Volumul de PROZA NARATIVA al trilogiei Literatura romana pentru elevi contine eseuri structurate ale OPERELOR EPICE incluse in manualele si programele scolare pentru invatamantul preuniversitar, precum si eseuri structurate despre creatiile narative ale autorilor canonici.
Cartea incepe cu „Fundamente ale culturii romane”, insemnand „Originile si evolutia limbii romane”, si este structurata in cele doua mari componente culturale: LITERATURA POPULARA si LITERATURA CULTA. CURENTELE CULTURALE ‒ Umanismul, Iluminismul, Romantismul, Realismul, Naturalismul, Traditionalismul, Modernismul, Avangardismul, Neomodernismul si Postmodernismul ‒ si PERIOADELE LITERARE ‒Pasoptismul, Marii Clasici, Perioada interbelica si Perioada Postbelica ‒ sunt definite si exemplificate cu cronicarii si scriitorii reprezentativi, reflectate in eseurile structurate ale operelor emblematice, insumand aproximativ 85 de creatii narative. Constructia PERSONAJELOR LITERARE ‒ cu trasaturi, statut psihologic/social, modalitati de caracterizare si episoade ilustrative ‒ exista in finalul fiecarui eseu structurat.
Volumul cuprinde ‒ in premiera pentru literatura scolara ‒ eseuri inedite,
intitulate PARALELE LITERARE, SINTEZE LITERARE si STUDII DE CAZ, care includ opere sau teme interesante si importante, cu siguranta necesare in procesul de invatamant. Stilul este accesibil elevilor, explicativ si ilustrativ, astfel incat ei sa inteleaga esenta, continutul, particularitatile operelor literare si sa poata reda ‒ oral sau scris ‒ o analiza pertinenta si corecta a ideilor oricarei creatii narative, in conformitate cu baremele subiectelor din cadrul examenelor.
A predat limba si literatura romana la Scoala Superioara Comerciala „Nicolae Kretzulescu” din Bucuresti, are gradul I in invatamant si medalia nationala „Gheorghe Lazar”, oferita de Ministerul Edicatiei, Cercetarii si Tineretului. A facut parte vreme indelungata din Comisia Nationala de Limba si literatura romana, patronata de Ministerul Invatamantului. A publicat peste 25 de carti pentru elevi, concepute toate conform programei scolare in curs. Cartea de baza pentru liceeni a fost „LIMBA SI LITERATURA ROMANA PENTRU BACALAUREAT”, reeditata in 7 editii diferite, actualizate in conformitate cu programa pentru examenul de bacalaureat. Tot in sprijinul absolventilor de liceu a scris „TESTE PENTRU EXAMENUL BACALAUREAT”, astfel incat candidatii sa se poata „antrena” cu modele de subiecte pentru examen. Cartea „PERSONAJE LITERARE - CARACTERIZARI pentru clasele V-XII” cuprinde toate personajele din operele studiate in scoala. Pentru insusirea si exersarea notiunilor din gramatica a limbii romane, a scris doua carti, intitulate fiecare „LIMBA ROMANA. TESTE pentru admiterea in invatamantul superior”. „GRAMATICA LIMBII ROMANE”, precum si „LIMBA SI LITERATURA ROMANA. COMPUNERI ARGUMENTATIVE pentru clasele V-VI/ VII-VIII” sunt destinate elevilor din ciclul gimnazial. „GRAMATICA LIMBII ROMANE ACTUALIZATA”, la care sunt adaugate si noutatile din DOOM-2021, a fost urmata de o culegere de exercitii care vizeaza insusirea noutatilor de limba romana, intitulata „EXERCITII DE GRAMATICA ACTUALIZATA. Explicate si rezolvate pentru elevi”, ambele utile atat elevilor de gimnaziu si de liceu, precum si candidatilor la examenele de admitere in invatamantul superior. Considera ca, prin cunoasterea si intelegerea operelor studiate, elevii pot sa-si formeze „o pletora” emotionala si intelectuala cu care sa-si descifreze mai usor structura spirituala.