Editura Universitara Ghidul practic al profesorului online

nou
35,00 Lei

ISBN: 978-606-28-1436-6

DOI: https://doi.org/10.5682/9786062814366

Anul publicării: 2022

Editia: I

Pagini: 154

Editura: Editura Universitara

Autor: Anisoara Dumitrache, Beatrice Almasan, Alina Pertea, Mariana Norel, Mirela Horumba

In stoc
Limita stoc
- +
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062814366 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
Ghidul practic al profesorului online se adreseaza indeosebi comunitatilor de invatare ale profesorilor, elevilor si studentilor, dar si tuturor celor care organizeaza experiente de invatare in mediul online. Oferind un set de instrumente de invatare specifice, Ghidul sustine armonia profesorului cu elevul, medierea fiind asigurata de utilizarea tehnologiilor informatice si de comunicatie in educatie. Scris intr-un stil accesibil si insotit de coduri QR care faciliteaza interactiunea cu internetul, Ghidul deschide calea reflectiei si a identificarii de solutii pentru actul didactic din mediul online. Astfel, Ghidul este o resursa valoroasa pentru profesorul online.   
  • Ghidul practic al profesorului online

    Descarca

Cuvant-inainte / 7
De ce ti-ar folosi o astfel de lucrare? / 9
1. Premise psihologice (Mirela Horumba) / 11
1.1. Un gand pentru profesorul online / 11
1.2. De ce este important sa stii acest lucru? / 13
1.3. Invatarea abordare din perspectiva psihologica? / 15
1.4. Teorii ale invatarii in contextul spatiului educational hibrid / 15
1.5. Memoria si limbajul – resurse principale pentru mediul online / 18
1.6. Ce conduce la rezultate? / 20
1.7. Ghid practic de comunicare verbala cu elevii, din perspectiva psihologica / 22
2. Blended learning (BL) in 5 pasi pentru scoala fata in fata si online (Beatrice Almasan, Anisoara Dumitrache) / 27
Ce urmarim / 27
Contextul abordarii sau realitatea din scoala online / 27
2.1. Blended learning: o alternativa la invatamantul fata in fata / 31
2.1.1. Definitie si clarificari ale termenului / 31
2.1.2. Evolutia termenului blended learning (BL) combinata cu evolutia tehnologiei / 34
2.1.3. Mediul de predare si invatare cu specific BL / 36
2.1.3.1. Actiuni necesare implementarii BL in clasa de elevi / 37
2.1.3.2. Timpul, orarul alocat utilizarii mediului online / 37
2.1.3.3. Rolurile profesorului in invatarea de tip BL / 38
2.1.3.4. Asteptarile elevilor de la invatarea online / 40
2.1.4. Asistenta si suportul oferit elevilor, atat de catre scoala, cat si acasa de catre familie (mediul incluziv) / 42
2.1.5. Realitatea Virtuala si Realitatea Augmentata in educatie / 43
2.2. Clasa virtuala / 45
2.2.1. De ce este importanta clasa virtuala in BL? / 46
2.2.2. Comunicarea in clasa virtuala / 47
2.3. Platforme educationale-resursa pentru procesul didactic / 49
2.3.1. Platforme-resursa pentru cerinte educationale speciale / 49
2.3.2. Platforme pentru gestionarea claselor, a resurselor de invatare si a progresului scolar / 51
2.3.2.1. Criterii de selectie a unei platforme educationale / 54
2.3.3. Utilizarea platformelor educationale – exemple practice / 61
2.3.3.1. Prezentare generala a platformelor / 62
2.3.4. Cinci pasi in utilizarea eficienta a platformelor educationale / 67
Pasul 1. Crearea clasei virtuale / 67
Pasul 2. Inregistrarea colaboratorilor / 71
Pasul 3. Lucrul pe platforma / 74
Pasul 4. Organizarea mediului de lucru / 76
Pasul 5. Crearea si incarcarea materialelor de invatare, a temelor si a testelor / 78
3. Cadrul conceptual çi metodologic al predarii-invatarii-evaluarii redefinit in paradigma invatamantului online (Alina Pertea, Mariana Norel) / 95
3.1. O scurta incadrare teoretica a invatarii online / 95
3.2. Cum pregatesc o activitate online cu elevii / 104
3.3. Dezvoltarea competentelor printr-o abordare integrata, transdisciplinara / 109
3.4. Alegerea continutului adecvat predarii in online / 115
3.5. Alegerea metodelor si a tehnicilor de predare in online / 119
3.6. De la planificarea activitatii la evaluare si autoevaluare / 126
4. Sugestii metodologice privind lectiile blended learning (Alina Pertea, Mariana Norel) / 135
4.1. Invatamant primar / 135
4.2. Invatamant gimnazial / 138
4.3. Invatamant liceal / 140
In loc de incheiere, cateva trucuri utile in online (Anisoara Dumitrache, Beatrice Almasan, Alina Pertea) / 142
Bibliografie/Webografie / 145
Index / 149

In contextul actual, aparitia unui ghid de bune practici in domeniul atat de vast si controversat al invatamantului online este un eveniment binevenit.
Privind lucrurile dintr-o alta perspectiva – experienta de un anume tip, traditie, presiunea faptelor, lipsa unei pregatiri prealabile, acest eveniment era de asteptat, dar, mai ales, necesar. Experientele recent traite in ultimii doi ani, cand societatea omeneasca a fost nevoita sa faca fata, intr-un timp extrem de scurt, unor provocari pe multiple planuri, economic, social, educational nu au mai fost intalnite pana acum. Elevii, parintii si, nu in ultimul rand, profesorii, au trebuit sa se adapteze „in pas cu vremea” si sa experimenteze – cu consecinte pe care abia le intuim in momentul de fata – noi forme si metode de invatamant, cel mai raspandit fiind invatamantul online.
Cand ar fi fost mai potrivita aparitia unei lucrari dedicate acestuia? Autoarele abordeaza cu profesionalism si rafinament atat aspecte de tip strict tehnic, cat si componente psihopedagogice, care se suprapun si se completeaza in mod armonios, dovedind o buna cunoastere a domeniului.
Locul – spatiul educational si momentul – acum, hic et nunc, fiind potrivit alese, nu-mi ramane decat sa multumesc pentru efort in nume colectiv si sa felicit in nume personal autoarele, iar cititorilor, profesori si, de ce nu si parinti si elevi, sa le urez succes!

Conf. univ. dr. Michaela Logofatu
Profesor emerit

Bucuresti, 10 ianuarie 2022

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Scrie un review


Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!