Cartea Teste de antrenament pentru clasa a VII-a: Limba si literatura romana propune 3 seturi de teste grupate in functie de tipul de text literar-suport, respectiv: 12 teste pentru textul epic, 6 teste pentru textul liric si 2 teste pentru textul dramatic. Fragmentele au fost alese cu multa grija, atat din literatura romana, cat si din cea universala, contemporana sau clasica, si sunt adaptate varstei elevilor, nivelului lor de intelegere, intereselor si preocuparilor lor, textele integrale putand deveni sugestii de lectura. Printre propuneri, se regasesc si texte integrale sau fragmente oferite de autori contemporani, precum Doina Rusti, Stefania Mihalache, Carmen Secere.
In vreme ce textele nonliterare, diverse si ofertante in privinta continutului, au fost selectate ca suport pentru anumite tipuri de exercitii. Pe langa toate acestea, exista un capitol cu recomandari privind abordarea cerintelor care vizeaza redactarea unor compuneri cu limita de cuvinte.
Informatii conformitate produs
Delia-Monica Georgescu (n. 1974)
A absolvit Facultatea de Litere (specializarea romana–franceza), urmand masteratul de teorie literara si literatura universala si comparata la Universitatea din Bucuresti. Titlul de doctor in filologie, magna cum laudae, il obtine in 2008 sub conducerea prof. univ. dr. Romul Munteanu, la Universitatea din Bucuresti, cu teza „Romanul quebechez intre identitate discursiva si pierderea identitatii”. In 2009, gratie bursei postdoctorale acordate de International Council for Canadian Studies, isi continua activitatea de cercetare la Universitatea din Viena si la Universitatea din Graz, Austria.
Activitatea sa profesionala se desfasoara in invatamant, traduceri, formare si cercetare. Ca profesor, a activat in invatamantul preuniversitar (Colegiul National „Mihai Viteazul”, Colegiul National „Tudor Vianu”, Colegiul National „Cantemir-Voda” din Bucuresti) si universitar (Universitatea din Bucuresti). In 2011, ocupa functia de redactor-sef adjunct al revistei universitare a Asociatiei Europei Centrale si de Est de Studii Canadiene (CEACS). Este o perioada marcata de numeroase articole si lucrari publicate in tara si in strainatate, de participari la conferinte nationale si internationale, dar si de colaborarea in proiecte de formare de didactici transdisciplinare sau pe evaluare ori mentorat. In 2018, este invitata la European School of Brussels 4 Laeken, Belgia, pentru a organiza ateliere de literatura si creativitate la clasele cu predare in limba romana.
In 2020, s-a implicat in programul national „Telescoala”, construind si inregistrand lectii pentru pregatirea bacalaureatului.
Este coautoare a unor lucrari de referinta precum: „Noutati si dificultati in DOOM3. Teorie si exercitii pentru gimnaziu, liceu si admiterea in invatamantul universitar de profil (2025)”, „Literatura pentru gimnaziu. Concepte operationale si exercitii – clasele a V-a, a VI-a, a VII-a, a VIII-a (2024)”, „Gramatica limbii romane. Exercitii – Antrenament si performanta VII-VIII (2023)”, „Gramatica limbii romane. Exercitii – Antrenament si performanta V-VI (2023)”, „Gramatica limbii romane pentru elevi si profesori. Sinteze si exercitii (2022)”.
Semneaza capitolul dedicat autorului quebechez Sergio Kokis („Voyage aux Enfers. Le fou de Bosch de Sergio Kokis”) in lucrarea colectiva „À la carte. Le roman québécois (2005-2010)”, Dupuis Gilles & Ertler Klaus-Dieter (eds.), Frankfurt a. M., Peter Lang, 2011, p. 221–233.
Este profesor de limba si literatura romana la Colegiul National „Cantemir-Voda” din Bucuresti, fiind totodata profesor de literatura si scriere creativa in cadrul atelierelor Scoala de Cuvinte. Este formator national pentru evaluarea la examenele nationale, pe didactici transdisciplinare si in proiectul PROF (Mentoratul de cariera didactica), dar si mentor pentru studentii de la Facultatea de Litere, masteratul didactic. A initiat si a implementat proiecte educationale pentru dezvoltarea competentelor media ale elevilor de liceu.
Raluca-Diana Raducanu (n. 1975)
A absolvit Facultatea de Litere (specializarea romana–franceza), urmand Programul de studii universitare de masterat didactic de Limba romana contemporana la Universitatea din Bucuresti.
Din punct de vedere profesional, activeaza in invatamantul preuniversitar la Liceul Teoretic „Jean Monnet” din Bucuresti, incepand cu anul 1997, ca profesor de limba si literatura romana pentru nivelurile gimnazial si liceal iar, din anul scolar 2012–2013, si ca director adjunct in acelasi liceu bucurestean.
A fost membru in grupuri de lucru ale CNPEE, membru in Consiliul Consultativ al ISMB, presedinte/membru in comisii nationale si municipale de organizare, desfasurare si evaluare a examenelor nationale, a unor concursuri si olimpiade scolare, coordonator pentru numeroase proiecte educationale extrascolare etc.
In 2020, s-a implicat in programul national „Telescoala”, construind si inregistrand lectii pentru pregatirea bacalaureatului. A initiat si a implementat proiecte educationale pentru dezvoltarea competentelor media ale elevilor de liceu.
Este coautoare a unor lucrari de referinta precum: „Noutati si dificultati in DOOM3. Teorie si exercitii pentru gimnaziu, liceu si admiterea in invatamantul universitar de profil (2025)”, „Literatura pentru gimnaziu. Concepte operationale si exercitii – clasele a V-a, a VI-a, a VII-a, a VIII-a (2024)”, „Gramatica limbii romane. Exercitii – Antrenament si performanta VII-VIII (2023)”, „Gramatica limbii romane. Exercitii – Antrenament si performanta V-VI (2023), „Gramatica limbii romane pentru elevi si profesori. Sinteze si exercitii (2022)”.
Teste de antrenament pentru clasa a VII-a: Limba si literatura romana este un auxiliar scolar dedicat elevilor care doresc sa se familiarizeze din timp cu structura itemilor pentru Evaluarea Nationala, fiind, totodata, un instrument util profesorilor de limba si literatura romana pentru consolidarea si evaluarea competentelor scolare prin teste construite pe modelul EN.
Modelele de raspuns nu trebuie absolutizate, ele reprezentand DOAR sugestii, un punct de pornire in cautarea propriilor variante de constructie a raspunsurilor. Succesul la Evaluarea Nationala nu inseamna adoptarea unor retete si sabloane, ci exersarea si descoperirea propriilor capacitati si solutii.