Anne-Marie O’Connor combina reportajele cu povestirea, dezvaluind nu doar calatoria pe care a facut-o portretul, ci si felul in care normele si criteriile estetice s-au schimbat de-a lungul istoriei, mai ales in timpul razboiului, si rolurile importante pe care arta le-a avut in politica, societate, identitate si memorie de-a lungul timpului. – The Rumpus
Povestea uneia dintre cele mai cunoscute picturi ale lui Klimt, in care Anne-Marie O’Connor detaliaza relatia dintre artist, muza, mostenitori si cei care au ravnit la aceasta capodopera... Cei care sunt pasionati de arta, vor fi atrasi de fragmentele legate de pictura, iar amatorii de istorie vor aprecia faptele prezentate de O’Connor care ofera o imagine ampla asupra celui de-al Doilea Razboi Mondial. – Kirkus Review
Gustav Klimt rupe tiparele academismului si propune o viziune plina de prospetime, senzuala, asupra celui mai gingas subiect abordat de pictori: chipul femeii. Prietene, modele, cunostinte intamplatoare ii trec pragul atelierului. (...) Din acest noian de femei se desprinde unica, cu o unda de mister in priviri, o adevarata Mona Lisa austriaca, cum s-a spus, figura Adelei Bloch-Bauer. Peste o suta de schite si doua portrete (unul din ele, Doamna in auriu) aveau sa faca furori in lumea internationala a artei. S-a fabulat la nesfarsit despre relatia pictor-model, dar dincolo de taina luata in mormant de cei doi, ramane un fapt: apropierea lor, chimia dintre ei sesizabila si din afara, care a functionat stralucit si care se regaseste in aceasta opera unica in analele picturii universale. – Georgeta Filitti
Anne-Marie O'Connor este o jurnalista si scriitoare americana care a scris The Lady in Gold. Povestea extraordinara a capodoperei lui Gustav Klimt, Portretul lui Adele Bloch-Bauer, cea mai bine vanduta poveste, a emigrantei vieneze Maria Altmann, pentru a recupera cinci picturi ale lui Gustav Klimt din Austria natala intr-o batalie juridica de opt ani alaturi de avocatul E. Randol Schoenberg din Los Angeles; o saga care a inspirat si un film al lui Harvey Weinstein, Woman in Gold, in care Helen Mirren a interpretat-o pe Maria Altmann. Unul dintre tablouri, Portretul Adelei Bloch-Bauer I, s-a vandut pentru un record de 135 de milioane de dolari in 2006, la Neue Galerie New York a lui Ronald Lauder, unde tabloul este la vedere.
Anne-Marie O’Connor combina reportajele cu povestirea, dezvaluind nu doar calatoria pe care a facut-o portretul, ci si felul in care normele si criteriile estetice s-au schimbat de-a lungul istoriei, mai ales in timpul razboiului, si rolurile importante pe care arta le-a avut in politica, societate, identitate si memorie de-a lungul timpului. – The Rumpus
Povestea uneia dintre cele mai cunoscute picturi ale lui Klimt, in care Anne-Marie O’Connor detaliaza relatia dintre artist, muza, mostenitori si cei care au ravnit la aceasta capodopera... Cei care sunt pasionati de arta, vor fi atrasi de fragmentele legate de pictura, iar amatorii de istorie vor aprecia faptele prezentate de O’Connor care ofera o imagine ampla asupra celui de-al Doilea Razboi Mondial. – Kirkus Review
Gustav Klimt rupe tiparele academismului si propune o viziune plina de prospetime, senzuala, asupra celui mai gingas subiect abordat de pictori: chipul femeii. Prietene, modele, cunostinte intamplatoare ii trec pragul atelierului. (...) Din acest noian de femei se desprinde unica, cu o unda de mister in priviri, o adevarata Mona Lisa austriaca, cum s-a spus, figura Adelei Bloch-Bauer. Peste o suta de schite si doua portrete (unul din ele, Doamna in auriu) aveau sa faca furori in lumea internationala a artei. S-a fabulat la nesfarsit despre relatia pictor-model, dar dincolo de taina luata in mormant de cei doi, ramane un fapt: apropierea lor, chimia dintre ei sesizabila si din afara, care a functionat stralucit si care se regaseste in aceasta opera unica in analele picturii universale. – Georgeta Filitti