De la prima aparitie, acum peste un deceniu, Nudge a intrat in vocabularul oamenilor de afaceri, al decidentilor politici, al cetatenilor implicati si al consumatorilor din toata lumea. Cartea a stimulat aparitia a peste 400 de „unitati Nudge” in structurile de guvernare din lume si a nenumarate grupuri de economisti comportamentali in toate sectoarele economiei. Ne-a invatat cum sa folosim inteligent „arhitectura alegerii” – un concept inventat de autorii cartii – ca sa luam decizii mai bune pentru noi insine, pentru familiile noastre si pentru societate.
Acum autorii au rescris cartea de la un capat la celalalt, folosindu-se atat de experientele lor din ultimii zece ani, in interiorul si in afara structurilor guvernamentale, cat si de explozia de noi studii in numeroase discipline academice. Ca un angajament solemn de a nu mai intreprinde niciodata aceasta sarcina monumentala, ei numesc editia de fata „finala“. O editie care vine cu un tezaur de idei noi, atat pentru fanii invederati ai cartii, cat si pentru nou-venitii in domeniu, despre o mare varietate de probleme cu care ne confruntam zilnic – COVID-19, sanatate, finante personale, economii pentru pensie, datoria pe cardurile de credit, credite ipotecare, servicii medicale, donarea de organe, schimbarile climatice si „namol” (birocratie si alte lucruri antipatice de care nu avem nevoie si care ne impiedica sa obtinem ce ne dorim) –, in acelasi timp in care onoreaza una dintre regulile de baza: sa fie distractiv!
Nudge ar trebui sa fie lectura obligatorie pentru oricine aspira sa conduca o tara sau o companie, sa creasca un copil sau sa faca o alegere. Este etalonul pentru utilizarea stiintelor comportamentului in luarea deciziilor si elaborarea politicilor publice, iar noua editie este inca si mai buna decat cea originala. — Adam Grant, autorul bestsellerurilor A da si a lua, Originalii si Regandeste si gazda podcastului TED WorkLife
Daca ai citit Nudge si crezi ca stapanesti pe deplin conceptul si folosintele lui, te inseli. Noua editie mi-a aprofundat enorm intelegerea despre ce sunt imboldurile si despre modul in care pot fi folosite. Este o lectura obligatorie. — Robert Cialdini, autorul bestsellerului Pre-suasiune
Thaler si Sunstein vin cu argumente viguroase, care le dau oamenilor bine informati posibilitatea de a depasi diverse predilectii si „neajunsuri probabilistice”, astfel incat sa ia cele mai bune decizii pentru ei insisi si, in cazul de fata, pentru „semenii lor americani”… Aceste discutii provocatoare vor face deliciul celor care studiaza designul, politica, economia si multe alte discipline. — Kirkus
Revolutionara. Odata ce ai citit-o, incepi sa vezi dovezile peste tot. Dovezi ca ortodoxia economica s-a perimat ingrozitor, ca noi, oamenii, nu suntem intotdeauna rationali si ca in fiecare alegere de arhitectura, de conceptie si de decizie economica suntem INTOTDEAUNA supusi unui imbold de un fel sau altul. Din clipa in care vedem si admitem acest lucru, ne putem intreba cum putem sa facem alegeri mai bune. Exact in aceasta directie ne indruma cartea. Iti schimba modul in care privesti lumea – iar aceasta noua editie, cu atat mai mult. — David Byrne, muzician
Despre putine carti se poate spune ca au schimbat lumea, dar Nudge a reusit. Editia finala este minunata: amuzanta, utila si inteleapta. — Daniel Kahneman, autorul bestsellerului Gandire rapida, gandire lenta
Bestseller New York Times (atat editia finala, cat si prima editie)
RICHARD H. THALER a primit in 2017 Premiul Memorial Nobel in Stiinte Economice pentru contributiile aduse in domeniul economiei comportamentale. Este un distins profesor de stiinta si economie comportamentala la catedra Charles R. Walgreen a Facultatii Booth de Business, Universitatea Chicago. Este membru al Academiei Nationale de Stiinta si al Academiei Americane de Arte si Stiinte, iar in 2015 a fost presedinte al Asociatiei Economice Americane. Articolele sale au fost publicate in numeroase jurnale de specialitate bine cunoscute si este autorul cartii Comportament inadecvat – Nasterea economiei comportamentale.
CASS R. SUNSTEIN este profesor Robert Walmsley la Facultatea de Drept a Universitatii Harvard, unde a infiintat Programul de Economie Comportamentala si Politici Publice. Este de departe cel mai des citat profesor de drept din Statele Unite si, probabil, din lume. Intre 2009 si 2012 a facut parte din administratia prezidentiala Obama, ca administrator al Biroului pentru Informatii si Reglementari al Casei Albe, iar in 2020 si 2021 a fost presedintele Comisiei Tehnice Consultative pentru Perspective Comportamentale si Sanatate a Organizatiei Mondiale a Sanatatii. A primit in 2018 Premiul Holberg, decernat anual unui intelectual care a adus contributii remarcabile la cercetarea in domeniul artelor, umanioarelor, stiintelor sociale, dreptului sau teologiei.
De la prima aparitie, acum peste un deceniu, Nudge a intrat in vocabularul oamenilor de afaceri, al decidentilor politici, al cetatenilor implicati si al consumatorilor din toata lumea. Cartea a stimulat aparitia a peste 400 de „unitati Nudge” in structurile de guvernare din lume si a nenumarate grupuri de economisti comportamentali in toate sectoarele economiei. Ne-a invatat cum sa folosim inteligent „arhitectura alegerii” – un concept inventat de autorii cartii – ca sa luam decizii mai bune pentru noi insine, pentru familiile noastre si pentru societate.
Acum autorii au rescris cartea de la un capat la celalalt, folosindu-se atat de experientele lor din ultimii zece ani, in interiorul si in afara structurilor guvernamentale, cat si de explozia de noi studii in numeroase discipline academice. Ca un angajament solemn de a nu mai intreprinde niciodata aceasta sarcina monumentala, ei numesc editia de fata „finala“. O editie care vine cu un tezaur de idei noi, atat pentru fanii invederati ai cartii, cat si pentru nou-venitii in domeniu, despre o mare varietate de probleme cu care ne confruntam zilnic – COVID-19, sanatate, finante personale, economii pentru pensie, datoria pe cardurile de credit, credite ipotecare, servicii medicale, donarea de organe, schimbarile climatice si „namol” (birocratie si alte lucruri antipatice de care nu avem nevoie si care ne impiedica sa obtinem ce ne dorim) –, in acelasi timp in care onoreaza una dintre regulile de baza: sa fie distractiv!
Nudge ar trebui sa fie lectura obligatorie pentru oricine aspira sa conduca o tara sau o companie, sa creasca un copil sau sa faca o alegere. Este etalonul pentru utilizarea stiintelor comportamentului in luarea deciziilor si elaborarea politicilor publice, iar noua editie este inca si mai buna decat cea originala. — Adam Grant, autorul bestsellerurilor A da si a lua, Originalii si Regandeste si gazda podcastului TED WorkLife
Daca ai citit Nudge si crezi ca stapanesti pe deplin conceptul si folosintele lui, te inseli. Noua editie mi-a aprofundat enorm intelegerea despre ce sunt imboldurile si despre modul in care pot fi folosite. Este o lectura obligatorie. — Robert Cialdini, autorul bestsellerului Pre-suasiune
Thaler si Sunstein vin cu argumente viguroase, care le dau oamenilor bine informati posibilitatea de a depasi diverse predilectii si „neajunsuri probabilistice”, astfel incat sa ia cele mai bune decizii pentru ei insisi si, in cazul de fata, pentru „semenii lor americani”… Aceste discutii provocatoare vor face deliciul celor care studiaza designul, politica, economia si multe alte discipline. — Kirkus
Revolutionara. Odata ce ai citit-o, incepi sa vezi dovezile peste tot. Dovezi ca ortodoxia economica s-a perimat ingrozitor, ca noi, oamenii, nu suntem intotdeauna rationali si ca in fiecare alegere de arhitectura, de conceptie si de decizie economica suntem INTOTDEAUNA supusi unui imbold de un fel sau altul. Din clipa in care vedem si admitem acest lucru, ne putem intreba cum putem sa facem alegeri mai bune. Exact in aceasta directie ne indruma cartea. Iti schimba modul in care privesti lumea – iar aceasta noua editie, cu atat mai mult. — David Byrne, muzician
Despre putine carti se poate spune ca au schimbat lumea, dar Nudge a reusit. Editia finala este minunata: amuzanta, utila si inteleapta. — Daniel Kahneman, autorul bestsellerului Gandire rapida, gandire lenta
Bestseller New York Times (atat editia finala, cat si prima editie)
www.editurauniversitara.ro