Editura Universitara Calatori printre ganduri ratacite. Povestiri autentice de la psihologi - Steliana Rizeanu, Dan Vasiliu

nou
50,00 Lei

ISBN: 978-606-28-1438-0

DOI: https://doi.org/10.5682/9786062814380

Anul publicării: 2022

Editia: 1

Pagini: 268

Editura: Editura Universitara

Autor: Steliana Rizeanu, Dan Vasiliu

In stoc
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062814380 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
In paginile acestei carti am selectat o serie de studii reale, oferite spre publicare prin bunavointa unor colegi clinicieni, consilieri sau psihoterapeuti, transformate in asa fel incat sa nu poata fi asociate cu identitatea clientului. Dorim sa oferim cercetatorilor in domeniu perspective din care sa rezulte idei si directii noi de studiu privind evaluarea, diagnosticul si metode pentru imbunatatirea conditiei psihicea oamenilor.  
  • Calatori printre ganduri ratacite. Povestiri autentice de la psihologi

    Descarca
Coordonatori: 
STELIANA RIZEANU 
DAN VASILIU

Cuvant introductiv / 7
 
Capitolul I. Cazul Bela ‑ Ma tem ca trecutul ma va ajunge din urma
DANIELA PORUMBU     / 11

Capitolul II. Insula – studiu de caz
DAN VASILIU / 27

Capitolul III. Cand nu ai incredere in tine
STELIANA RIZEANU / 48

Capitolul IV. Podul de peste golul interior
CRISTIANA HAICA / 66

Capitolul V. Si eu vreau sa fiu mare ‑ studiu de caz
STELIANA LEFTER / 112

Capitolul VI. Unele metode de reabilitare in psihoterapia adictiilor‑ studiu de caz
CAROLINA PERJAN / 124

Capitolul VII. DENIS, o istorie vie ‑ studiu de caz
CRISTINA‑MIHAELA STOIAN / 135

Capitolul VIII. Iesirea din depresie prin dezvoltarea si maturizarea eului 
MARIANA TANASE MANZAT / 157

Capitolul IX. O adolescenta cu ereutofobie
SILVIA‑CARMEN MIKULOVIĆ / 169

Capitolul X. La o margine de pod – e important sa nu te pierzi! – studiu de caz
OXANA SEVCENCO / 187

Capitolul XI. Drumul catre halatul meu alb este pavat cu lacrimi si dor
ANDREEA CRISTINA MURESANU / 206

Capitolul XII. Tu cui apartii? ‑ O incercare de explicare a unui posibil complex de atasament
LAVINIA TANCULESCU‑POPA / 224

Capitolul XIII. De ce mie? ‑ studiu de caz
MIHAI COVACI / 243

Psihologia este in egala masura stiinta si arta. Ca orice stiinta are un obiect de cercetare, metode, legi si finalitate. Psihologia se ocupa cu studiul comportamentului uman, al functiilor si proceselor mentale, al experientelor interioare si subiective precum: ganduri, emotii, constiinta, motivarea, perceptia si personalitatea. Cercetarea pleaca de la observatie. Cu ajutorul metodologiei stiintifice, prin rationament inductiv, se contureaza cunostinte, teorii, concepte, reguli, relatii si principii care mai apoi sunt transpuse in modele si proceduri. Finalitatea consta in imbunatatirea conditiilor de viata. Sigmund Freud (1856‑1939) a construit Teoria psihanalitica plecand de la studii de caz. Un alt reprezentant al Cercului de la Viena, Carl Gustav Jung (1875‑1961), a fondat Psihologia analitica pornind de la aceleasi metode de observatie. Jean Piaget (1896‑1980) a schitat Teoria stadiala a dezvoltarii cognitive pornind de la studierea propriilor sai copii. Piramida trebuintelor umane, elaborata de Abraham Maslow (1908‑1970), s‑a bazat de asemenea pe studii de caz. Exemplele pot continua.
Studiul de caz este o metoda descriptiv‑exploratorie ce permite culegerea de informatii prin observatie, interviu, documente personale sau date de arhiva. Informatiile se pot completa prin: analiza si interpretarea produselor unei persoane, analiza de continut sau analiza de caz. Este necesar sa facem o distinctie intre metoda biografica si studiul de caz. Prima exploreaza poveste de viata, evenimente si fapte din trecut, pe cand cea de a doua metoda se refera in special la un fenomen contemporan, altfel spus exploreaza universul „aici si acum”. Pe scurt „un studiu de caz este o strategie de cercetare care ne ajuta sa intelegem fenomene in situatii de viata reale, iar strategia este comuna intr‑o gama larga de domenii precum: psihologia, sociologia, stiintele politice, asistenta sociala si afaceri” (Yin, 2003). Desigur ca, pentru a contura un tablou cat mai precis al celor prezente, unele fragmente din istoricul cazului devin extrem de utile.
Studiile de caz sunt euristice si pot genera la un moment dat idei privind diferite ipoteze sau obiective de cercetare. Permit testarea tehnicilor psihoterapeutice, a metodelor de evaluare si diagnostic sau verificarea si modificarea unor teorii. Studiile de caz fac trecerea de la abordarea nomotetica la cea idiografica, sunt holistice si acorda o atentie aparte contextului si cadrului. Arta consta in a transpune ceea ce este general in particular iar mai apoi de intoarcere, prin rafinarea si sublimare, la general.
Din dorinta profesionistilor in psihologie de a se conforma cat mai mult normelor deontologice, de pastra confidentialitatea in ceea ce priveste actul psihologic sau motivand lipsa de timp, studiile de caz sunt destul de rar publicate sau sunt destul de greu de gasit. Asa se face ca, de cele mai multe ori, raman incriptate in notele practicianului si ferecate in spatele usilor cabinetului. Cat ar fi castigat cunoasterea daca lucrurile ar fi stat altfel? Cate meta‑analize ar fi dus la nasterea unor teorii si metode de diagnostic sau psihoterapeutice noi ori la ameliorarea celor deja existente? Cati oameni ar fi beneficiat de pe urma lor?
In paginile care urmeaza am selectat o serie de studii reale, oferite spre publicare prin bunavointa unor colegi clinicieni, consilieri sau psihoterapeuti, transformate in asa fel incat sa nu poata fi asociate cu identitatea clientului. Dorim sa oferim cercetatorilor in domeniu perspective din care sa rezulte idei si directii noi de studiu privind evaluarea, diagnosticul si metode terapeutice pentru imbunatatirea conditiei psihice a oamenilor.     
Suntem constienti de utilitatea grupurilor de inter‑vizare intre psihologi. De multe ori acestea sunt mai mult formale si nu‑si ating scopul. Aceasta culegere ofera cititorului o gama diversa de abordari, privind instrumentele si metodele de evaluare sau interventiile specifice diferitelor scoli de psihoterapie, ceea ce poate fi de un real sprijin pentru orice practician, fie el incepator sau avansat. Pentru studenti si masterati este o oportunitate de a face cunostinta cu partea practica profesiei de psiholog si un ghid in privinta alegerilor viitoare, formarea in psihoterapie sau specializarea in conformitate cu specificul comisiilor aplicative ale Colegiului Psihologilor. Nu in ultimul rand cititorul, mai putin familiarizat, poate intelege beneficiile pe care le poate obtine daca alege sprijinul unui profesionist in momente de cumpana ale vietii. Evaluarea psihologica, consilierea si psihoterapia reprezinta un demers normal si au ca finalitate imbunatatirea vietii, nicidecum stigmatizarea sau etichetarea unei persoane.

Coordonatorii

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Scrie un review


Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!