Propuneri manuscrise: [email protected]:  0745 204 115     

Urmărire comenzi Persoane fizice / Vânzări: 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitară Teste pentru Evaluarea Națională. Clasa a IV-a. Limba și literatura română. 12 teste

Editura Universitară
38,00 Lei 30,40 Lei

Editura: Editura Universitară

Autor: Dorina Rişcuţa

Ediția: I

Pagini: 126

Anul publicării: 2025

ISBN: 978-606-28-2057-2

DOI: 10.5682/9786062820572

În stoc
Cod Produs: 9786062820572 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 357
Adaugă la Wishlist Cere informații
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuvânt înainte
  • Cuprins
  • Review-uri (0)
Dragul meu prieten,
Bine ai venit în această călătorie prin lumea poveștilor, o călătorie care te va ajuta să te pregătești pas cu pas pentru Evaluarea Națională de la finalul clasei a IV-a.
În mâinile tale nu se află doar o carte cu teste, ci un adevărat ghid care îți va arăta că învățarea poate fi plină de curaj, bucurie și descoperiri uimitoare.
Acest caiet conține 12 teste, atent gândite pentru a te ajuta:
  • să înțelegi mai bine textele pe care le citești;
  • să îți exprimi ideile în scris cu claritate și creativitate;
  • să exersezi răbdarea, atenția și gândirea logică;
  • să capeți curaj și încredere în forțele proprii.
Știu că drumul către Evaluarea Națională poate părea uneori lung și plin de emoții, dar să nu uiți: nu este o probă care să te definească, ci o oportunitate de a arăta cât de mult ai crescut, cât de mult ai învățat și cât de frumos ai evoluat în acești ani de școală.
Lucrează cu răbdare și perseverență. Citește cerințele de două ori, analizează fiecare întrebare, iar dacă răspunsul nu îți vine imediat, nu renunța! Uneori, cele mai bune idei apar după ce respiri adânc și îți lași gândurile să se așeze.
Învățarea nu este o competiție cu ceilalți, ci un drum al tău. Compară-te doar cu tine și bucură-te de fiecare progres, oricât de mic ar fi. Fiecare exercițiu corect rezolvat este o dovadă că munca ta dă roade.
Și, cel mai important, nu uita să te bucuri de proces. Zâmbește, pune întrebări, lucrează în echipă, ajută-ți colegii și primește ajutor atunci când ai nevoie.
Îți doresc ca acest auxiliar să devină un prieten de nădejde, care să te însoțească în fiecare pas al pregătirii tale. Să deschizi fiecare pagină cu curiozitate, să rezolvi fiecare exercițiu cu atenție și să închizi fiecare test cu mulțumirea că ai mai făcut un pas spre succes.
Succes, dragul meu prieten! Curaj, răbdare și încredere în tine!
                                                                                 Dorina Rișcuța
Informatii conformitate produs
  • Teste pentru Evaluarea Națională. Clasa a IV-a. Limba și literatura română. 12 teste

    Descarcă

Un mesaj pentru cadrele didactice și părinți

Lucrarea de față cuprinde 12 teste pregătitoare pentru Evaluarea Naţională la LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ – clasa a IV‑a, elaborate cu responsabilitate și grijă, în conformitate cu noua Metodologie a Evaluării Naționale pentru elevii claselor a IV‑a, aprobată de Ministerul Educației și aplicată în sesiunile recente.
 Aceste teste vizează disciplina LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, fiind concepute în acord cu:
  • Programa școlară în vigoare pentru clasa a IV‑a;
  • Standardele de învățare și competențele de bază așteptate la finalul ciclului primar;
  • Structura și formatul testelor elaborate de CNEE pentru Evaluarea Națională din anii anteriori (2022–2024).
 
Scopul lucrării

Acest auxiliar a fost conceput pentru a sprijini pregătirea elevilor din clasa a IV‑a, în vederea formării și consolidării competențelor de citire și scriere specifice ciclului primar.
Prin parcurgerea testelor incluse, elevii vor putea:
  • să exerseze înțelegerea și interpretarea textelor literare și nonliterare;
  • să își dezvolte exprimarea scrisă corectă, clară și coerentă;
  • să‑și formeze deprinderi de analiză, gândire critică și atenție la detalii;
  • să capete încredere în propriile forțe înaintea Evaluării Naționale de la finalul clasei a IV‑a.

Auxiliarul are și un rol orientativ și formativ, oferind:
  • feedback valoros pentru cadrele didactice și părinți, privind nivelul real al achizițiilor elevilor;
  • oportunitatea de recapitulare și consolidare prin exerciții structurate pe modelul testelor oficiale;
  • repere clare pentru progresul elevilor, care pot fi folosite în completarea activităților de la clasă sau în pregătirea individuală de acasă.
 
Ce tipuri de itemi conțin testele?
Testele din acest auxiliar sunt construite pe modelul oficial al Evaluării Naționale pentru clasa a IV‑a și includ trei tipuri de itemi, fiecare având rolul de a verifica diferite competențe:
Itemi obiectivi – răspunsul este clar și unic, elevul trebuie doar să îl identifice
  • alegere multiplă (încercuiești litera răspunsului corect dintre 3‑4 variante);
  • alegere duală (Da/Nu sau A/F – adevărat/fals);
  • exerciții de asociere (unești cu o linie enunțurile de coloana A cu răspunsurile corecte din coloana B).
  • Itemi semiobiectivi – răspunsul este scurt și clar, dar elevul trebuie să îl formuleze singur.
‑   completarea unor spații libere în propoziții;
  • întrebări cu răspuns scurt (1‑2 cuvinte);
  • exerciții structurate, unde răspunsul corect este previzibil și unic.
  • Itemi subiectivi – răspunsul este deschis și creativ, elevul trebuie să gândească, să redacteze sau să descrie.
‑   redactarea unor propoziții sau enunțuri folosind informații din text;
  • formularea unui scurt text de 6–8 enunțuri;
  • exprimarea unei opinii personale legate de textul citit.

🔹 De ce sunt importante aceste tipuri de itemi?
  • Itemii obiectivi verifică rapid atenția și înțelegerea textului.
  • Itemii semiobiectivi arată dacă elevul știe să găsească informația corectă și să o exprime scurt.
  • Itemii subiectivi dezvoltă creativitatea, coerența exprimării și capacitatea de argumentare.
 
Corectare și codificare

Conform Art. 28, alin. (1), din Metodologia de organizare și desfășurare a Evaluărilor naționale de la finalul claselor a II‑a, a IV‑a și a VI‑a în anul școlar 2024‑2025 și a Instrucțiunilor privind evaluarea testelor administrate în cadrul evaluării naționale la finalul clasei a IV‑a din Caietul cadrului didactic se are în vedere următoarele:
Fiecare item are alocate mai multe punctaje, respectiv mai multe coduri, iar cadrul didactic are rolul de a acorda atât punctajul, cât și codul corespunzător, alocate fiecărui item, şi, ulterior, de a le scrie pe test, în locul specificat.

Punctajele stabilite pentru itemii cu alegere multiplă sunt similare, indiferent de poziția itemului în structura testului, elevul având de parcurs o singură etapă pentru rezolvarea cerinței. În schimb, punctajele stabilite pentru itemii a căror rezolvare presupune parcurgerea mai multor etape sunt cuantificate în așa fel încât, pe baza acestora, să se poată stabili atât etapele parcurse corect de către elev, cât și cele la care a întâmpinat dificultăți.

 Cadrul didactic evaluator trebuie să aibă în vedere următoarele:
  • se acordă exclusiv punctajele alocate fiecărui item, așa cum sunt ele prevăzute în instrucțiuni;
  • punctajele maxime se acordă pentru rezolvările corecte și complete ale itemilor;
  • punctajele parțiale se acordă în funcție de gradul de rezolvare a sarcinii de lucru;
  • nu se acordă fracțiuni de punctaj.

 Fiecărui punctaj îi este asociat un cod, iar acolo unde este posibil, există și exemple orientative de răspuns, cu rolul de a contribui la o evaluare obiectivă, fiecare cadru didactic evaluator având obligația de a ține cont de modul de alocare a punctajelor, respectiv a codurilor, în așa fel încât rezultatul evaluării să fie optimizat, diminuându‑se eventualele diferenţe dintre corectori.
Echivalarea punctajelor obținute în urma evaluării testelor cu sistemul de calificative în vigoare, se va realiza după următorul algoritm:
 
Intervale punctaje Echivalent calificativ
Între 0 – 40 de puncte  Insuficient
Între 41 – 60 de puncte  Suficient
Între 61 – 80 de puncte  Bine
Între 81 – 100 de puncte  Foarte bine
 
Timpul alocat

Conform metodologiei, durata pentru fiecare test este 60 de minute, fiind recomandat un mediu calm, fără presiune, pentru ca elevul să poată lucra cu încredere.

Un mesaj pentru elevi
Dragi elevi,
 Acest caiet este prietenul vostru de drum în pregătirea pentru Evaluarea Națională.  Nu vă temeți de greșeli! Ele sunt pași către învățare. De fiecare dată când rezolvați un exercițiu, deveniți mai încrezători și mai pregătiți.
Ca să reușiți:
  • Citiți textele cu atenție și cu inima, nu doar cu ochii;
  • Răspundeți clar și complet la cerințe, chiar dacă pare greu la început;
  • Scrieți cu grijă și recitiți ce ați lucrat;
  • Bucurați‑vă de fiecare progres, oricât de mic ar fi el!
Țineți minte: orice poveste începe cu o primă pagină, iar succesul începe cu primul pas făcut cu încredere.
Eu cred în voi!
Citiți, scrieți, descoperiți și lăsați cuvintele să vă ducă în lumi pline de imaginație!
Succes și curaj, micilor exploratori ai cuvintelor!

 

Dacă dorești să iți exprimi părerea despre acest produs poți adăuga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienți Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie să mai adaugi cel puțin un produs pentru a compara produse.

A fost adăugat în wishlist!

A fost șters din wishlist!