Copii au propriile lor ganduri. Acesta ar putea fi laitmotivul unei carti care ne invita sa descoperim incredibila bogatie a limbajelor prin care copilul incearca sa se dezvaluie si sa se familiarizeze cu o lume plina de neprevazut si de pericole.
In perioada primei copilarii, parintii si educatorii sunt pusi in fata unei varietati de limbaje nonverbale pe care trebuie sa le asculte, sa le recunoasca si sa incerce sa le inteleaga: gesturile, somatizarile sau simbolizarile.
Cand copilul are acces la exprimarea verbala, incepe minunatul joc al transpunerii in cuvinte a trairilor si a emotiilor, al ascultarii si al recunoasterii copilului ca individualitate. Copilul are puterea magica de a se face auzit, de a ne intelege fara cuvinte, de a ne permite sa ne intoarcem la propria copilarie pentru a umple golurile de tristete si angoasa. Trebuie doar sa il ascultam.
Jacques Salomé (n. 1935) este psihosociolog, formator, scriitor si poet. Si-a obtinut licenta in psihiatrie sociala la École des Hautes Études en Sciences Sociales (Paris). Este fondatorul centrului de formare in relatii interumane „Le Regard fertile“ de la Roussillon-en-Provence si a predat vreme de cincisprezece ani la Université de Lille III.
Filiatia sa teoretica se revendica din curentul psihologiei umaniste, initiat de Carl Rogers. La inceputul carierei in relatiile interumane s-a folosit de psihanaliza, mergand in directia propusa de Milton Erickson, pentru care subconstientul este un rezervor de resurse, nu o componenta intunecata a psihicului. In primele sale cursuri de formare, Jacques Salomé a folosit tehnici corporale ca Rebirth, bioenergia sau mijloacele de expresie scenica precum psihodrama. Aceste numeroase experiente l-au condus in timp la elaborarea unei metode personale: ESPERE (Energie Specifica Pentru o Ecologie Relationala Esentiala), un sistem teoretic si practic, constand in concepte si instrumente proprii. A format pana in prezent peste 60 000 de asistenti sociali, medici, psihologi si consultanti. A tinut conferinte, cursuri de formare si are discipoli (moderatori in metoda ESPERE si formatori de moderatori) in Franta, Belgia, Canada, Elvetia, Insulele Réunion. A semnat de-a lungul timpului cronici permanente in reviste de referinta din presa franceza si canadiana. A scris peste 70 de carti si este coautor al unor lucrari de referinta despre comunicare si cuplu, teoretician in cadrul Asociatiei pentru Comunicare Relationala prin Ascultare Activa. Cartile sale au fost traduse in peste 27 de limbi.
Copii au propriile lor ganduri. Acesta ar putea fi laitmotivul unei carti care ne invita sa descoperim incredibila bogatie a limbajelor prin care copilul incearca sa se dezvaluie si sa se familiarizeze cu o lume plina de neprevazut si de pericole.
In perioada primei copilarii, parintii si educatorii sunt pusi in fata unei varietati de limbaje nonverbale pe care trebuie sa le asculte, sa le recunoasca si sa incerce sa le inteleaga: gesturile, somatizarile sau simbolizarile.
Cand copilul are acces la exprimarea verbala, incepe minunatul joc al transpunerii in cuvinte a trairilor si a emotiilor, al ascultarii si al recunoasterii copilului ca individualitate. Copilul are puterea magica de a se face auzit, de a ne intelege fara cuvinte, de a ne permite sa ne intoarcem la propria copilarie pentru a umple golurile de tristete si angoasa. Trebuie doar sa il ascultam.
www.editurauniversitara.ro