Propuneri manuscrise: [email protected]:  0745 204 115     

Urmărire comenzi Persoane fizice / Vânzări: 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitară Teste pentru Evaluarea Naţională. Clasa a II-a. Matematică şi explorarea mediului. 12 teste

Editura Universitară
38,00 Lei 30,40 Lei

Editura: Editura Universitară

Autor: Dorina Rişcuţa

Ediția: I

Pagini: 102

Anul publicării: 2025

ISBN: 978-606-28-2038-1

În stoc
Cod Produs: 9786062820381 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 357
Adaugă la Wishlist Cere informații
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuvânt înainte
  • Cuprins
  • Review-uri (0)
Dragul meu prieten,
Fiecare test din acest caiet este o poartă spre o lume nouă. Rezolvă exercițiile cu răbdare și curaj, iar la final vei descoperi cât de departe ai ajuns! Ține minte: greșelile nu sunt piedici, ci trepte către reușită.
Cu fiecare problemă pe care o rezolvi, îți antrenezi mintea să gândească mai logic, mai rapid și mai creativ. Vei învăța să observi, să calculezi, să descoperi și să găsești soluții chiar și acolo unde pare greu.
Acest caiet nu este doar un antrenament pentru testele de la școală, ci și o călătorie care te pregătește să privești matematica și știința cu încredere și curiozitate. Continuă să întrebi, să cauți și să descoperi, pentru că adevărații exploratori nu renunță niciodată.

Ține minte!

 
  • Fiecare exercițiu rezolvat este un pas spre siguranță și încredere la testul final.
 
  • Fiecare răspuns gândit cu atenție te aduce mai aproape de succes.
 
  • Perseverența și curiozitatea sunt aliații tăi cei mai buni.
 
  • Drumul către reușită nu este despre perfecțiune, ci despre curajul de a încerca, de a învăța și de a crede în tine.
Succes în aventura cunoașterii, micul meu campion!
Dorina Rișcuța
Informatii conformitate produs
  • Teste pentru Evaluarea Naţională. Clasa a II-a. Matematică şi explorarea mediului. 12 teste

    Descarcă

Un mesaj pentru cadrele didactice și părinți

 Lucrarea de față cuprinde 12 teste pregătitoare, elaborate cu responsabilitate și grijă, în conformitate cu noua Metodologie a Evaluării Naționale pentru elevii claselor a II-a, aprobată de Ministerul Educației și aplicată în sesiunile recente.
 Aceste teste vizează disciplina Matematică și explorarea mediului, fiind concepute în acord cu:
  • Programa școlară în vigoare pentru clasa a II-a;
  • Standardele de învățare și competențele de bază așteptate la finalul ciclului de achiziții fundamentale;
  • Structura și formatul testelor elaborate de CNEE pentru Evaluarea Națională din anii anteriori (2022–2024).
 
Scopul lucrării

Evaluarea Națională aplicată elevilor la sfârșitul clasei a II-a are caracter orientativ, iar nota nu are rol în media generală, fiind o evaluare standardizată la nivel național. Aceasta urmărește:
  • identificarea nivelului real de dezvoltare a competențelor dobândite;
  • furnizarea unui feedback valoros pentru părinți și cadre didactice;
  • ghidarea procesului educațional, oferind repere pentru sprijinirea elevului acolo unde este necesar.
 
Ce tipuri de itemi conțin testele?

Testele sunt construite pe modelul oficial și includ:
  • Itemi obiectivi: alegere multiplă, perechi, completare;
  • Itemi semiobiectivi: exerciții cu răspuns scurt, calcul sau selectarea unei variante;
  • Itemi subiectivi: rezolvare de probleme și explicații scrise;

Această varietate de itemi urmărește să dezvolte:
  • raționamentul logic și matematic,
  • gândirea aplicativă și capacitatea de rezolvare de probleme,
  • observarea, analiza și explicarea unor fenomene din viața de zi cu zi.
 
Corectare și codificare

Conform Art. 28, alin. (1), din Metodologia de organizare și desfășurare a Evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a în anul școlar 2024-2025 și a Instrucțiunilor privind evaluarea testelor administrate în cadrul evaluării naționale la finalul clasei a II-a din Caietul cadrului didactic se are în vedere următoarele:
Fiecare item are alocate mai multe punctaje, respectiv mai multe coduri, iar cadrul didactic are rolul de a acorda atât punctajul, cât și codul corespunzător, alocate fiecărui item, şi, ulterior, de a le scrie pe test, în locul specificat.

Punctajele stabilite pentru itemii cu alegere multiplă sunt similare, indiferent de poziția itemului în structura testului, elevul având de parcurs o singură etapă pentru rezolvarea cerinței. În schimb, punctajele stabilite pentru itemii a căror rezolvare presupune parcurgerea mai multor etape sunt cuantificate în așa fel încât, pe baza acestora, să se poată stabili atât etapele parcurse corect de către elev, cât și cele la care a întâmpinat dificultăți.

 Cadrul didactic evaluator trebuie să aibă în vedere următoarele:
  • se acordă exclusiv punctajele alocate fiecărui item, așa cum sunt ele prevăzute în instrucțiuni;
  • punctajele maxime se acordă pentru rezolvările corecte și complete ale itemilor;
  • punctajele parțiale se acordă în funcție de gradul de rezolvare a sarcinii de lucru;
  • nu se acordă fracțiuni de punctaj.

Fiecărui punctaj îi este asociat un cod, iar acolo unde este posibil, există și exemple orientative de răspuns, cu rolul de a contribui la o evaluare obiectivă, fiecare cadru didactic evaluator având obligația de a ține cont de modul de alocare a punctajelor, respectiv a codurilor, în așa fel încât rezultatul evaluării să fie optimizat, diminuându-se eventualele diferenţe dintre corectori

Echivalarea punctajelor obținute în urma evaluării testelor cu sistemul de calificative în vigoare, se va realiza după următorul algoritm:
 
Intervale punctaje Echivalent calificativ
Între 0 – 40 de puncte  Insuficient
Între 41 – 60 de puncte  Suficient
Între 61 – 80 de puncte  Bine
Între 81 – 100 de puncte  Foarte bine
 
Timpul alocat

Conform metodologiei, durata pentru fiecare test este de 45 de minute, fiind recomandat un mediu calm, fără presiune, pentru ca elevul să poată lucra cu încredere.

❤  Un mesaj pentru elevi
Dragi copii, acest caiet este un tovarăș de drum pe parcursul pregătirii voastre! Nu vă temeți de greșeli – ele sunt pași către învățare. Lucrați cu bucurie, cu răbdare și cu încredere în voi. Fiecare exercițiu rezolvat este o treaptă spre reușită.
Ghid pentru a rezolva corect un exercițiu sau o problemă
🔸 Pasul 1: Citesc cu atenție cerința exercițiului. Dacă este o problemă, o citesc de mai multe ori ca să înțeleg ce mi se cere.
🔸 Pasul 2: Scot din exercițiu datele importante și ce trebuie să aflu. Le pot sublinia sau nota pe ciornă.
🔸 Pasul 3: Aleg operațiile potrivite pentru rezolvare. Mă gândesc ce știu, ce pot calcula mai întâi și fac pașii pe rând.
🔸 Pasul 4: Rezolv cu grijă calculele, verific dacă am folosit corect toate datele și operațiile. Scriu frumos, pe rând, fiecare pas.
🔸 Pasul 5: Verific rezultatul dacă are sens, dacă este logic.  Încerc să refac mental sau altfel calculele, dacă e nevoie. Nu las exerciții nerezolvate!

 
SUCCES!

 

Dacă dorești să iți exprimi părerea despre acest produs poți adăuga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienți Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie să mai adaugi cel puțin un produs pentru a compara produse.

A fost adăugat în wishlist!

A fost șters din wishlist!