Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 /// Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783

Editura Universitara Managementul proiectelor si planificarea de marketing - Alina Simona Tecau, Cristinel Constantin

35,00 Lei

ISBN: 978-606-28-0401-5

DOI: 10.5682/9786062804015

Anul publicării: 2016

Pagini: 288

Editura: Editura Universitara

Autor: Cristinel Constantin, Alina Simona Tecau

Stoc epuizat
Cod Produs: 9786062804015 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)

Lucrarea Managementul proiectelor si planificarea de marketing isi propune sa realizeze o legatura intre managementul proiectelor si planificarea de marketing incercand sa familiarizeze studentii, masteranzii dar si managerii sau antreprenorii cu ceea ce reprezinta planul de marketing in contextul unui management eficient al proiectelor. Cititorii vor afla cum se analizeaza activitatile firmei, cum se identifica oportunitatile si amenintarile, punctele tari si slabe ale afacerii, cum se definesc obiectivele de marketing si strategiile de atingere a acestora, cum se realizeaza un program al actiunilor care trebuie intreprinse si se stabilesc metode de evaluare si control al activitatilor, cum se poate realiza estimarea cheltuielilor necesare. Parcurgand aceasta lucrare cititorii vor dobandi cunostinte si competente pentru a putea opera cu notiuni precum: programare strategica, program de marketing, plan de marketing, plan de afaceri etc.; pentru a putea analiza contextul mediului de marketing al firmei; identifica oportunitatile si dezavantajele, punctele tari si slabe ale afacerii; definii obiectivele de marketing si strategiile de atingere a acestora; realiza un program al actiunilor care trebuie intreprinse pentru indeplinirea obiectivelor stabilite; stabili metode de evaluare si control al activitatilor; estima cheltuielile necesare indeplinirii obiectivelor. De asemenea cititorii pot invata sa utilizeze sistemul informatic Microsoft Project pentru realizarea si planificarea activitatilor in cadrul managementului proiectelor.
Lucrarea este structurata pe trei parti si noua capitole, care trateaza in mod logic aspectele mai sus mentionate. Prima parte se concentreaza pe caracteristicile managementului de proiect si pe etapele de realizare a proiectelor. A doua parte trateaza modul de aplicare a managementului proiectelor in planificarea strategica de marketing si in realizarea programelor operationale pe termen scurt, in timp ce partea a treia trateaza modul de gestionare a proiectelor utilizand sisteme informatice. Pentru realizarea activitatilor practice specifice tuturor celor trei parti ale lucrarii, este necesara utilizarea unui calculator avand instalat pachetul software Microsoft Office, inclusiv optiunea Microsoft Project. Dupa parcurgerea tuturor capitolelor prezentate in aceasta lucrare, cititorii vor avea cunostintele de baza cu privire la principalele activitati care trebuie sa fie derulate in cadrul managementului proiectelor, indiferent de beneficiarul sau sursa de finantare a respectivelor proiecte.

  • Managementul proiectelor si planificarea de marketing

    Descarca
ALINA SIMONA TECAU
CRISTINEL PETRISOR CONSTANTIN

PREFATA / 9

PARTEA I
MANAGEMENTUL PROIECTELOR
/ 13

CAPITOLUL 1
CARACTERISTICILE UNUI PROIECT
/ 15
1.1. MANAGEMENTUL PROIECTELOR IN COMPARATIE  CU MANAGEMENTUL OPERATIUNILOR / 17
1.2. ENTITATILE INTERESATE IN REALIZAREA UNUI PROIECT / 20
1.3. ETAPELE REALIZARII UNUI PROIECT / 23

CAPITOLUL 2
INITIEREA PROIECTULUI
/ 28
2.1. STABILIREA CERINTELOR PROIECTULUI / 29
2.2. ANALIZA CONTEXTULUI PROIECTULUI / 32
2.3. ECHIPA DE PROIECT / 38
2.4. STABILIREA STRUCTURII DE ALOCARE A ACTIVITATILOR / 41
2.5. ANALIZA SI MANAGEMENTUL RISCURILOR PROIECTULUI / 43
2.6. STABILIREA BUGETULUI PROIECTULUI SI STUDIUL DE FEZABILITATE / 47

CAPITOLUL 3
PLANIFICAREA, EXECUTIA SI FINALIZAREA PROIECTULUI
/ 50
3.1. DIAGRAMA GANTT / 50
3.2. DIAGRAMELE PERT / CPM / 53
3.3. EXECUTIA SI FINALIZAREA PROIECTULUI / 65
TEST DE AUTOEVALUARE A CUNOSTINTELOR / 76
 
PARTEA A II-A
PLANIFICAREA DE MARKETING
/ 79

CAPITOLUL 4
PLANUL STRATEGIC DE MARKETING
/ 81
4.1. IMPORTANTA PLANIFICARII STRATEGICE DE MARKETING / 81
4.2. FAZELE PLANIFICARII STRATEGICE DE MARKETING / 98
4.3. CONTINUTUL SI STRUCTURA PLANULUI DE MARKETING / 108

CAPITOLUL 5
CONTINUTUL SI ROLUL PROGRAMULUI DE MARKETING
/ 128
5.1. TIPOLOGIA PROGRAMELOR DE MARKETING / 132
5.2. ELABORAREA PROGRAMELOR DE MARKETING / 135
5.3. ETAPELE ELABORARII PROGRAMULUI DE MARKETING / 137
TEST DE AUTOEVALUARE A CUNOSTINTELOR / 163

PARTEA A III-A
UTILIZAREA SISTEMELOR INFORMATICE IN MANAGEMENTUL PROIECTELOR SI PLANIFICAREA DE MARKETING
/ 169

CAPITOLUL 6
DECLARAREA SARCINILOR UNUI PROIECT IN MICROSOFT PROJECT
/ 172
6.1. PREZENTAREA  SISTEMULUI  INFORMATIC  MICROSOFT PROJECT / 172
6.2. CREAREA LISTEI DE SARCINI / 178

CAPITOLUL 7
REALIZAREA DIAGRAMELOR DE MONITORIZARE A PROIECTULUI
/ 187
7.1. REALIZAREA DIAGRAMELOR GANTT SIADIAGRAMELOR TIP RETEA / 187
7.2. TIPARIREA PLANULUI PROIECTULUI / 192

CAPITOLUL 8
REALIZAREA ASOCIERILOR RESURSE-SARCINI
/ 195
8.1. IDENTIFICAREA DISPONIBILULUI DE RESURSE / 195
8.2. ASOCIEREA DE RESURSE PENTRU SARCINILE PROIECTULUI / 198
8.3. STABILIREA ZILELOR NELUCRATOARE / 202
8.4. REZOLVAREA PROBLEMELOR DE SUPRA-ALOCARE A RESURSELOR / 205

CAPITOLUL 9
MONITORIZAREA PROIECTULUI
/ 208
9.1. URMARIREA PROGRESULUI PE SARCINI / 208
9.2. REALIZAREA DE MODIFICARI IN DETALIEREA SARCINILOR / 213
9.3. URMARIREA PROGRESULUI PE ASOCIERILE RESURSE-SARCINI / 216
9.4. VIZUALIZAREA SI RAPORTAREA PROGRESULUI PROIECTULUI  / 218
9.5. UTILIZAREA ALTOR SISTEME INFORMATICE IN MANAGEMENTUL PROIECTELOR / 219

TEST DE AUTOEVALUARE A CUNOSTINTELOR / 226

REZUMAT / 230

RASPUNSURILE CORECTE PENTRU TESTELE DE AUTOEVALUARE / 234

BIBLIOGRAFIE / 236

ANEXA 1. APLICATIE / 240

ANEXA 2. APLICATIE / 257

Lucrarea Managementul proiectelor si planificarea de marketing isi propune sa realizeze o legatura intre managementul proiectelor si planificarea de marketing incercand sa familiarizeze studentii, masteranzii dar si managerii sau antreprenorii cu ceea ce reprezinta planul de marketing in contextul unui management eficient al proiectelor. Cititorii vor afla cum se analizeaza activitatile firmei, cum se identifica oportunitatile si amenintarile, punctele tari si slabe ale afacerii, cum se definesc obiectivele de marketing si strategiile de atingere a acestora, cum se realizeaza un program al actiunilor care trebuie intreprinse si se stabilesc metode de evaluare si control al activitatilor, cum se poate realiza estimarea cheltuielilor necesare. Parcurgand aceasta lucrare cititorii vor dobandi cunostinte si competente pentru a putea opera cu notiuni precum: programare strategica, program de marketing, plan de marketing, plan de afaceri etc.; pentru a putea analiza contextul mediului de marketing al firmei; identifica oportunitatile si dezavantajele, punctele tari si slabe ale afacerii; definii obiectivele de marketing si strategiile de atingere a acestora; realiza un program al actiunilor care trebuie intreprinse pentru indeplinirea obiectivelor stabilite; stabili metode de evaluare si control al activitatilor; estima cheltuielile necesare indeplinirii obiectivelor. De asemenea cititorii pot invata sa utilizeze sistemul informatic Microsoft Project pentru realizarea si planificarea activitatilor in cadrul managementului proiectelor.

Managementul proiectelor devine o modalitate din ce in ce mai frecventa de gestionare a activitatilor din cadrul organizatiilor, indiferent de domeniul de activitate in care acestea activeaza. Necesitatea realizarii unor obiective, precum si necesitatea obtinerii unor resurse financiare pentru indeplinirea respectivelor obiective, obliga organizatiile sa propuna proiecte concrete, materializate intr-o documentatie elaborata, menita sa convinga atat finantatorii cat si beneficiarii proiectului de fezabilitatea respectivei propuneri.

Pe de alta parte, chiar activitati curente ale organizatiei, care in mod clasic ar putea fi incadrate in managementul operatiunilor, patrund in sfera managementului proiectelor prin utilizarea unor planuri strategice sau operationale ce vizeaza atingerea unor obiective pe termen scurt, mediu sau lung. Astfel, prezenta lucrare realizeaza o trecere in revista a principalelor etape de realizare a unui proiect si face legatura cu aplicabilitatea managementului proiectelor in planificarea de marketing. De asemenea, este prezentata posibilitatea utilizarii sistemului Microsoft Project, parte a pachetului Microsoft Office, in planificarea si monitorizarea activitatilor proiectului.

Cartea are un inalt nivel de aplicabilitate practica, fiind conceputa astfel incat cititorul sa poata sa-si conceapa singur documentatia necesara unui proiect. In acest sens, descrierea fiecarei etape a managementului de proiect si a planificarii de marketing este insotita de exemple concrete si de propuneri de aplicatii, astfel incat cititorul sa poata fi conectat cu cerintele concrete ale aplicarii in practica a respectivelor activitati.

Lucrarea este structurata pe trei parti si noua capitole, care trateaza in mod logic aspectele mai sus mentionate. Prima parte se concentreaza pe caracteristicile managementului de proiect si pe etapele de realizare a proiectelor. A doua parte trateaza modul de aplicare a managementului proiectelor in planificarea strategica de marketing si in realizarea programelor operationale pe termen scurt, in timp ce partea a treia trateaza modul de gestionare a proiectelor utilizand sisteme informatice. Pentru realizarea activitatilor practice specifice tuturor celor trei parti ale lucrarii, este necesara utilizarea unui calculator avand instalat pachetul software Microsoft Office, inclusiv optiunea Microsoft Project. Dupa parcurgerea tuturor capitolelor prezentate in aceasta lucrare, cititorii vor avea cunostintele de baza cu privire la principalele activitati care trebuie sa fie derulate in cadrul managementului proiectelor, indiferent de beneficiarul sau sursa de finantare a respectivelor proiecte.

www.editurauniversitara.ro

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!