Tangential, elevul are parte si de imbinari ale unor cerinte ce tin de arte vizuale, de explorarea mediului sau dezvoltarea personala, dar doar pentru ca am dorit sa demonstram ca ce invatam la scoala ne ajuta in viata reala si ca totul se imbina. Copilul este pus in fata unor contexte multiple, a unor situatii problema, este obligat sa descopere, nu sa memoreze, totul bazandu-se pe conexiunea de idei.
Alaturi de el, in aceasta calatorie de vacanta, se vor afla trei prieteni Mat, Ema si Tica care, acolo unde este necesar, vor participa la rezolvarea exercitiilor propuse si vor avea scris fiecare rezultatul obtinut. Copilul va putea completa si el cu rezultatul sau si va putea observa daca este asemanator cu vreunul din cele obtinute de Mat, Ema sau Tica.
Caietul, prin cerintele lui, demonstreaza copilului ca toate cunostintele acumulate trebuie folosite precum ingredientele unei prajituri. Separat aceste cunostinte-ingrediente nu inseamna nimic, insa prin mixarea lor, lucrurile capata o cu totul alta fata, alta savoare si ne creeaza bucurie.
Cateva exemple de tipuri de exercitii intalnite:
comunicare: formularea unor intrebari si raspunsuri pe baza textului citit; asocierea unor fapte/ evenimente/ lucruri din universul apropiat cu fragmente de text/ simboluri/ desene/ gesturi; scrierea cuvintelor obtinute prin completarea sau combinarea unor silabe; plasarea semnelor de punctuatie intr-un text; scrierea unor bilete de multumire, de informare, de solicitare, cu respectarea conventiilor; confectionarea unor felicitari cu diverse ocazii (Craciun, Paste, 8 Martie) si scrierea mesajelor corespunzatoare folosind diverse instrumente;
Matematica si explorarea mediului: scrierea rezultatelor obtinute prin comparare, utilizand semnele <, >, =; asezarea in ordine crescatoare/descrescatoare a unor numere date; selectarea unor numere dupa un criteriu dat; efectuarea de adunari/scaderi cu numere mai mici decat 1000, fara si cu trecere peste ordin si verificarea prin operatia inversa; efectuarea de inmultiri in concentrul 0-100, prin adunari repetate sau utilizand proprietati ale inmultirii; realizarea unor desene simple, respectand o axa de simetrie data; recunoasterea unor corpuri geometrice in mediul apropiat (cub, cuboid, sfera, cilindru, con); identificarea consecintelor unor actiuni ale omului asupra mediilor de viata explorate;
dezvoltare personala: aplicarea unor tehnici art-creative prin care sa se exprime diferite stari emotionale; exercitii de identificare a unor reguli de comportament in relatia cu ceilalti;
arte vizuale si abilitati practice: realizare de felicitari, invitatii la zile de nastere sau onomastica; realizare de machete simple.
Tangential, elevul are parte si de imbinari ale unor cerinte ce tin de arte vizuale, de explorarea mediului sau dezvoltarea personala, dar doar pentru ca am dorit sa demonstram ca ce invatam la scoala ne ajuta in viata reala si ca totul se imbina. Copilul este pus in fata unor contexte multiple, a unor situatii problema, este obligat sa descopere, nu sa memoreze, totul bazandu-se pe conexiunea de idei.
Alaturi de el, in aceasta calatorie de vacanta, se vor afla trei prieteni Mat, Ema si Tica care, acolo unde este necesar, vor participa la rezolvarea exercitiilor propuse si vor avea scris fiecare rezultatul obtinut. Copilul va putea completa si el cu rezultatul sau si va putea observa daca este asemanator cu vreunul din cele obtinute de Mat, Ema sau Tica.
Caietul, prin cerintele lui, demonstreaza copilului ca toate cunostintele acumulate trebuie folosite precum ingredientele unei prajituri. Separat aceste cunostinte-ingrediente nu inseamna nimic, insa prin mixarea lor, lucrurile capata o cu totul alta fata, alta savoare si ne creeaza bucurie.
Cateva exemple de tipuri de exercitii intalnite:
comunicare: formularea unor intrebari si raspunsuri pe baza textului citit; asocierea unor fapte/ evenimente/ lucruri din universul apropiat cu fragmente de text/ simboluri/ desene/ gesturi; scrierea cuvintelor obtinute prin completarea sau combinarea unor silabe; plasarea semnelor de punctuatie intr-un text; scrierea unor bilete de multumire, de informare, de solicitare, cu respectarea conventiilor; confectionarea unor felicitari cu diverse ocazii (Craciun, Paste, 8 Martie) si scrierea mesajelor corespunzatoare folosind diverse instrumente;
Matematica si explorarea mediului: scrierea rezultatelor obtinute prin comparare, utilizand semnele <, >, =; asezarea in ordine crescatoare/descrescatoare a unor numere date; selectarea unor numere dupa un criteriu dat; efectuarea de adunari/scaderi cu numere mai mici decat 1000, fara si cu trecere peste ordin si verificarea prin operatia inversa; efectuarea de inmultiri in concentrul 0-100, prin adunari repetate sau utilizand proprietati ale inmultirii; realizarea unor desene simple, respectand o axa de simetrie data; recunoasterea unor corpuri geometrice in mediul apropiat (cub, cuboid, sfera, cilindru, con); identificarea consecintelor unor actiuni ale omului asupra mediilor de viata explorate;
dezvoltare personala: aplicarea unor tehnici art-creative prin care sa se exprime diferite stari emotionale; exercitii de identificare a unor reguli de comportament in relatia cu ceilalti;
arte vizuale si abilitati practice: realizare de felicitari, invitatii la zile de nastere sau onomastica; realizare de machete simple.