Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro: 0745 204 115
Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783
ISBN: 978-606-28-0165-6
DOI: 10.5682/9786062801656
Anul publicării: 2015
Editia: III, revizuita si adaugita
Pagini:
Editura: Editura Universitara
Autor: Ionela Roxana Urea
Societatea civila, prin evolutia sa a impus un nivel din ce in ce mai inalt de cerinte sociale, pe care indivizii trebuie sa le atinga in procesul integrarii sociale. Aceste cerinte sociale, din pacate nu pot fi satisfacute de catre toti membrii, ceea ce face ca sa se impuna necesitatea elaborarii unor politici sociale de sprijin, de suport adresate acestora.
Persoanele cu deficienta de auz manifesta dificultati de comunicare in plan verbal-oral De aceea, pentru acestia, se impune instituirea unui sistem de ajutor specializat care sa le faciliteze comunicarea cu auzitorii.
Prin intermediul documentelor internationale, prin Legea accesului de informatie, etc se instituie cadrul legal de oferire a suportului in domeniul comunicarii, a facilitarii comunicarii dintre persoanele cu deficienta de auz si persoanele auzitoare.
Prezenta la nivelul C.O.R-ului a meseriei de interpret in limbajul mimico-gestual, in doua forme de exercitare a ei: studii superioare, respectiv studii medii, existenta standardelor ocupationale atât pentru interpret in limbaj mimico-gestual (studii superioare), cât si pentru interpret in limbaj mimico-gestual (studii medii), fac posibila formarea unor specialisti competenti in domeniul comunicarii cu persoanele deficiente de auz; in fapt contribuind prin aceasta la cresterea eficientei actului de integrare sociala a persoanelor cu deficienta de auz.
Cartea, “Interpret in limbaj mimico-gestual", editia a III-a revazuta si adaugita, se constituie suport de curs pentru activitatile de formare pentru ocupatia de interpret in limbajul mimico-gestual. Ea se adreseaza tuturor specialistilor implicati in educarea, recuperarea, integrarea persoanelor cu deficienta de auz, in promovarea drepturilor persoanelor cu deficienta de auz. In acelasi timp, prin problemele care le pune in discutie, se adreseaza si studentilor din domeniul psihologiei, psihopedagogiei speciale, pedagogiei,. sociologiei..
Conceputa intr-o maniera sistemica, cartea “Interpret in limbaj mimico-gestual, editia a III-a revazuta si adaugita “este structurata pe cinci capitole bine articulate din punct de vedere stiintific.
Primul capitol prezinta caracteristicile ocupatiei de interpret in limbaj mimico-gestual.
Al doilea capitol abordeaza problematica comunicarii, cu legile, formele, instrumentele sale asa cum se prezinta ele la nivel general.
Al treilea capitol realizeaza un demers exploratoriu in problematica deficientei de auz, de la diagnosticarea deficientei pâna la implicatiile in plan educational si social al fiecarui grad si tip de deficienta de auz.
Capitolul patru realizeaza o incursiune in viata organizatiilor deficientilor de auz, in cultura si mentalitatea la nivel grupal a acestora.
Capitolul cinci abordeaza problematica integrarii sociale a persoanelor cu deficienta de auz si face apel la documentele internationale privind respectarea drepturilor persoanelor cu handicap la care România este parte semnatara, la legislatia nationala, la strategia de nationala de dezvoltare 2014-2020 in domeniu
Cartea “Interpret in limbaj mimico-gestual, editia a III-a revazuta si adaugita “ este doar punctul de pornire pentru practicarea ocupatiei de interpret in limbaj mimico-gestual. Adevarata arta a interpretarii in si din limbaj mimico-gestual presupune pasiune, deontologie, efort, exersare continua si nu in ultimul rând dezvoltare personala continua.
CONFERENTIAR UNIV. DR.
IONELA ROXANA UREA
Interpret in limbaj mimico-gestual
DescarcaArgument/7
CAPITOLUL 1 - DIMENSIUNILE INTERPRETULUI IN LIMBAJ MIMICO-GESTUAL/11
1.1. Precizari conceptuale/11
1.2. Interpretarea in si din limbajul mimico-gestual/17
1.3. Elemente de bune practici privind actul de interpretare in si din limbaj mimico-gestual/27
CAPTIOLUL 2 - COMUNICAREA UMANA/30
2.1. Delimitari conceptuale/ 30
2.2. Elementele procesului de comunicare/ 34
2.3. Formele comunicarii/36
2.4. Comunicare si limbaj/53
CAPITOLUL 3 - EXPLORARI IN DEFICIENTA DE AUZ/60
3.1 Dimensiuni teoretice ale problematicii deficientei de auz/60
3.2. Etiologia si clasificarea tulburarilor de auz/ 64
3.3. Gradele pierderii de auz si efectele acestora/67
3.4. Caracteristici ale functiilor si proceselor psihice ale deficientilor de auz/74
3.5. Labiolectura/ 83
3.6. Specificul limbajului mimico-gestual la deficientii de auz/89
CAPITOLUL 4. ELEMENTE ALE COMUNITATII ORGANIZATIONALE ALE DEFICIENTILOR DE AUZ/92
4.1. Comunitatea persoanelor deficiente de auz/92
4.2. Organizatii ale persoanelor deficiente de auz/99
CAPITOLUL 5 - INTEGRAREA IN COMUNITATE A PERSOANELOR DEFICIENTE DE AUZ - UN DREPT FUNDAMENTAL /107
5.1. Note de specific/ 107
5.2. Documente internationale de referinta in domeniu / 120
5.3. Acte normative si surse documentare pe problematica integrarii sociale a persoanelor deficient/122
Bibliografie/129
Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro