Propuneri manuscrise: [email protected]:  0745 204 115     

Urmărire comenzi Persoane fizice / Vânzări: 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitară Dezvoltarea durabilă a educaţiei. Aplicaţii practice

Editura Universitară
63,43 Lei

Editura: Editura Universitară

Autor: Cristina Tripon

Ediția: I

Pagini: 208

Anul publicării: 2024

ISBN: 978-606-28-1825-8

DOI: 10.5682/9786062818258

În stoc
Cod Produs: 9786062818258 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 357
Adaugă la Wishlist Cere informații
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvânt înainte
  • Review-uri (0)
  • Dezvoltarea durabilă a educaţiei. Aplicaţii practice

    Descarcă

ARGUMENT/9
COMPLEXITATEA PREDĂRII/11
DIMENSIUNI ALE UNEI PREDĂRI DURABILE EFICIENTE/11
1. ÎNȚELEGEREA CONȚINUTULUI PREDAT ȘI A MODULUI ÎN CARE ACESTA POATE FI ÎNVĂȚAT DE CĂTRE ELEVI/13
2. CREAREA UNUI MEDIU DE ÎNVĂȚARE SUPORTIV/16
3. MAXIMIZAREA OPORTUNITĂȚILOR DE ÎNVĂȚARE/18
4. ACTIVAREA GÂNDIRII ELEVILOR/19
BIBLIOGRAFIE/26
ROLUL ȘCOLII ÎN CADRUL DEZVOLTĂRII EDUCAȚIEI DURABILE/30
ACTIVITĂȚI DE ÎNVĂȚARE ȘI INSTRUMENTE PROPUSE DESCRIERE GENERALĂ/34
MODULE INTRODUCTIVE/36
MODULUL 1.1 EXPLORAREA REALITĂȚILOR GLOBALE/36
ACTIVITATEA 1.1.1 DINCOLO DE ȘTIRI SCRISOARE DIN VIITOR/38
ACTIVITATEA 1.1.2 EXPLORAREA CONEXIUNILOR /40
ACTIVITATEA 1.1.3 PARTICIPÂND LA SCHIMBARE /41
ELEMENTE DE EVALUARE ALE MODULULUI 1.1/43
MODULUL 1.2 CE ESTE DEZVOLTAREA DURABILĂ?/45
ACTIVITATEA 1.2.1 CE ESTE DEZVOLTAREA DURABILĂ?/46
ACTIVITATEA 1.2.2 DIMENSIUNI ALE DEZVOLTĂRII DURABILE/47
ACTIVITATEA 1.2.3 DEFINIȚII ȘI VALORI DIFERITE /49
ACTIVITATEA 1.2.4 OBIECTIVE DE DEZVOLTARE ALE MILENIULUI/51
2.MODULE INTEGRATE/58
MODUL 2.1.ȘCOALA CA O MICROSOCIETATE/58
ACTIVITATEA 2.1.1 COMUNITATEA MEA /59
ACTIVITATEA 2.2.2 CETĂȚENIE ACTIVĂ ÎN ȘCOLI/60
ACTIVITATEA 2.1.3 ACȚIONÂND LA NIVEL LOCAL   ACȚIONÂND LA NIVEL GLOBAL/62
MODUL 2.2 EDUCAȚIA PENTRU SĂNĂTATE/64
ACTIVITATEA 2.2.1 NOUA SĂNĂTATE PUBLICĂ/64
ACTIVITATEA 2.2.2 FERMA LUI MADLEN PERSPECTIVA HOLISTICĂ ASUPRA
SĂNĂTĂȚII/66
ACTIVITATEA 2.2.3 O ABORDARE HOLISTICĂ A EDUCAȚIEI PENTRU SĂNĂTATE/67
ACTIVITATEA 2.2.4 ȘCOALA DE PROMOVARE A SĂNĂTĂȚII/69
MODULUL 2.3 POPULAȚIA ȘI DEZVOLTAREA/76
ACTIVTATEA 2.3.1 MODELE ȘI TENDINȚE ALE POPULAȚIEI GLOBALE/76
ACTIVITATEA 2.3.2 ÎNȚELEGEREA RATELOR DE CREȘTERE A POPULAȚIEI/77
ACTIVITATEA 2.3.3.POPULAȚIA ȘI DEZVOLTAREA DURABILĂ/78
ACTIVITATEA 2.3.4 NOUA ÎNȚELEGERE A POPULAȚIEI ȘI A DEZVOLTĂRII/81
ACTIVITATEA 2.3.5 DEZVOLTAREA SOCIALĂ ȘI DREPTURILE OMULUI/83
MODULUL 2.4.EDUCAȚIA CONSUMATORILOR/98
ACTIVITATEA 2.4.1 CONCEPTE CHEIE/99
ACTIVITATEA 2.4.2 PARADOXURILE ȘI IMPACTUL CONSUMULUI/102
ACTIVITATEA 2.4.3 FORȚE DE CONDUCERE ALE CREȘTERII CONSUMULUI/105
ACTIVITATEA 2.4.4 AMPRENTELE ECOLOGICE/108
ACTIVITATEA 2.4.5 CE ESTE CONSUMUL DURABIL?/110
MODULUL 2.5.COMUNITATI SUSTENABILE/120
ACTIVITATEA 2.5.1 TRANSFORMAREA URBANĂ/121
ACTIVITATEA 2.5.2 SOLUȚII LOCALE PENTRU PROBLEMELE GLOBALE/122
ACTIVITATEA 2.5.3 ABORDĂRI ALE COMUNITĂȚILOR DURABILE/125
MODULUL 2.6 AGRICULTURA SUSTENABILĂ/127
ACTIVITATEA 2.6.1 CE ESTE AGRICULTURA DURABILĂ?/128
ACTIVITATEA 2.6.2 EFECTUAREA CONEXIUNILOR /130
ACTIVITATEA 2.6.3 STUDII DE CAZ PRIVIND AGRICULTURA DURABILĂ/132
ACTIVITATEA 2.6.4 AGRICULTURA DURABILĂ PRACTICĂ/133
MODULUL 2.7 FOAMEA GLOBALĂ/137
ACTIVITATEA 2.7.1 FOAME ȘI MALNUTRIȚIE ÎN LUME/138
ACTIVITATEA 2.7.2 CAUZELE FUNDAMENTALE ALE FOAMETEI/139
ACTIVITATEA 2.7.3 PRINCIPIILE FUNDAMENTALE ALE ALIMENTELOR/140
ACTIVITATEA 2.7.4 CĂTRE SECURITATEA ALIMENTARĂ PENTRU TOȚI/142
MODULUL 2.8 TURISM SUSTENABIL/148
ACTIVITATEA 2.8.1 CREȘTEREA TURISMULUI/149
ACTIVITATEA 2.8.2 BENEFICIILE ȘI PROBLEMELE TURISMULUI DE MASĂ/151
ACTIVITATEA 2.8.3 BENEFICIILE ȘI PROBLEMELE ECOTURISMULUI/155
ACTIVITATEA 2.8.4 CĂLĂTOR INFORMAT /158
3.MODULE DESCHISE/161
MODULUL 3.1. ȘCOLI DURABILE /161
ACTIVITATEA 3.1.1 SCOLI PENTRU UN VIITOR DURABIL/162
ACTIVITATEA 3.1.2 PROVOCAREA UNEI SCOLI INTREGI/164
MODULUL 3.2. EDUCAȚIA LA VIITOR/166
ACTIVITATEA 3.2.1 EDUCATIA PENTRU VIITOR NECESITATE?/167
ACTIVITATEA 3.2.2 ALTERNATIVE LA VIITOR/169
ACTIVITATEA 3.2.3 ANALIZAREA VIITORULUI/170
EVALUARE CONTINUĂ/180
ELEMENTE ESENȚIALE ALE PROCESULUI DE EVALUARE FORMATIVĂ (CONTINUĂ)/180
CE ESTE EVALUAREA FORMATIVĂ?/180
CUM GHIDEAZĂ TEORIA OBIECTIVELOR DE ÎNVĂȚARE PROCESUL DE EVALUARE FORMATIVĂ?       /181
CUM INFLUENȚEAZĂ PROCESUL DE EVALUARE FORMATIVĂ ÎNVĂȚAREA ȘI REZULTATELE ELEVILOR?/182
EFECTE ASUPRA CALITĂȚII PROFESORILOR/183
EFECTE ASUPRA ÎNVĂȚĂRII ELEVILOR/184
CE CONCEPȚII GREȘITE COMUNE AR PUTEA AVEA PROFESORII DESPRE EVALUAREA FORMATIVĂ?/184
CARE ESTE LEGĂTURA DINTRE EVALUAREA FORMATIVĂ ȘI MOTIVAȚIE?/185
CUM SE POATE RECUNOAȘTE PROCESUL DE EVALUARE FORMATIVĂ ÎN SALA DE CLASĂ?/187
METODE ȘI STRATEGII DE EVALUARE FORMATIVĂ/188
Interogare mai eficientă /188
Apelarea ad hoc/189
Explicarea raționamentului probatoriu/195
Întrebarea de aur: „Ce te face să spui asta?”/195
Întrebări inversate/196
Solicitarea contextuală  /197
Verificarea cu alții/197
Strategii de răspuns/201
Întrebarea lateral/201
Revizuire/202
Indicații sugestive/202
Indicii/203
Abordarea întreruperilor/203
REFLECȚIE ASUPRA ELEMENTELOR ESENȚIALE ALE PROCESULUI DE EVALUARE FORMATIVĂ/205

Realizarea unui viitor durabil pentru planeta și societatea noastră este o provocare uriașă pentru toate domeniile vieții, cu atât mai mult cu cât educația are un rol crucial în dezvoltarea generației viitoare- cunoștințele, competențele și valorile necesare pentru a construi o lume mai durabilă. Cu toate acestea, integrarea durabilității în practicile de predare, învățare și evaluare necesită o schimbare fundamentală a paradigmelor educaționale.
Educația tradițională s‑a concentrat adesea pe transmiterea de cunoștințe specifice unei discipline și pe evaluarea învățării acestora. În schimb, educația pentru dezvoltare durabilă (EDD) face apel la o abordare mai holistică, centrată pe cursant, care dezvoltă gândirea sistemică, abilitățile de rezolvare a problemelor și spiritul de inițiativă pentru a aborda provocările complexe legate de durabilitate. EDD subliniază, de asemenea, importanța conectării teoriei la practică, a colaborării între discipline și a implicării în comunitățile locale și globale (pentru a analiza mai in detaliu elementele de dezvoltare durabilă și obiectivele acesteia, puteți consulta cartea Dezvoltarea durabila prin abordarea STEM a educației si a competentelor secolului XXI ‑ apărută la aceiași editură).
Această carte oferă un ghid cuprinzător pentru profesorii de la toate nivelurile cu privire la modul de integrare a sustenabilității în proiectarea curriculumului, metodele de instruire și strategiile de evaluare. Bazându‑se pe cele mai recente cercetări și pe cele mai relevante practici, cartea explorează:
  • Competențe‑cheie și rezultate ale învățării pentru educația privind durabilitatea,
  • Abordări inovatoare de predare și învățare care favorizează învățarea activă, experiențială și transformativă,
  • Metode de evaluare care se aliniază cu obiectivele de învățare în domeniul durabilității,
  • Provocări și oportunități în implementarea educației pentru dezvoltare durabilă, în contexte culturale diverse.
Într‑o lume în continuă schimbare, învățarea durabilă devine o necesitate imperativă pentru a pregăti tinerii să facă față provocărilor globale, cum ar fi schimbările climatice, inegalitățile sociale și crizele economice. Această carte oferă o abordare cuprinzătoare a predării eficiente, integrând principii pedagogice fundamentale cu aplicații practice pentru învățarea durabilă și evaluarea continuă.
Predarea pentru învățarea durabilă reprezintă un concept educațional care își propune să dezvolte elevilor nu doar cu cunoștințe academice, ci și cu abilități și valori necesare pentru a trăi responsabil și sustenabil în societatea contemporană. Aceasta implică o abordare integrată a curriculumului, unde temele de mediu, echitate socială și economie durabilă sunt împletite în diverse discipline. Prin metode interactive și participative, cum ar fi proiectele de grup, studiile de caz și învățarea prin experiență, elevii sunt încurajați să gândească critic, să colaboreze și să găsească soluții inovatoare la probleme reale. Astfel, predarea pentru învățarea durabilă formează cetățeni informați și angajați, capabili să contribuie activ la dezvoltarea unei societăți durabile și echitabile.
Prin explorarea celor mai bune practici în educație, cartea își propune să ofere pentru educatori, formatori și lideri în educație instrumentele necesare pentru a crea un mediu de învățare care nu doar că informează, ci și inspiră și motivează elevii să devină agenți ai schimbării.
Lucrarea este structurată în trei părți principale, fiecare abordând un aspect esențial al educației durabile:
1.  Principii ale predării eficiente: această secțiune explorează conceptele fundamentale ale predării eficiente, cum ar fi învățarea centrată pe elev, adaptabilitatea la nevoile diverse și activarea gândirii acestora. Cititorii vor descoperi strategii pedagogice inovatoare care promovează gândirea critică, colaborarea și creativitatea.
2. Aplicații pentru învățarea durabilă:  cartea oferă exemple concrete de proiecte și inițiative care pot fi implementate în sălile de clasă pentru a integra principiile dezvoltării durabile. Aceste aplicații includ activități practice, studii de caz și colaborări cu comunitatea, care ajută elevii să înțeleagă complexitatea problemelor de mediu și sociale și să dezvolte soluții inovatoare. Organizarea prin module de învățare oferă mai multe beneficii, printre care:
🎯 Structurare clară și progresivă –permite împărțirea conținutului în unități mici și bine definite, facilitând înțelegerea și reținerea pentru aplicabilitate.
🎯 Flexibilitate și adaptabilitate – fiecare modul poate fi actualizat independent, permițând integrarea rapidă a noilor tendințe și tehnologii în domeniul dezvoltării durabile. Permite să învețe în ritmul propriu și să se concentreze pe subiectele de interes.
🎯 Interdisciplinaritate și abordare holistică – dezvoltarea durabilă implică diverse domenii (ecologie, economie, tehnologie, societate), iar organizarea pe module permite integrarea acestor perspective într-un mod coerent.
🎯Facilitarea învățării active – modulele pot include elemente interactive, studii de caz, exerciții practice și simulări, ceea ce îmbunătățește procesul de învățare și aplicabilitatea acestora.
🎯 Monitorizare și evaluare eficientă – împărțirea în module permite o evaluare mai ușoară a progresului, atât pentru cursanți, cât și pentru instructori, oferind posibilitatea de ajustare a metodelor de predare.
🎯 Accesibilitate sporită – organizarea modulară este ideală pentru platformele online, permițând utilizatorilor să acceseze conținutul oricând și de oriunde.
🎯 Stimularea colaborării – modulele pot include proiecte de grup și activități interactive, încurajând schimbul de idei și colaborarea între participanți.
 🎯 Învățare orientată spre soluții – Fiecare modul poate aborda provocări specifice ale dezvoltării durabile și poate propune soluții aplicabile în practică.
🎯 Scalabilitate – sistemul modular poate fi extins cu ușurință prin adăugarea de noi module în funcție de evoluția continuă a domeniului dezvoltării durabile și a nevoilor utilizatorilor.
3. Evaluarea continuă: ultima secțiune se concentrează pe importanța evaluării continue în procesul educațional. Cartea propune metode de evaluare formative care încurajează feedback‑ul constructiv și auto‑reflecția, permițând astfel elevilor să își monitorizeze progresul și să își dezvolte abilitățile de gândire critică. Cititorii vor învăța cum să utilizeze evaluarea ca un instrument de învățare, nu doar ca un mijloc de măsurare a performanței.
Cartea promovează abordări interdisciplinare care ajută elevii să înțeleagă complexitatea problemelor de dezvoltare durabilă. Aceasta le permite să facă conexiuni între diferite domenii de studiu, pregătindu‑i astfel să abordeze provocările globale din perspective multiple.

Dacă dorești să iți exprimi părerea despre acest produs poți adăuga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienți Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie să mai adaugi cel puțin un produs pentru a compara produse.

A fost adăugat în wishlist!

A fost șters din wishlist!