Ghid de studiu al specificului cunoasterii stiintifice in psihologie

-27%
14,45 Lei   10,55 Lei

ISBN: 978-606-28-0122-9

DOI: 10.5682/9786062801229

Anul publicării: 2014

Editia: II, revizuita

Pagini: 137

Editura: Editura Universitară

Autor: Valeria Negovan, Marius Stanciu

Momentan indisponibil
Cod Produs: SKU-11022 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Wishlist Cere informatii
  • Download
  • Cuprins
  • Autori
  • Review-uri (0)
  • Ghid de studiu al specificului cunoasterii stiintifice in psihologie

    Descarca

Capitolul 1

De la orientare la independenta in studiul specificului cunoasterii stiintifice  in psihologie/9

Valeria Negovan

 Capitolul 2

Activitati/exercitii de (auto) verificare a cunostintelor factuale referitoare la cunoasterea stiintifica in psihologie /18

Valeria Negovan, Marius Stanciu

2.1.   Verificarea cunostintelor referitoare la tema „Relatia dintre psihologie si teoria cunoasterii“/20

          2.1.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor/20

          2.1.2. Intrebari de verificare/20

          2.1.3. Exercitii si teme de reflectie/22

          2.1.4. Bibliografie suplimentara orientativa/23

2.2.   Verificarea cunostintelor referitoare la tema „Psihologia ca stiinta si ca profesie”/24

          2.2.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor/24

          2.2.2. Intrebari de verificare /24

          2.2.3. Exercitii si teme de reflectie/28

          2.2.4. Bibliografie suplimentara orientativa/33

2.3.   Verificarea cunostintelor referitoare la tema „Cunoasterea stiintifica in psihologie: de la descriere, explicatie si predictie la lege si teorie” / 34

          2.3.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor/34

          2.3.2. Intrebari de verificare/34

          2.3.3. Exercitii si teme de reflectie/36

          2.3.4. Bibliografie suplimentara orientativa/39

2.4.   Verificarea cunostintelor referitoare la tema „De la obiectul cunoasterii stiintifice in psihologie la obiectul psihologiei ca stiinta – perspective de abordare si consecinte in plan metodologic”/40

          2.4.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor/40

          2.4.2. Intrebari de verificare /40

          2.4.3. Exercitii si teme de reflectie/42

2.5.   Verificarea cunostintelor referitoare la subtema „Viata psihica interioara ca obiect al psihologiei (introspectionismul si psihanaliza)” /46

          2.5.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor/46

          2.5.2. Intrebari de verificare/46

          2.5.3. Exercitii si teme de reflectie/49

2.6.   Verificarea cunostintelor referitoare la subtema  „Comportamentul, conduita si omul concret ca obiect al psihologiei”/53

          2.6.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor/53

          2.6.2. Intrebari de verificare/53

          2.6.3. Exercitii si teme de reflectie/60

2.7.   Verificarea cunostintelor referitoare la subtema „Extindere si aprofundare in cautarea obiectului psihologiei (psihologia evolutionista, ecologica si pozitiva)” /64

          2.7.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor/64

          2.7.2. Intrebari de verificare/64

          2.7.3. Exercitii si teme de reflectie/66

          2.7.4. Bibliografie suplimentara orientativa/68

2.8.   Verificarea cunostintelor referitoare la tema „Natura psihicului uman ca obiect al cunoasterii stiintifice in psihologie: de la bazele biologice la determinarea si /69

          2.8.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor/69

          2.8.2. Intrebari de verificare/69

          2.8.3. Exercitii si teme de reflectie/72

          2.8.4. Bibliografie suplimentara orientativa/74

2.9.   Verificarea cunostintelor referitoare la tema „Ipostazele psihicului ca obiect al cunoasterii stiintifice in psihologie” /75

          2.9.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor /75

          2.9.2. Intrebari de verificare/75

          2.9.3. Exercitii si teme de reflectie/80

          2.9.4. Bibliografie suplimentara orientativa/86

2.10.   Verificarea cunostintelor referitoare la tema „Starile de constiinta modificata (somnul, visul, hipnoza) si caile de acces spre acestea (meditatia, biofeedbackul, substantele psihoactive) ca obiect al cunoasterii stiintifice” /87

          2.10.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor/87

          2.10.2. Intrebari de verificare/87

          2.10.3. Exercitii si teme de reflectie/90

          2.10.4. Bibliografie suplimentara orientativa/94

2.11. Raspunsuri corecte la intrebarile de verificare/95

 Capitolul 3

Exercitii de autoevaluare sumativa /97

3.1.   Subiecte pentru recapitulare esalonata sau comasata a cunostintelor cu privire la specificul cunoasterii stiintifice a psihicului/97

3.2.   Analiza si aprecierea produselor stiintifice ale activitatilor independente de studiu conform unor criterii prestabilite/101

          3.2.1. Criterii de auto/heteroevaluare a hartii conceptuale (concept map) /101

          3.2.2. Criterii de auto/heteroevaluare a analizei critice a unui articol din literatura de specialitate/102

 Capitolul 4

La final de evaluare/autoevaluare: Frauda si comportamentul stiintific necorespunzator /103

Marius Stanciu

4.1.   Plagiatul/105

4.2.   Observatii si recomandari/111

4.3.   Teme de reflectie/112

 Capitolul 5

Texte clasice ale psihologiei universale  /115

Traducerea si adaptarea: M.Stanciu

 Bibliografie /127

Valeria Negovan

Profesor universitar, doctor, la Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, departamentul Psihologie, Universitatea din Bucuresti, titular al cursurilor Psihologia educatiei si Psihologia invatarii (nivel licenta) si Psihologia carierei  - nivel master) si promotor al unor noi discipline/cursuri universitare  la diferite programe de studii masterale (Psihologie educationala avansata, Managementul situatiilor de criza in mediul scolar, Interventii psihologice  in situatii de criza in mediul scolar, Psihologie pozitiva aplicata in educatie, Sanatate si siguranta in mediul  scolar/educativ, Psihologia invatarii - implicatii in orientarea scolara si vocationala).

Activitatea stiintifica a Valeriei Negovan este focalizata pe teme ca invatarea academica (strategii si stil de invatare, autonomie si autoreglare), starea de bine (well being) in relatie cu autodeterminarea in mediul universitar; antecedentele si consecintele  autonomiei si autodeterminarii in planul functionarii psihice optimale a copiilor, adolescentilor si tinerilor.

Ca psiholog cu drept de libera practica, principal, autonom, cu drept de supervizare profesionala in specialitatea „Psihologie educationala, consiliere scolara si vocationala”, acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, desfasoara activitati practice de interventie care ii asigura baza empirica si domeniul aplicativ pentru  cercetarea  stiintifica si  pentru sintezele teoretice.


Marius Stanciu

Scrie un review


Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat in wishlist!

A fost sters din wishlist!