrational

Misbelief examineaza cu atentie atractia omului spre dezinformare. Aceasta carte importanta pentru zilele in care traim ne ofera o fundatie vitala pentru a construi o societate mai empatica si mai informata. — Daniel H. Pink, autorul bestsellerelor Drive, A vinde e omeneste, Cand si Puterea regretului

Economia globala experimenteaza mai multe tipuri de provocari fundamentale. Dan Ariely identifica inca o provocare importanta si anume intensitatea in crestere a convingerilor false, scaderea increderii si, in consecinta, dificultatea societatilor de a lucra impreuna pentru un scop comun. Desi complexa si oarecum deprimanta, perspectiva pe care o impartaseste Ariely arunca o lumina importanta asupra acestei provocari cruciale pentru societatea moderna. O lectura obligatorie pentru oricine incearca sa inteleaga lumea in care traim. — Nouriel Roubini, prefesor de economie si autorul bestsellerului Economia crizelor
Informatii conformitate produs
DAN ARIELY este profesor la Catedra James B. Duke de Psihologie si Economie Comportamentala de la Universitatea Duke.

Este fondator si director al Centrului pentru Retrospectiva Avansata si coautor al filmului documentar (Dis)Honesty: The Truth About Lies. A fost inclus de trei ori pe lista New York Times a celor mai bine vanduti autori.

Printre cartile sale se numara Irational in mod previzibil, Irationalitatea benefica, Adevarul cinstit despre necinste, Al dumneavoastra, irational si Decizii extraordinare.

Dacă dorești să iți exprimi părerea despre acest produs poți adăuga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienți Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

021 315 32 47 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie să mai adaugi cel puțin un produs pentru a compara produse.

A fost adăugat în wishlist!

A fost șters din wishlist!