Prima editie a Inteligentelor multiple. Noi perspective a fost publicata in 1993, la zece ani dupa Perspective ale mintii, cartea care a facut revolutie in sistemul de educatie din intreaga lume. Aici, Howard Gardner analizeaza inteligentele multiple folosindu-se de exemple notabile, precum Helen Keller, T.S. Eliot, Virginia Woolf, Babe Ruth sau Yehudi Menuhin, si urmareste cum a fost primita teoria sa in sistemele educationale care au adoptat-o si au transformat-o in curricula de baza.
Howard Gardner (n. 1943, Scranton, Pennsylvania), si-a luat licenta in relatii sociale in 1965, iar in 1971, doctoratul in psihologia dezvoltarii. Este specializat in psihologie cognitiva, autor a peste treizeci de carti si profesor la Harvard University Graduate School of Education. In urma studiilor in care a analizat mintea a sute de subiecti, printre care si persoane trecute prin accidente vasculare cerebrale, copii-minune, persoane cu autism sau cu sindromul savantului, Gardner a dezvoltat teoria inteligentelor multiple.
Conform teoriei lui Gardner, toti oamenii poseda anumite tipuri de inteligenta, axate pe un anumit domeniu si dezvoltate in functie de anumite abilitati, care sunt localizate in diferite zone ale creierului (in emisfera stanga sau in cea dreapta) si pot functiona atat impreuna, cat si separat.
Prima editie a Inteligentelor multiple. Noi perspective a fost publicata in 1993, la zece ani dupa Perspective ale mintii, cartea care a facut revolutie in sistemul de educatie din intreaga lume. Aici, Howard Gardner analizeaza inteligentele multiple folosindu-se de exemple notabile, precum Helen Keller, T.S. Eliot, Virginia Woolf, Babe Ruth sau Yehudi Menuhin, si urmareste cum a fost primita teoria sa in sistemele educationale care au adoptat-o si au transformat-o in curricula de baza.