Structurata pe patru capitole, lucrarea de fata unifica scrierile filosofiei antice si moderne, cu demersurile cercetarii stiintifice contemporane specifice practicii de consiliere filosofica, intr-o viziune interogativa, reflexiva. Explorarea perspectivelor filosofice si psihologice ale consilierii a relevat rolul (trans)formator al articulatiilor gandirii (interogare, reflectare, examinare, argumentare, contemplare), ce restaureaza universul interior al libertatii, acceptarii, stapanirii de sine, recunostintei.
O abordare transdisciplinara, care isi propune sa treaca dincolo de structura clasica a unei cercetari stiintifice – aspecte teoretice, metodologie, rezultate – in incercarea de coroborare a perspectivelor filosofice, psihologice, teologice, impune lexicografia notiunilor si conjugarea interactiunilor, a interdependentelor dintre domeniile cunoasterii, intr-un proces de contemplare si actiune.
Informatii conformitate produs
Pregatirea academica: Universitatea Babes-Bolyai, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, specializarea Psihologie, 2003 Scoala Doctorala din cadrul Universitatii Tehnice din Cluj-Napoca, Centrul Universitar de Nord Baia Mare, domeniul Filosofie, 2023 Experienta profesionala: peste 20 ani in domeniul consilierii scolare Activitate de cercetare stiintifica: 1. Moldovan, A., & Simbotin, D. G. (2024). Resilience and emotional comfort in a pandemic through philosophical counselling. Experimental study.. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 15(1), 240-250. https://doi.org/10.18662/brain/15.1/548 2. “The science of self-writing. Archimedean point in the architecture of becoming.”, Revista Scolii Doctorale Stiinte umaniste, Baia Mare, Nr. 5, 2022, p.33. 3. „Consilierea si practica filosofica”, Prolegomene, Revista Scolii Doctorale Stiinte umaniste, Baia Mare, Nr. 3, 2020, pp.128-135. 4. „Philosophical Practices for Children and Adolescents: A Comparative Approach”, Journal of Romanian Literary Studies , nr 22, 2020, Arhipelag XXI Press, Targu-Mures, pp. 590-596. 5. „Philosophy as a way of life. Incursion into the history of philosophy,” The Dialogue of Multicultural Discourses, Arhipelag XXI Press, Targu Mures, 2020, pp.115-124. 6. „Arta mositului. Studiu de caz”, Prolegomene, Revista Scolii Doctorale Stiinte umaniste Nr. 2, 2019, pp. 231-239. 7. „Autoreglarea invatarii. Relatia dintre metacognitie si modalitatea de abordare a invatarii”, Revista Scoala Satmareana, 2009, (VI):11, pp.61-65. 8. „Exista corelatie intre IQ si EQ”, Revista Scoala Satmareana, 2013, XI(15), pp. 87-89. 9. „Demersuri tipice si creative in scoala”, Scoala rurala intre traditie si modernitate, Editura Sf Ierarh Nicolae, 2013 10. „Abordarile invatarii si impactul lor asupra performantei scolare”, Revista Scoala Satmareana, 2018, XVI(22), pp.34-38. Conferinte 1. Philosophy as a way of life. Incursion into the history of philosophy, Conferinta Internationala Literature, Discourse and Multicultural Dialogue, Editia a VIII, 2020. 2. The science of self-writing. Archimedean point in the architecture of becoming, Conferinta CRIFST, Comitetul Roman de Istoria si Filosofia Stiintei si Tehnicii, Filiala Iasi, Provocarile stiintei in secolul al XXI-lea, 2022. 3. Experimental study. Records of philosophizing in a counselling program to reduce the emotional discomfort felt in a pandemic, Conferinta Galatia, 2022. 4. Filosofia, un logos al transfigurarii, Conferinta XGEN, editia a III a, Universitatea Tehnica din Cluj Napoca, Centrul Universitar Nord Baia Mare, Scoala Doctorala, Domeniul Filosofie, 2022.