Tangential, elevul are parte si de imbinari ale unor cerinte ce tin de arte vizuale, de explorarea mediului sau dezvoltarea personala, doar pentru ca am dorit sa demonstram ca ce invatam la scoala ne ajuta in viata reala si ca totul se imbina. Copilul este pus in fata unor contexte multiple, a unor situatii problema, este obligat sa descopere, nu sa memoreze, totul bazandu-se pe conexiunea de idei.
Alaturi de el, in aceasta calatorie de vacanta, se vor afla trei prieteni Mat, Ema si Tica care, acolo unde este necesar, vor participa la rezolvarea exercitiilor propuse si vor avea scris fiecare din ei rezultatul obtinut. Copilul va putea completa si el cu rezultatul sau si va putea observa daca este asemanator cu vreunul din cele obtinute de Mat, Ema sau Tica.
Cateva exemple de tipuri de exercitii intalnite:
comunicare: de receptare a mesajului oral si scris precum si cele de exprimare orala si scrisa; aprecierea ca adevarate sau false a unor enunturi; asocierea unor imagini/enunturi cu informatiile atasate; ordonarea alfabetica a unor cuvinte date; identificarea sensului unui cuvant; despartirea cuvintelor in silabe; numararea silabelor unui cuvant; stabilirea pozitiei unui sunet in silaba/ cuvant etc.
Matematica si explorarea mediului: numararea elementelor unei multimi; citirea numerelor de la 0 la 100; aflarea unui numar/a unor numere, respectand anumite conditii; colorarea elementelor unei multimi dupa criterii date; identificarea vecinilor unui numar; rezolvarea de adunari si scaderi, cu si fara trecere peste ordin, respectand algoritmul; identificarea pozitiei pe care o ocupa diverse obiecte in desene; reproducerea, prin desen, a formelor geometrice plane; recunoasterea Soarelui, a Lunii si a Pamantului folosind imagini sau modele; completarea unui calendar pe o saptamana/luna cu starea vremii, prin lipirea/desenarea unor simboluri nori, soare, vant etc.; relationarea principalelor structuri ale organismului uman si animal cu rolurile acestora etc.;
dezvoltare personala: identificarea in imagini a comportamentelor prietenoase/ neprietenoase dintr-un grup; exercitii de identificare a unor reguli de comportament in relatia cu ceilalti;
arte vizuale si abilitati practice: realizarea unor lucrari individuale prin tehnici diferite; realizarea unor cadouri, felicitari pentru ocazii speciale; utilizarea unor tehnici simple de indoire, pliere, insirare, rasucire, lipire, rupere, taiere, decupare dupa contur, modelaj, in functie de nevoile/optiunile copiilor; colorarea unor desene; folosirea liniei cu scop de contur si cu scop decorativ.
Tangential, elevul are parte si de imbinari ale unor cerinte ce tin de arte vizuale, de explorarea mediului sau dezvoltarea personala, doar pentru ca am dorit sa demonstram ca ce invatam la scoala ne ajuta in viata reala si ca totul se imbina. Copilul este pus in fata unor contexte multiple, a unor situatii problema, este obligat sa descopere, nu sa memoreze, totul bazandu-se pe conexiunea de idei.
Alaturi de el, in aceasta calatorie de vacanta, se vor afla trei prieteni Mat, Ema si Tica care, acolo unde este necesar, vor participa la rezolvarea exercitiilor propuse si vor avea scris fiecare din ei rezultatul obtinut. Copilul va putea completa si el cu rezultatul sau si va putea observa daca este asemanator cu vreunul din cele obtinute de Mat, Ema sau Tica.
Cateva exemple de tipuri de exercitii intalnite:
comunicare: de receptare a mesajului oral si scris precum si cele de exprimare orala si scrisa; aprecierea ca adevarate sau false a unor enunturi; asocierea unor imagini/enunturi cu informatiile atasate; ordonarea alfabetica a unor cuvinte date; identificarea sensului unui cuvant; despartirea cuvintelor in silabe; numararea silabelor unui cuvant; stabilirea pozitiei unui sunet in silaba/ cuvant etc.
Matematica si explorarea mediului: numararea elementelor unei multimi; citirea numerelor de la 0 la 100; aflarea unui numar/a unor numere, respectand anumite conditii; colorarea elementelor unei multimi dupa criterii date; identificarea vecinilor unui numar; rezolvarea de adunari si scaderi, cu si fara trecere peste ordin, respectand algoritmul; identificarea pozitiei pe care o ocupa diverse obiecte in desene; reproducerea, prin desen, a formelor geometrice plane; recunoasterea Soarelui, a Lunii si a Pamantului folosind imagini sau modele; completarea unui calendar pe o saptamana/luna cu starea vremii, prin lipirea/desenarea unor simboluri nori, soare, vant etc.; relationarea principalelor structuri ale organismului uman si animal cu rolurile acestora etc.;
dezvoltare personala: identificarea in imagini a comportamentelor prietenoase/ neprietenoase dintr-un grup; exercitii de identificare a unor reguli de comportament in relatia cu ceilalti;
arte vizuale si abilitati practice: realizarea unor lucrari individuale prin tehnici diferite; realizarea unor cadouri, felicitari pentru ocazii speciale; utilizarea unor tehnici simple de indoire, pliere, insirare, rasucire, lipire, rupere, taiere, decupare dupa contur, modelaj, in functie de nevoile/optiunile copiilor; colorarea unor desene; folosirea liniei cu scop de contur si cu scop decorativ.