Caietul de lectura pentru clasa intai. Invat sa citesc cu prietenii mei, testoasa Titi si cameleonul Lola este structurat pe mai multe capitole care permit lucrul efectiv cu literele – lectura activa, despartire in silabe, exercitii de intelegere primara a textelor-suport, adaptate nivelului de intelegere al copiilor, de la identificarea personajelor unui text, la jocuri de pronuntie a cuvintelor care incep ori se termina cu un anumit sunet sau care contin un anumit sunet, dar si cerinte simpatice de scriere imaginativa, oferindu-le ocazia micilor cititori de a explora cat mai multe si captivante perspective asupra textelor.
Acest caiet de lucru dezvolta potentialul fiecarui cititor de varsta mica. Un scurt capitol teoretic, de clarificare a unor termeni importanti, cum ar fi textul literar, harta textului, textul nonliterar, biletul, invitatia, afisul etc. este plasat la inceputul caietului. Celelalte capitole ale auxiliarului didactic – consistente, generoase tematic si atractive prin diversitatea exercitiilor – urmaresc logica invatarii literelor si a integrarii lor in propozitii, apoi in texte scurte.
Caietul de lectura pentru clasa intai. Invat sa citesc cu prietenii mei, testoasa Titi si cameleonul Lola ofera deopotriva exercitii de antrenament si de performanta, propunandu-si sa dezvolte capacitatea de receptare a mesajului scris (citirea) si a competentei de redactare de mesaje in diverse situatii de comunicare.
O alta mare calitate a acestui caiet de lectura este si ingeniozitatea temelor abordate si raportarea la personaje simpatice. Exercitiile de intelegere, alaturi de cele referitoare la fonetica, vocabular, scriere corecta, necesare atat pentru aprofundarea notiunilor predate la clasa, cat si pentru dezvoltarea abilitatii de redactare, sunt organizate pe grade de dificultate.
Informatii conformitate produs
MIHAELA GHITIU – profesor gradul didactic I, profesor mentor si formator.
Irina-Roxana Georgescu – doctor in filologie, cercetator la Institutul de Istorie si Teorie Literara „G. Calinescu” (2008–2010); in perioada 2015–2023, tine seminarul de literatura romana interbelica si postbelica la Facultatea de Litere a Universitatii din Bucuresti; face parte din proiectul de educatie media al Centrului de Jurnalism Independent. Este autoare a Gramaticii limbii romane pentru invatamantul primar. Invat si exersez cu Amadeus si ReMi (2021), a Gramaticii limbii romane pentru elevi si profesori. Sinteze si exercitii (2022) si a volumului Noutati si dificultati in DOOM3. Teorie si exercitii pentru gimnaziu, liceu si admiterea in invatamantul universitar de profil (2025). A coordonat Vocabularul limbii romane pentru invatamantul primar. Calatorie printre cuvinte cu Amadeus si ReMi (2022), Cartea de literatura pentru invatamantul primar (2022) si Literatura pentru gimnaziu: clasele V – VIII (2024). Carti de poezie: Notiuni elementare (2018), Intervalle ouvert (Paris, L’Harmattan, 2017), Une contrehistoire (Paris, L’Harmattan, 2022), Cartea lui Lucas (2024).
Daniela-Mariana Chindea – profesor pentru invatamantul primar, gradul didactic I, Liceul Teoretic „Jean Monnet” din Bucuresti. Este autoare de auxiliare scolare si de resurse educationale atat pentru clasa pregatitoare, cat si pentru invatamantul primar.
Florentina Zarafu – profesor pentru invatamantul primar, gradul didactic I, Scoala Gimnaziala Nr. 97 din Bucuresti. Este autoare de auxiliare scolare si de resurse educationale atat pentru clasa pregatitoare, cat si pentru invatamantul primar.
Caietul de lectura pentru clasa intai. Invat sa citesc cu prietenii mei, testoasa Titi si cameleonul Lola este structurat pe mai multe capitole care permit lucrul efectiv cu literele – lectura activa, despartire in silabe, exercitii de intelegere primara a textelor-suport, adaptate nivelului de intelegere al copiilor, de la identificarea personajelor unui text, la jocuri de pronuntie a cuvintelor care incep ori se termina cu un anumit sunet sau care contin un anumit sunet, dar si cerinte simpatice de scriere imaginativa. Exercitiile ajuta la dezvoltarea abilitatii de redactare si sunt organizate pe grade de dificultate.