Managementul curriculum-ului

30,00 Lei

ISBN: 978-606-28-0881-5

DOI: 10.5682/9786062808815

Anul publicării: 2019

Editia: I

Pagini: 226

Editura: Editura Universitară

Autor: Roxana Enache

Momentan indisponibil
Cod Produs: 9786062808815 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Wishlist Cere informatii
  • Download
  • Cuprins
  • Autori
  • Review-uri (0)

Introducere/ 7

1. Elemente generale ale curriculumului. Tipuri de curriculum/ 10

1.1. Conceptul de curriculum/10

1.2. Tipuri de curriculum/ 19

1.3. Componentele curriculumului / 30

1.3.1. Finalitatile educatiei / 30

1.3.2. Continutul / 39

1.3.3. Timpul de invatare/ 44

1.4. Fundamentele curriculumului /45

Autoevaluare/56

Bibliografie/ 70

2. Instrumente, documente curriculare/ 71

2.1. Planul-cadru de invatamant /71

2.2. Programa scolara/ 73

2.3. Planificarea calendaristica /75

2.4. Lectia/ 81

2.4.1. Strategii didactice/ 88

2.4.2. Evaluarea /90

2.5. Stilurile de comunicare didactica si competentele cadrului didactic /96

2.6. Manualul scolar si materialele support/ 108

Autoevaluare/ 113

Bibliografie /117

3. Aspecte problematice ale proiectarii curriculumului / 118

3.1. Proiectarea pedagogica a activitatilor la nivelul procesului de invatamant/118

3.2. Proiectarea curriculara a activitatilor didactice /121

3.2.1. Etapele lectiei/ 123

3.3. Proiectarea curriculara a activitatilor educative/ 126

3.4. Dezvoltarea de curriculum / 131

3.5. Proiectarea curriculumului. 10 nivele de integrare a curriculumului /135

3.6. Curriculum la decizia scolii/ 140

Autoevaluare/144

Bibliografie /147

4. Problematica contemporana a evaluarii curriculumului /148

4.1. Precizari conceptuale/ 148

4.2. Functiile evaluarii curriculumului/ 151

4.3. Impactul evaluarii asupra proceselor de predare-invatare /156

4.4. Evaluarea de curriculum/ 164

4.5. Metode de evaluare. Repere in elaborarea probelor - tipuri de itemi; etape si norme de elaborare/ 171

4.6. Evaluarea asistata de calculator / 179

4.7. Evaluarea traditionala-evaluarea moderna/ 182

4.8. Evaluarea manualelor scolare / 188

4.9. Concluzii/ 189

Autoevaluare /195

Dictionar /197

Bibliografie generala/ 223

Roxana Enache

Roxana Enache este în prezent conferențiar universitar doctor la Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic al Universității Tehnice de Construcții București, autor și coordonator a zeci de lucrări în domeniul Științelor Educației, coordonator de proiecte educaționale, coordonator de lucrări de disertație în domeniul managementului educațional, proiectelor educaționale, președinte al Asociației Profesionale Cognita, vicepreședinte al Asociației Academia Pedagogilor. Susține activități didactice pentru cursuri precum Teoria și metodologia curriculum-ului, Teoria și metodologia instruirii, Teoria și metodologia evaluării, Evaluarea programelor educaționale, Management de Proiect  și alte discipline din domeniul Științelor Educației și are o experiență în formarea inițială și continuă a cadrelor didactice de peste 20 de ani. Desfășoară în calitate de formator programe de formare continuă pe teme de Marketing educațional, Management educațional, Leadership în organizațiile școlare etc.

Autoarea vă propune o serie de lucrări în colecția Științe ale Educației:

Fundamentele managementului educației

Managementul proiectelor educaționale

Managementul curriculum-ului

Managementul clasei de elevi din perspectivă postmodernă

Managementul organizației școlare

Managementul învățării

Managementul comunicării didactice

Managementul schimbării și inovării in educatie

Managementul jocului

Managementul relațiilor educaționale. Negociere si conflict

Managementul situațiilor educaționale speciale

Scrie un review


Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat in wishlist!

A fost sters din wishlist!