Cu amestecul profund personal si perfect dozat de memorii, istorie culturala, critica literara si reportaj, Recuperarea ne da peste cap ideile despre povestea traditionala a dependentei, aratand ca recuperarea poate fi la fel de electrizanta ca dezastrul in sine. Leslie Jamison scoate la lumina cu pricepere povestile despre dependenta – ale ei si ale altora – si analizeaza ce vrem sa faca aceste naratiuni si ce se intampla cand ne dezamagesc. Pe tot parcursul cartii, ofera o perspectiva fascinanta asupra istoriei mai ample a recuperarii, dar si a influentei rasei si clasei sociale asupra modului in care impartim dependentii in infractori sau bolnavi.
La baza cartii sta conversatia continua a autoarei cu genii literare si artistice ale caror vieti si opere au fost marcate de alcoolism si de dependenta de diverse substante, printre care John Berryman, Jean Rhys, Billie Holiday, Raymond Carver, Denis Johnson si David Foster Wallace, precum si cu personalitati sclipitoare, dar mai putin cunoscute, ca George Cain, pierdut in obscuritate, dar scos din nou la scena in acest volum. Prin relatarea neinfrumusetata a propriului supliciu, Recuperarea devine si o carte despre un alt fel de dependenta, respectiv despre felul in care dorintele noastre ne fac pe toti un „robinet stricat” prin care curge nevoia, dupa cum spune autoarea. Vorbeste despre singuratatea specifica experientei umane – despre setea de iubire care ne devoreaza si, in acelasi timp, ne modeleaza.
Un studiu tolstoian al conditiei umane. — Andrew Solomon
Putini scriitori de nonfictiune pot combina naratiunea propriei dependente cu o critica a miturilor despre creativitatea lubrifiata cu bautura sau droguri si a artei nascute din suferinta (sau a ideii ca e nevoie de suferinta pentru arta). Leslie Jamison poate, si o face chestionand inclusiv cliseele povestilor despre recuperare si rolul acestora in raportarea societatii la dependenta: ca boala sau ca infractiune. — Cristian Lupsa, editor DOR
Un triumf colosal. Un portret incomparabil al recuperarii. Jamison este o autoare de o ambitie redutabila. Aici, este memorialist fara ascunzisuri, critic patrunzator si arhivist harnic in acelasi timp. Cartea nu cunoaste limite, creste in profunzime si vitalitate cu fiecare subiect abordat. Expune ceva profund, un adevar despre modul in care ajungem ceea ce suntem, care suna sfasietor de intelept si ne loveste dureros de adanc. — David Canfield, Entertainment Weekly
Magistrala, splendid de onesta, o lectura esentiala. Cel mai cuprinzator studiu al relatiei dintre scris si alcool pe care l-am citit sau de care am auzit. Proza este curata si limpede, o lectura foarte placuta, complet lipsita de pretentii. Subiectul este sumbru, dar Jamison a reusit sa faca din el o carte captivanta si, adesea, foarte amuzanta. Pe scurt, Recuperarea este formidabila si, daca va intereseaza relatia dintre artisti si dependenta, trebuie sa o cititi. — Clancy Martin, Bookforum
Cel mai cuprinzator studiu al relatiei dintre scris si alcool pe care l-am citit sau de care am auzit. — Clancy Martin, Bookforum
LESLIE JAMISON este autoarea colectiei de eseuri Probe de empatie, bestseller New York Times, si a romanului The Gin Closet, finalist la Los Angeles Times Book Prize. Scrierile ei au aparut, printre altele, in The New York Times Magazine, Harper's si Oxford American. Preda la Universitatea Columbia si locuieste in Brooklyn, impreuna cu familia. Pentru mai multe informatii despre Leslie, vizitati-i pagina web, www.lesliejamison.com, si urmariti-o pe Twitter @lsjamison.
Cu amestecul profund personal si perfect dozat de memorii, istorie culturala, critica literara si reportaj, Recuperarea ne da peste cap ideile despre povestea traditionala a dependentei, aratand ca recuperarea poate fi la fel de electrizanta ca dezastrul in sine. Leslie Jamison scoate la lumina cu pricepere povestile despre dependenta – ale ei si ale altora – si analizeaza ce vrem sa faca aceste naratiuni si ce se intampla cand ne dezamagesc. Pe tot parcursul cartii, ofera o perspectiva fascinanta asupra istoriei mai ample a recuperarii, dar si a influentei rasei si clasei sociale asupra modului in care impartim dependentii in infractori sau bolnavi.
La baza cartii sta conversatia continua a autoarei cu genii literare si artistice ale caror vieti si opere au fost marcate de alcoolism si de dependenta de diverse substante, printre care John Berryman, Jean Rhys, Billie Holiday, Raymond Carver, Denis Johnson si David Foster Wallace, precum si cu personalitati sclipitoare, dar mai putin cunoscute, ca George Cain, pierdut in obscuritate, dar scos din nou la scena in acest volum. Prin relatarea neinfrumusetata a propriului supliciu, Recuperarea devine si o carte despre un alt fel de dependenta, respectiv despre felul in care dorintele noastre ne fac pe toti un „robinet stricat” prin care curge nevoia, dupa cum spune autoarea. Vorbeste despre singuratatea specifica experientei umane – despre setea de iubire care ne devoreaza si, in acelasi timp, ne modeleaza.
Un studiu tolstoian al conditiei umane. — Andrew Solomon
Putini scriitori de nonfictiune pot combina naratiunea propriei dependente cu o critica a miturilor despre creativitatea lubrifiata cu bautura sau droguri si a artei nascute din suferinta (sau a ideii ca e nevoie de suferinta pentru arta). Leslie Jamison poate, si o face chestionand inclusiv cliseele povestilor despre recuperare si rolul acestora in raportarea societatii la dependenta: ca boala sau ca infractiune. — Cristian Lupsa, editor DOR
Un triumf colosal. Un portret incomparabil al recuperarii. Jamison este o autoare de o ambitie redutabila. Aici, este memorialist fara ascunzisuri, critic patrunzator si arhivist harnic in acelasi timp. Cartea nu cunoaste limite, creste in profunzime si vitalitate cu fiecare subiect abordat. Expune ceva profund, un adevar despre modul in care ajungem ceea ce suntem, care suna sfasietor de intelept si ne loveste dureros de adanc. — David Canfield, Entertainment Weekly
Magistrala, splendid de onesta, o lectura esentiala. Cel mai cuprinzator studiu al relatiei dintre scris si alcool pe care l-am citit sau de care am auzit. Proza este curata si limpede, o lectura foarte placuta, complet lipsita de pretentii. Subiectul este sumbru, dar Jamison a reusit sa faca din el o carte captivanta si, adesea, foarte amuzanta. Pe scurt, Recuperarea este formidabila si, daca va intereseaza relatia dintre artisti si dependenta, trebuie sa o cititi. — Clancy Martin, Bookforum
Cel mai cuprinzator studiu al relatiei dintre scris si alcool pe care l-am citit sau de care am auzit. — Clancy Martin, Bookforum