Cum ar trebui sa fie spatiul care sa stimuleze pasiunea, creativitatea si forta de concentrare a eleviilor? Care este rolul arhitecturii?
Aplicarea principiilor enuntate in vederea elaborarii unui ghid de bune practici in arhitectura pentru invatamantul preuniversitar este dependenta de ajustarea cadrului legislativ si normativ existent, la tendintele actuale de evolutie ale sistemului de invatamant romanesc in context national si european.
Aceste principii trebuie aplicate cu discernamant, in baza unor analize cost–beneficiu, aplicate pe diversitatea cazuisticii, generate de contextul local si regional.
Daca oferim elevului spatii inchise, cu un design in cel mai bun caz minimalist, sarac, cu finisaje ieftine si, mai ales, putin durabile, curti betonate, care va fi efectul asupra formarii sale? Educatia in spiritul principiilor dezvoltarii durabile ar trebui sa se desfasoare in locatii care stimuleaza socializarea, respectul pentru calitate si frumos, respectul pentru natura. Proiectarea unitatilor de invatamant pre-universitar se face in Romania in baza unor standarde si norme stabilite in urma cu douazeci de ani, care nu au fost in general armonizate cu prevederile altor domenii conexe. In acest context, initiativa dezbaterii care face obiectul lucrarii de fata este nu numai oportuna, dar mai ales necesara.
„Cladirile de scoala constrang experientele de invatare la interior, iar curtile asfaltate si materialele standard de finisaj nu corespund nevoilor generatiei prezente, riscand a compromite si nevoile generatiilor viitoare”.
Informatii conformitate produs
Augustin Ioan este arhitect si profesor universitar la Universitatea de Arhitectura si Urbanism “Ion Mincu” din Bucuresti.
Studii
Institutul de Arhitectura Ion Mincu Bucuresti 1990, BA
Oxford University, UK (1992-1993) – Research Scholar
University of Cincinnati, Ohio (1993-94) MSArch
Institutul de Arhitectura Ion Mincu Bucuresti (1995) MA in „Forma Urbana”
Institutul de Arhitectura Ion Mincu Bucuresti (1995-98) PhD in Istoria Arhitecturii (indrumator prof.dr.arh.Gheorghe Curinschi-Vorona si Sanda Voiculescu)
Doctor al Facultatii de filosofie a Universitatii Bucuresti (indrumator prof.dr. Vasile Morar; 2002 Magna cum Laudae)
Licentiat in teologie ortodoxa al Honoris Causa al Center for Traditionalist Orthodox Studies, Etna, CA, SUA (2007)
Cum ar trebui sa fie spatiul care sa stimuleze pasiunea, creativitatea si forta de concentrare a eleviilor? Care este rolul arhitecturii?
Aplicarea principiilor enuntate in vederea elaborarii unui ghid de bune practici in arhitectura pentru invatamantul preuniversitar este dependenta de ajustarea cadrului legislativ si normativ existent, la tendintele actuale de evolutie ale sistemului de invatamant romanesc in context national si european.
Aceste principii trebuie aplicate cu discernamant, in baza unor analize cost–beneficiu, aplicate pe diversitatea cazuisticii, generate de contextul local si regional.
Daca oferim elevului spatii inchise, cu un design in cel mai bun caz minimalist, sarac, cu finisaje ieftine si, mai ales, putin durabile, curti betonate, care va fi efectul asupra formarii sale? Educatia in spiritul principiilor dezvoltarii durabile ar trebui sa se desfasoare in locatii care stimuleaza socializarea, respectul pentru calitate si frumos, respectul pentru natura. Proiectarea unitatilor de invatamant pre-universitar se face in Romania in baza unor standarde si norme stabilite in urma cu douazeci de ani, care nu au fost in general armonizate cu prevederile altor domenii conexe. In acest context, initiativa dezbaterii care face obiectul lucrarii de fata este nu numai oportuna, dar mai ales necesara.
„Cladirile de scoala constrang experientele de invatare la interior, iar curtile asfaltate si materialele standard de finisaj nu corespund nevoilor generatiei prezente, riscand a compromite si nevoile generatiilor viitoare”.