Tratatul de didactica moderna este rezultatul cercetarii stiintifice intreprinse de un grup de cadre didactice de la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei a Universitatii „Babes-Bolyai” din Cluj-Napoca, aflat sub coordonarea a doi prestigiosi profesori universitari, Miron Ionescu si Musata Bocos.
Aparitia unei asemenea lucrari de referinta era extrem de necesara: realitatile scolii romanesti i-au pus pe practicienii educatiei fata in fata cu importul a numeroase idei, teorii sau experiente noi, a caror implementare nu a fost lipsita de riscul distorsiunilor si a caror integrare in experientele deja consacrate a generat, alaturi de alti factori – nu de putine ori –, disfunctii ale limbajului pedagogic (ambiguitatea unor concepte, reducerea sau amplificarea nepermisa a sferei unor notiuni, cliseizarea unor sintagme etc.).
Autorii si-au propus, asadar, sa vina in sprijinul practicienilor prin clarificarea conceptelor si a definitiilor si prin inventarierea unor modalitati si strategii coerente de ameliorare a practicii instructiv-educative. Astfel, Tratatul se constituie intr-un instrument de lucru complet si competent, care nu trebuie sa lipseasca din biblioteca celor interesati de formarea continua.
BOCOS Musata-Dacia
Profesor univ. dr. la Departamentul de Stiinte ale Educatiei, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei a Universitatii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca. Este conducator de doctorat in domeniul „Stiinte ale educatiei”, in cadrul Scolii Doctorale „Educatie, Reflectie, Dezvoltare” a aceleiasi universitati. S-a nascut la 31 august 1968, in orasul Ocna Mures, judetul Alba. Principalele domenii stiintifice abordate sunt: teoria curriculumului, managementul curricular, didactica generala, didactica disciplinelor pedagogice, cercetarea pedagogica. In general, lucrarile sale pot fi valorificate prin receptare activa, interactiva si critica, prin implicare autentica in decodificarea textului si metatextului. Prin structurare, prin tipul discursului, adesea interogativ si reflexiv, prin ilustrarile si comentariile didactice, lucrarile sale se constituie in indrumare bibliografice utile practicienilor si teoreticienilor din domeniul stiintelor educatiei, formatorilor, cadrelor didactice de la toate nivelurile invatamantului, studentilor si elevilor.
IONESCU Miron
Sef al catedrei de Stiinte ale educatiei (1980-1997); membru in Consiliul Profesoral al Facultatii de Istorie si Filosofie (1975-1997); secretar stiintific in Consiliul Profesoral al aceleiasi facultati (1975-1984); director al DPPD (1980-2003); director al Centrului pentru Formarea Continua a Adultilor din cadrul Universitatii „Babes-Bolyai” (1995-2000); membru in Senatul Universitatii „Babes-Bolyai” (1984-2004); secretar stiintific in Senatul UBB (1984-1990); decan al Facultatii de Psihologie si Stiinte ale Educatiei (1997-2000); membru in Consiliul National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (1994-2006); presedinte al Comisiei Nationale pentru Curriculum la clasele I-IV (1997- 2003). A publicat, ca autor sau co-autor, 40 de carti si peste 300 de studii – in reviste de specialitate - a sustinut peste 250 de conferinte, prelegeri si comunicari stiintifice la diferite manifestari stiintifice interne si internationale; a elaborat 135 de referate pentru sustinerea/acordarea titlului de doctor in domeniul Stiintele Educatiei, dintre care 80 pentru doctoranzii proprii. Sursa foto si info: ziarulfaclia.ro
Tratatul de didactica moderna este rezultatul cercetarii stiintifice intreprinse de un grup de cadre didactice de la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei a Universitatii „Babes-Bolyai” din Cluj-Napoca, aflat sub coordonarea a doi prestigiosi profesori universitari, Miron Ionescu si Musata Bocos.
Aparitia unei asemenea lucrari de referinta era extrem de necesara: realitatile scolii romanesti i-au pus pe practicienii educatiei fata in fata cu importul a numeroase idei, teorii sau experiente noi, a caror implementare nu a fost lipsita de riscul distorsiunilor si a caror integrare in experientele deja consacrate a generat, alaturi de alti factori – nu de putine ori –, disfunctii ale limbajului pedagogic (ambiguitatea unor concepte, reducerea sau amplificarea nepermisa a sferei unor notiuni, cliseizarea unor sintagme etc.).
Autorii si-au propus, asadar, sa vina in sprijinul practicienilor prin clarificarea conceptelor si a definitiilor si prin inventarierea unor modalitati si strategii coerente de ameliorare a practicii instructiv-educative. Astfel, Tratatul se constituie intr-un instrument de lucru complet si competent, care nu trebuie sa lipseasca din biblioteca celor interesati de formarea continua.
www.editurauniversitara.ro