Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro: 0745 204 115
Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783
ISBN: 978-606-28-0403-9
DOI: 10.5682/9786062804039
Anul publicării: 2015
Editia: I
Pagini: 400
Editura: Editura Universitara
Autor: Gheorghe Hurduzeu, Raluca-Elena Hurduzeu
Restructurari corporative. Glosar de termeni in limbile romana si engleza
DescarcaEste greu sa reunesti intr-un spatiu editorial limitat un glosar care se doreste a fi cat mai cuprinzator cu privire la structura complexa a restructurarilor corporatiste si o sursa de referinta cu privire la expresiile folosite in domeniu. Restructurarea corporativa este un domeniu de mare interes pentru cercetatorii si practicienii in domeniul strategiei corporative, a finantelor si a studiilor organizationale. Asta cu atat mai mult cu cat in ultimii ani fenomenul restructurarilor a capatat noi valente, impactul acestora fiind resimtit aproape in fiecare sector al economiei. Astfel, ca reactie la schimbarile intervenite in mediul de afaceri, companiile s-au restructurat de-a lungul dimensiunii strategice, organizatorice si financiare, fie in mod voluntar fie ca raspuns la fortele externe (provocarile date de criza recenta fiind un exemplu in acest sens).
Caracterizandu-se prin multidimensionalitate, restructurarea cuprinde o gama larga de operatiuni, de la emisiuni de titluri, vanzarea de linii de afaceri si active, achizitii si fuziuni, modificarea structurii de capital, modificarea interna de organizarea companiei, la dezinvestiri, vanzari de active, delistari sau insolvente. De aici rezulta si eterogenitatea domeniilor de provenienta a termenilor din prezentul glosar.
Fiind o continuare a cercetarii aspectelor semnificative ale problematicii diversificate ale restructurarilor, pe care le-am intreprind de-al lungul anilor, obiectivul prezentei lucrari se concentreaza in cateva directii. El se doreste, in primul rand, un ghid pentru aceia, fie ei studenti, specialisti ori nespecialisti ai domeniului, care doresc sa se familiarizeze cu terminologia in acest domeniu (limbaj care, dupa cum se va vedea, cuprinde si o multitudine de termeni si expresii din jargon sau metaforice) limpezind conceptual problematica in cauza. In al doilea rand, se doreste a constitui un indrumar practic pentru cei care se confrunta, intr-o ipostaza sau alta cu diverse operatiuni vizand restructurarile corporative. In al treilea rand, lucrarea isi propune sa stimuleze noi cercetari privind fenomenul restructurarilor corporative. Si, nu in ultimul rand, sa ofere celor interesati o suma de fapte aflate poate in afara preocuparilor imediate ale acestora.
Din punct de vedere al continutului, lucrarea a fost conceputa si realizata ca un conglomerat de termeni, ordonati alfabetic din dorinta de a facilita cititorului gasirea cat mai rapida a informatiei dorite. Continutul glosarului nu se doreste a fi unul exhaustiv iar echilibrul pe care l-am gasit intre diferitele notiuni poate fi contestabil insa, in incercarea de a oferi cititorilor o viziune de ansamblu, am fost nevoiti sa sacrificam prezentarea detaliata a fiecaruia dintre termeni.
Ne simtim datori sa mai precizam faptul ca elaborarea volumului de fata a avut la baza un vast material bibliografic din care am selectat lucrari reprezentative (numarul imens al surselor bibliografice consultate ne impiedica sa prezentam o lista detaliata), preluand unele idei si teze teoretice viabile si la care am adaugat unele proprii, in speranta de a pune la indemana cititorului un instrument util de lucru si de informare in acelasi timp. Cititorul, si numai el, va fi in masura sa aprecieze daca am izbutit sau nu in aceasta tentativa.
In final, nu ne ramane decat sa multumim tuturor cititorilor care, utilizand acest glosar, sa ne formuleze sugestii pentru o eventuala si necesara imbunatatire.
Autorii
Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro