ISBN: 978-606-28-0065-9
DOI: 10.5682/9786062800659
Anul publicării: 2014
Editia: III, revizuita
Pagini: 356
Editura: Editura Universitara
Autor: Aurel Gheorghilas
GEOGRAFIA TURISMULUI – METODE DE ANALIZĂ ÎN TURISM
DescarcaAUREL GHEORGHILAS
PARTEA I - a NOTIUNI GENERALE DE GEOGRAFIA TURISMULUI
Capitolul 1. ASPECTE GENERALE, CONTINUT, TERMINOLOGIE / 11
1.1. Geografia turismului – obiect interdisciplinar de studiu / 11
1.2. Concepte si definiri in Geografia turismului / 15
1.3. Organizatii internationale cu responsabilitati in domeniul turismului / 25
Capitolul 2. SCURT ISTORIC AL APARITIEI SI EVOLUTIEI CALATORIILOR TURISTICE / 30
2.1. Perioada antica / 30
2.2. Perioada evului mediu pana in secolul al XVII-lea / 35
2.3. Perioada engleza – secolele XVII-XVIII / 38
2.4. Perioada moderna – secolul XIX - inceputul secolului XX / 41
Capitolul 3. DIMENSIUNEA FENOMENULUI TURISTIC IN PERIOADA CONTEMPORANA / 45
3.1. Consolidarea turismului ca fenomen de masa / 45
3.2. Dimensiunea actuala a circulatiei turistice internationale / 50
3.3. Turismul si dezvoltarea durabila / 59
Capitolul 4. TIPURI SI FORME DE / 65
4.1. Criterii de clasificare si particularitati / 65
4.2. Noi tipuri si forme de turism / 82
Capitolul 5. BAZINELE TURISTICE ALE TERREI / 91
5.1. Bazinul turistic al Europei / 92
5.1.1. Exploatarea turistica a zonelor de litoral / 92
5.1.2. Amenajarea si valorificarea turistica a Muntilor Alpi / 100
5.1.3. Elementele componente si valorificarea spatiului turistic cultural european / 105
5.2. Bazinul turistic al Americii si zonelor sale adiacente / 135
5.2.1. Oferta pentru turism litoral / 137
5.2.2. Obiective si zone consacrate pentru turismul cultural / 141
5.3. Bazinul turistic al Asiei, Australiei si Oceaniei / 148
5.3.1. Complexitatea obiectivelor turistice cultural-istorice / 151
5.3.2. Turismul de lux. Studiu de caz – Dubai – Emiratele Arabe Unite / 165
5.3.3. Turismul de pionierat. Studiu de caz – Muntii Himalaya / 168
5.4. Bazinul turistic al Africii / 170
PARTEA a II-a METODE SI INDICATORI DE ANALIZA PRIVIND ACTIVITATEA TURISTICA
Capitolul 6. SISTEME STATISTICE UTILIZATE IN INDUSTRIA TURISMULUI / 177
6.1. Metode de obtinere a informatiei statistice / 177
6.2. Tipuri de indicatori turistici – criterii de clasificare / 181
Capitolul 7. INFRASTRUCTURA SI SERVICIILE DE TRANSPORT TURISTIC / 186
7.1. Transporturile turistice aeriene / 187
7.2. Transporturile turistice terestre / 193
7.3. Transporturile turistice navale / 199
Capitolul 8. STRUCTURI DE PRIMIRE TURISTICA / 201
8.1. Structuri de cazare /201
8.2. Unitatile si serviciile de alimentatie publica / 211
8.3. Structuri si servicii de agrement / 215
8.4. Forta de munca din turism / 221
Capitolul 9. PIATA TURISTICA – CARACTERISTICI SI INDICATORI DE EVALUARE / 224
9.1. Particularitatile pietei turistice / 224
9.2. Cererea turistica si factorii determinanti ai consumului turistic / 227
9.2.1. Motivatia turistica / 228
9.2.2. Factorii sociali si economici / 231
9.3. Oferta turistica si comercializarea produselor / 234
9.3.1. Politici destinate organizarii si lansarii ofertei turistice / 235
9.3.2. Comercializarea ofertei pe piata turistica / 239
PARTEA a III-a METODE SI INSTRUMENTE DE EVALUARE A CUNOSTINTELOR
Capitolul 10. EVALUAREA SEMESTRIALA LA NIVELUL ORELOR DE CURS / 247
10.1. Proiectarea demersului de evaluare si examinare / 247
10.2. Tipuri de itemi. Recapitulare / 259
10.2.1. Itemi cu alegere multipla / 259
10.2.2. Itemi de completare a spatiilor libere / 270
10.2.3. Itemi de asociere / selectie / 276
10.2.4. Itemi pe baza de suport cartografic / 281
10.2.5. Itemi subiectivi (care solicita un raspuns deschis) / 287
Capitolul 11. METODE COMPLEMENTARE DE EVALUARE SPECIFICE ORELOR DE SEMINAR / 289
11.1. Obiectivele seminarului de Geografia turismului / 289
11.2. Proiectul semestrial / 291
11.2.1. Organizarea si valorificarea spatiului turistic in (…tara sau regiunea turistica X…) / 293
11.2.2. Analiza indicatorilor de performanta turistica in regiunea geografica X / 300
BIBLIOGRAFIE / 305
ANEXA 1. Clasamentul mondial dupa indicatorii de performanta turistica – TOP 100 / 310
ANEXA 2. Indicatorii de performanta turistica pentru principalele regiuni geografice ale Terrei / 313
ANEXA 3. Lista monumentelor inscrise in Patrimoniul Mondial U.N.E.S.C.O. / 331
Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
Scrie un review