Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro: 0745 204 115
Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783
ISBN: 978-606-591-081-2
Anul publicării: 2010
Editia: I
Pagini: 104
Editura: Editura Universitara
Autor: Irina Elena Gur
Lucrarea de faţă îşi propune abordarea crizelor educaţionale din perspectivă managerială, cu accent pe modul în care aceasta influenţează imaginea organizaţiei şcolare.
Imaginea unei organizaţii, notorietatea acesteia, se construiesc greu şi de aceea trebuie supravegheate, protejate, întărite. Importanţa reputaţiei unei şcoli este extrem de importantǎ, de ea depinzând atragerea elevilor. Cel mai simplu mod de a argumenta importanţa covârşitoare a “imaginii şcolii” este recunoaşterea criteriilor de selecţie ale părinţilor, care au în atenţie nivelul de pregătire al cadrelor didactice “recomandările”, altfel spus, zvonistica, element care subscrie ideii de reputaţie a şcolii. Crizele apǎrute la nivelul unitǎţii şcolare pot ştirbi reputaţia acesteia.
În partea teoreticǎ am prezentat câteva definiţii ale crizei, tipologia acestora, fazele de desfǎşurare precum si câteva aspecte specifice unei crize de comunicare. Tot în partea teoreticǎ am inclus un capitol referitor la gestionarea crizelor.
A doua parte a lucrǎrii cuprinde un studiu de caz. Pornind de la ipoteza că efectele unei crize pot avea urmǎri grave asupra organizaţiilor şcolare am încercat sǎ demonstrez cǎ folosirea unor strategii de gestionare a acestora adecvate duce la diminuarea efectelor pe care acestea le pot avea asupra organizaţiei. Cele patru situaţii de crizǎ educaţionalǎ întâlnite în şcoala unde lucrez sau pe care le cunosc de la colegii mei din alte şcoli le-am încadrat într-o tipologie, le-am prezentat etapele evoluţiei, planul de intervenţie şi strategiile folosite pentru gestionarea lor.
Partea de final a cărţii cuprinde concluziile pe care le-am desprins dupǎ investigarea acestei teme precum şi câteva soluţii concrete pentru o bunǎ gestionare a situaţiilor de crizǎ de cǎtre managerul unei şcoli.
Irina Gür
Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro