Editura Didactica Publishing House De la senzatii la cunoastere. Teorie si jocuri - Daniela Raileanu, Iuliana Alecsa, Dorina Vieriu

28,00 Lei

Editura: Didactica Publishing House

Autor: Daniela Raileanu, Iuliana Alecsa, Dorina Vieriu

Pagini: 128

Anul publicării: 2021

ISBN: 978-606-048-443-1

Stoc limitat
Limita stoc
- +
Adauga in cos
Cod Produs: 9786060484431 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Autori
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
Varsta educatiei timpurii reprezinta o etapa a structurarii si dezvoltarii viitoarei personalitati a copilului din perspectiva cognitive, afectiv-motivationala si sociala. La baza acestei evolutii se afla jocul, o realitate permanenta in viata copilului, un instrument authentic de actiune si manifestare care satisfice trebuinte cognitive si de explirare, intr-un dinamiscm specific varstei.

Pornind de la aceste considerente, lucrarea De la senzatii la cunoastere abordeaza jocul, in general, si jocul senzorial, in special, considerandu-l pe acesta din urma o fereastra deschisa spre lume care faciliteaza legatura informationala cea mai simpla a copilului cu realitatea inconjuratoare, permite invatarea primelor lectii de viata, raspunzand nevoilor de cunoastere, investigare si explorare ale acestuia.

Lucrarea valorifica oportunitatile pe care le ofera jocurile si activitatile senzoriale in educatia la varstele timpurii, aducand in atentie abordari eficiente, probate in activitatea profesionala.

Topica abordata de lucrare se pliaza pe continuturile cuprinse in studiile de psihologie generala si psihologia copilului si reprezinta un demers practic, cu minime accente teoretice care ofera cadrelor didactice clarificari conceptuale, particularizari si exemplificari care se doresc a fi veritabile directii de actiune.
Maniera de structurare a lucrarii, accesibilitatea jocurilor, claritatea prezentarii acestora, oportunitatea continuturilor, adecvarea la varsta prescolara sunt atuuri care pot determina pe orice practician sa includa in demersul didactic pentru a le verifica eficienta si a facilita realizarea prevederilor Curriculumului pentru educatia timpurie.

Cartea poate constitui un punct de plecare sau poate fi un sprijin pentru cadrele didactice care isi desfasoara activitatea in institutiile de educatie timpurie. Aceasta nu se doreste a fi un model, ci o sursa de inspiratie care poate fi completata de maiestria fiecarui practician.
DANIELA RAILEANU – este inspector scolar de specialitate pentru invatamantul prescolar/educatie timpurie, membru in Comisia nationala de specialitate, al grupurilor nationale de lucru pentru invatamantul prescolar, coordonator si formator de programe educationale nationale si judetene. A contribuit la elaborarea unor documente curriculare reprezentative si de reforma. De asemenea, este contributor/coautor sau coordonator al unor lucrari de specialitate.

IULIANA ALECSA – este absolventa a Facultatii de Stiinte ale Educatiei, cu masterat in Consiliere psihopedagogica si educationala, director al Gradinitei cu Program Normal „Tandarica“ Suceava, metodist al ISJ Suceava, formator, membru al Corpului profesorilor evaluatori pentru examenele si concursurile nationale. Are o experienta de peste 35 ani in activitatea didac-tica si cea de management institutional. A detinut functii de inspector scolar, responsabil de cerc pedagogic, membru al Consiliului pentru curriculum la specialitatea invatamant prescolar, mentor, a participat cu responsabilitati si la mobilitati in programe de invatare – Comenius si Comenius-Regio, a sustinut cursuri de formare destinate cadrelor didactice din invatamantul prescolar si primar si managerilor de institutii de invatamant in cadrul programelor de formare continua Management si comunicare in institutiile educationale si Abordari inovative in didacticile specifice invatamantului prescolar si primar derulate de UBB Cluj-Napoca. Experienta in managementul educational si institutional s-a materializat in elaborarea si publicarea unor lucrari de specialitate, auxiliare didactice pentru prescolari, a unor carti si articole.

DORINA VIERIU – este absolventa a Facultatii de Stiinte ale Educatiei din cadrul Universitatii „Stefan cel Mare“ Suceava, cu master in consiliere psihologica si educationala, director al Gradinitei cu Program Prelungit „Aschiuta“ Suceava, metodist ISJ, mentor in cadrul Proiectului national pentru Reforma Educatiei Timpurii (P.R.E.T.). A sustinut cursuri de formare destinate cadrelor didactice din invatamantul prescolar si primar si managerilor de institutii de invatamant in cadrul programelor de formare continua Management si comunicare in institutiile educationale si Abordari inovative in didacticile specifice invatamantului prescolar si primar derulate de UBB Cluj-Napoca, membru in Consiliul consultativ al ISJ Suceava. Are o experienta de peste 30 de ani in activitatea de management institutional si 40 de ani in activitatea de management educational. A publicat, in calitate de autor si coautor, carti si articole in domeniul educational si auxiliare didactice.

Varsta educatiei timpurii reprezinta o etapa a structurarii si dezvoltarii viitoarei personalitati a copilului din perspectiva cognitive, afectiv-motivationala si sociala. La baza acestei evolutii se afla jocul, o realitate permanenta in viata copilului, un instrument authentic de actiune si manifestare care satisfice trebuinte cognitive si de explirare, intr-un dinamiscm specific varstei.

Pornind de la aceste considerente, lucrarea De la senzatii la cunoastere abordeaza jocul, in general, si jocul senzorial, in special, considerandu-l pe acesta din urma o fereastra deschisa spre lume care faciliteaza legatura informationala cea mai simpla a copilului cu realitatea inconjuratoare, permite invatarea primelor lectii de viata, raspunzand nevoilor de cunoastere, investigare si explorare ale acestuia.

Lucrarea valorifica oportunitatile pe care le ofera jocurile si activitatile senzoriale in educatia la varstele timpurii, aducand in atentie abordari eficiente, probate in activitatea profesionala.

Topica abordata de lucrare se pliaza pe continuturile cuprinse in studiile de psihologie generala si psihologia copilului si reprezinta un demers practic, cu minime accente teoretice care ofera cadrelor didactice clarificari conceptuale, particularizari si exemplificari care se doresc a fi veritabile directii de actiune.
Maniera de structurare a lucrarii, accesibilitatea jocurilor, claritatea prezentarii acestora, oportunitatea continuturilor, adecvarea la varsta prescolara sunt atuuri care pot determina pe orice practician sa includa in demersul didactic pentru a le verifica eficienta si a facilita realizarea prevederilor Curriculumului pentru educatia timpurie.

Cartea poate constitui un punct de plecare sau poate fi un sprijin pentru cadrele didactice care isi desfasoara activitatea in institutiile de educatie timpurie. Aceasta nu se doreste a fi un model, ci o sursa de inspiratie care poate fi completata de maiestria fiecarui practician.

www.editurauniversitara.ro

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Scrie un review


Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!