Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro: 0745 204 115
Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783
ISBN: 978-606-28-0876-1
DOI: 10.5682/9786062808761
Anul publicării: 2019
Editia: I
Pagini: 276
Editura: Editura Universitara
Autor: Elena Bogan
Turismul din spatiul urban, comparativ cu celelalte forme de turism, este mult mai complex si diversificat, datorita numarului mare de resurse disponibile. Prezenta acestor resurse in urban, dar mai ales includerea lor in diferite programe si circuite turistice, aduc numeroase beneficii oraselor, ce se traduc prin sustinerea activitatilor economice locale si crearea de noi locuri de munca. In acelasi timp, pot aparea insa si efecte mai putin dorite, legate de cresterea fluxurilor turistice, sau lipsa de preocupare pentru noi investitii in turism.
In mediul urban, majoritatea activitatilor turistice legate de petrecerea timpului liber sunt legate de domeniul cultural. Turismul urban axat pe domeniul cultural pune in valoare talentul artistilor (pictori, sculptori – expozitii si galerii de arta, designeri vestimentari), gastronomia nationala si regionala, prin restaurantele cu specific etc.
Tipurile de turism din mediul urban, in totalitatea lor, sprijina contactele interumane dintre populatia gazda si vizitatori, sprijina schimbul de informatii, idei, experiente culturale si turistice. Realizarea strategiilor de dezvoltare socio-economice a oraselor, a planurilor de urbanism general trebuie sa aiba in vedere sustinerea si amplificarea functiei turistice. Industria turistica trebuie sa fie in armonie si echilibru cu celelalte activitati economice, pentru a se putea evita contradictiile. In conditiile in care mediul urban este capabil sa sustina turismul, sa ofere noi facilitati pentru agentii economici din domeniu, acestia determina un proces mai rapid de conservare, restaurare sau modernizare urbanistica.
Pentru recunoasterea contributiei turismului in dezvoltarea oraselor, autoritatile locale trebuie sa se implice in imbunatatirea infrastructurii si a spatiilor artistice si de cultura, a spatiilor de lucru pentru artisti, pentru repetitii, expozitii, s.a. Crearea de facilitati in arta si cultura pot fi incurajate in toate centrele urbane si pot constitui parte integranta a infrastructurii civice si a comunitatii. Aceste facilitati trebuie sa fie asigurate si incurajate in toate zonele functionale urbane, astfel incât de arta si cultura sa se bucure toti vizitatorii si comunitatea.
Turismul urban axat pe componenta culturala sprijina pastrarea identitatii culturale, a valorilor si bunurilor de exceptie; devine o parte importanta a culturii si civilizatiei nationale; sprijina schimburile culturale (mai ales la nivel muzeistic si al evenimentelor artistice). Concentrarea activitatilor turistice la nivel urban semnifica conturarea unei functii si culturi turistice bine definite si include ideea de multiculturalitate.
Prin urmare, turismul urban ofera o multitudine de experiente colective, individuale in plan psihic, afectiv-estetic, cu impact pe termen lung asupra turistilor. In fata extinderii tehnicii performante si a comunicarii informatice, domeniul actual este cel care reflecta latura umana a societatii contemporane.
Autoarea
Turism urban. Note de curs
DescarcaELENA BOGAN
CAPITOLUL I. ORASUL – SUPORT AL ACTIVITATII TURISTICE / 8
1.1. Generatii de orase / 8
1.2. Functii generatoare de orase / 12
1.3. Tipuri de spatii urbane / 14
1.4. Dimensiunea culturala a orasului / 16
CAPITOLUL II. TURISM URBAN – ASPECTE CONCEPTUALE SI OPERATIONALE / 18
2.1. Aspecte generale / 18
2.2. Concepte operationale, definitii / 22
2.3. Diferentierea turismului urban fata de alte tipuri de turism / 26
2.4. Analiza turismului urban / 27
CAPITOLUL III. SCOPURILE SI MOTIVATIILE TURISTILOR PENTRU PRACTICAREA TURISMULUI URBAN / 30
3.1. Aspecte generale ale motivatiei turistice – factori si clasificari / 30
3.2. Experienta si comportamentul turistului urban / 37
CAPITOLUL IV. ELEMENTE DE ATRACTIE TURISTICA IN SPATIUL URBAN / 40
4.1. Elementele de atractivitate ale oraselor / 40
4.2. Categorii de resurse culturale existente in spatiul urban / 42
CAPITOLUL V. TIPURI DE TURISM IN SPATIUL URBAN / 46
5.1. Turismul in orasele istorice – turismul istoric / 48
5.2. Turismul capitalelor culturale / 56
5.3. Turismul muzeal / 68
5.4. Turismul marilor festivaluri artistice / 81
5.5. Turismul religios si de pelerinaj / 93
5.6. Turismul multicultural si etnic / 110
5.7. Turismul culinar sau gastronomic / 120
5.8. Turismul de afaceri / 134
5.9. Turismul de cumparaturi (shopping) / 150
5.10. Turismul medical si de estetica corporala / 161
5.11. Turismul marilor evenimente sportive / 173
5.12. Turismul parcurilor tematice si de distractii / 185
5.13. Turismul marilor cazinouri si al jocurilor de noroc / 196
5.14. Turismul de croaziera / 204
5.15. Turismul industrial / 216
5.16. Turismul feroviar / 227
CAPITOLUL VI. MANAGEMENTUL TURISTIC URBAN / 236
6.1. Aspecte generale / 236
6.2. Managementul calitatii integrate in turismul urban / 238
CAPITOLUL VII. MARKETINGUL TURISTIC URBAN / 248
7.1. Aspecte generale / 248
7.2. Studii de caz / 256
BIBLIOGRAFIE / 264
Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro