Propuneri manuscrise: [email protected]:  0745 204 115     

Urmărire comenzi Persoane fizice / Vânzări: 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitară Statutul profesional al cadrelor didactice - Alexandru Strunga

Editura Universitară

ISBN: 978-606-28-1477-9

DOI: https://doi.org/10.5682/9786062814779

Anul publicării: 2022

Ediția: I

Pagini: 278

Editura: Editura Universitară

Autor: Alexandru Strunga

Cod Produs: 9786062814779 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 357
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvânt înainte
  • Review-uri (0)
Având ținuta unei lucrări indispensabile domeniului, tratatul „Statutul profesional al cadrelor didactice” se adresează nemijlocit studenților de la specializările Pedagogie, Pedagogia învățământului primar și preșcolar etc., celor care urmează cursurile departamentelor pentru pregătirea personalului didactic, tuturor celor care aspiră sau desfășoară activități educative și poate constitui o sursă esențială în vederea conștientizării importanței social-culturale și a misiunii nobile a profesorilor.
Prof.univ.dr. Florica Orțan
Informatii conformitate produs
  • Statutul profesional al cadrelor didactice

    Descarcă

1.            Importanţa sociala şi culturală a educaţiei/9
     
           1.1.        Ce este educaţia ? /9
                                1.1.1. Educaţia – constrângere sau ajutor pentru viaţă?/ 9
                                1.1.2. Educaţia supraveghere sau modelare, formare? /11
                                1.1.3. Educaţia socializare, endoculturaţie sau activitate profesionalizată, standardizată?/13
                1.2.        Semnificații sociale şi axiologice ale educaţiei/18
                               1.2.1.Potenţialul educaţiei de a susţine democraţia şi egalitatea de şanse pentru toţi copii şi tinerii/18
                                1.2.2. Educaţia vis à vis de alte activităţi, domenii şi sectoare social economice/25

2.            Prestigiul profesiunii de cadru didactic/32
                2.1.        Statut și prestigiu/32
                2.2.        Ce este profesia?/37
                2.3.         Conceptul de profesie didactică /47

3.            Particularități social economice, politice, social-culturale și psihomorale ale profesiilor educative și statutului profesional al cadrelor didactice/54
                3.1.        Concepţii şi atitudini nihiliste/54
                3.2.        Controverse privind viitorul școlii și al profesorilor/62
                3.3.        Consideraţii economice şi economiciste/76
                3.4.        Gratuitatea învăţământului vis à vis de retribuţiile modeste ale cadrelor didactice/82
                3.5.        Activitatea didactică   semiprofesie?/89

4.            Deschideri profesionale și social culturale/95
                4.1.        Conceptul de rol/95
                4.2.         Unitatea şi diversitatea rolurilor îndeplinite de cadrele didactice/100
                4.3.        De la arta de a preda la transpoziția didactică/109
                                4.3.1. Arta de a preda din perspectiva unor concepte pedagogice/109
                                4.3.2. Herbart despre apercepție și prelucrarea didactică/114
                                4.3.3. Definiții și precizări intermediare/ 117
                                4.3.4. Transpoziția didactică externă/121
                4.3.4.1. Dezvoltare si diseminare culturală/121
                4.3.4.2. Cultura informațională, cultura școlară și transpoziția didactică externă/127
                4.3.4.3. Cultura generală și cultura de specialitate/135
                4.3.4.4. Ariile transpoziției didactice externe/138
                4.3.4.5. Transpoziție didactică, metode de învățământ, principii pedagogice și curriculare/146
                4.3.4.6. Natura operațională a transpoziției didactice/152
                4.3.4.7. Transpoziția didactică internă/155
                4.4.        Profesorul ca model și ofertant de modele /168
                4.5.        Misiunea nobilă a cadrelor didactice /190
                4.6.         Rolul cultural artistic/193
5.            Standarde profesionale pentru profesia de cadru didactic /204
                5.1.         Determinări conceptuale; caracteristici ale standardelor profesionale/204
                5.2.         Competenţe, capacităţi, aptitudini şi calităţi /215
                5.3.         Principii   nucleu/226
                5.4.         Standarde profesionale pentru specializări/232
                5.5.        Privire comparativă, diacronică şi sincronică aspra modalităţilor şi sistemelor de pregătire a cadrelor didactice/238
                5.6.        Pregătirea cadrelor didactice din România: deziderate şi realităţi/248

6.            Renovarea pedagogiei şi a sistemului ştiinţelor educaţiei, garanţie a calităţii formării personalului didactic/255
                6.1. Discuţii privind etimologia/256
                6.2. Inconveniente ale definiţiilor pedagogiei şi educaţiei/258
                6.3. Fundamentul filosofic al educaţiei/259
                6.4. Etică şi pedagogie/263
                6.4. Natura managerială a activităţii cadrelor didactice/265

Bibliografie/269

 

Dacă dorești să iți exprimi părerea despre acest produs poți adăuga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienți Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie să mai adaugi cel puțin un produs pentru a compara produse.

A fost adăugat în wishlist!

A fost șters din wishlist!