Lucrarea integreaza exercitii de intelegere a diverselor tipuri de texte, alaturi de cele referitoare la fonetica, vocabular, scriere corecta ori de identificare a unor parti de vorbire, necesare atat pentru aprofundarea notiunilor predate la clasa, cat si pentru dezvoltarea abilitatii de redactare. Caietul de lectura pentru clasa a IV-a. Citesc si exersez cu prietenii mei, cameleonul Lola si testoasa Titi ofera deopotriva si exercitii de antrenament si de performanta.
Structurata in doua parti – una teoretica, de clarificare a celor mai importante concepte, alta practica, gandita ca fise de lucru cuprinzand numeroase cerinte, lucrarea isi propune sa ofere indrumari necesare diferentierii tipurilor de texte invatate in clasele primare, conform programei scolare in vigoare, prin dezvoltarea capacitatii de receptare a mesajului scris (citirea) si a competentei de redactare de mesaje scrise in diverse situatii de comunicare.
Ca o noutate, fata de alte caiete de lucru ori materiale similare, caietul de fata vizeaza definirea si explicarea notiunilor teoretice de baza pe care orice elev din clasele primare ar trebui sa le (re)cunoasca si sa le utilizeze firesc, de la distinctia intre textul literar si cel nonliterar pana la harta textului, cunoasterea regulilor de redactare a unui rezumat, identificarea ideilor principale si a celor secundare, recunoasterea trasaturilor definitorii ale unui personaj etc.
In egala masura, o parte generoasa a lucrarii de fata cuprinde si exercitii tipice pentru Evaluarea Nationala de la clasa a patra, bazandu-se pe texte atractive si pe cerinte numeroase ce au in vedere intelegerea textului, motivarea unor opinii, valorificarea unor puncte de vedere.
Exercitiile sunt concepute pe diferite grade de dificultate, diversificate ca modalitate de abordare, iar la final, sunt propuse exercitii de rezolvare. Din dorinta de a educa gustul pentru lectura si abilitatea de a lucra efectiv cu opere literare ale unor autori contemporani – straini sau romani – selectia de texte este atractiva.
Informatii conformitate produs
Irina-Roxana Georgescu – doctor in filologie, cercetator la Institutul de Istorie si Teorie Literara „G. Calinescu” (2008–2010); in perioada 2015–2023, tine seminarul de literatura romana interbelica si postbelica la Facultatea de Litere a Universitatii din Bucuresti; face parte din proiectul de educatie media al Centrului de Jurnalism Independent. Este autoare a Gramaticii limbii romane pentru invatamantul primar. Invat si exersez cu Amadeus si ReMi (2021), a Gramaticii limbii romane pentru elevi si profesori. Sinteze si exercitii (2022) si a volumului Noutati si dificultati in DOOM3. Teorie si exercitii pentru gimnaziu, liceu si admiterea in invatamantul universitar de profil (2025). A coordonat Vocabularul limbii romane pentru invatamantul primar. Calatorie printre cuvinte cu Amadeus si ReMi (2022), Cartea de literatura pentru invatamantul primar (2022) si Literatura pentru gimnaziu: clasele V – VIII (2024). Carti de poezie: Notiuni elementare (2018), Intervalle ouvert (Paris, L’Harmattan, 2017), Une contrehistoire (Paris, L’Harmattan, 2022), Cartea lui Lucas (2024).
Acest auxiliar scolar integreaza exercitii de intelegere a diverselor tipuri de texte, alaturi de cele referitoare la fonetica, vocabular, scriere corecta ori de identificare a unor parti de vorbire, necesare atat pentru aprofundarea notiunilor predate la clasa, cat si pentru dezvoltarea abilitatii de redactare. Un caiet de lucru si lectura care ofera deopotriva exercitii de antrenament si de performanta.
Structurata in doua parti – una teoretica, de clarificare a celor mai importante concepte, alta practica, gandita ca fise de lucru cuprinzand numeroase cerinte, lucrarea isi propune sa ofere indrumari necesare diferentierii tipurilor de texte invatate in clasele primare, conform programei scolare in vigoare, prin dezvoltarea capacitatii de receptare a mesajului scris (citirea) si a competentei de redactare de mesaje in diverse situatii de comunicare.