Literatura pentru gimnaziu. Concepte operationale si exercitii. Clasa a VII-a vizeaza delimitari conceptuale referitoare la diferite tipuri de text, in acord cu programa scolara pentru gimnaziu.
Lucrarea cuprinde definirea unor notiuni de baza, studiate in clasa a VII-a, in tandem cu raportarea la texte-suport (din literatura romana si din literatura straina), exercitii de intelegere a fiecarui tip de text (literar, nonliterar, multimodal etc.) si de redactare, iar la final sugestii de rezolvare.
Cele 15 seturi de itemi sunt concepute pe diferite grade de dificultate, diversificate ca modalitate de abordare, din dorinta de a dezvolta gustul pentru lectura si abilitatea de a lucra efectiv cu opere literare ale unor autori canonici, dar si contemporani.
Desi propun o structura-sablon care vizeaza intelegerea textului in patru pasi, itemii contin abordari multiple si diverse, creative si incitante, permitand elevilor atat pregatirea pentru clasa, pentru examenele nationale, cat si pentru concursuri si olimpiade scolare.
-
Literatura pentru gimnaziu. Concepte operationale si exercitii. Clasa a VII-a - Irina-Roxana Georgescu (coordonator), Delia-Monica Georgescu, Raluca-Diana Raducanu, Adriana Dudas-Vasile, Adriana Chioa
Descarca
Irina-Roxana Georgescu ‒ doctor in filologie, cercetator la Institutul de Istorie si Teorie Literara „G. Calinescu” (2008‒2010); incepand din 2018, tine seminarul de literatura interbelica si postbelica la Facultatea de Litere a Universitatii din Bucuresti; face parte din proiectul de educatie media al Centrului de Jurnalism Independent; autoare de auxiliare scolare.
Delia-Monica Georgescu ‒doctor in filologie, profesor gradul didactic I, Colegiul National „Cantemir-Voda” din Bucuresti, autoare a numeroase articole de specialitate publicate in tara si in strainatate, autoare de auxiliare scolare si de resurse educationale deschise.
Raluca-Diana Raducanu ‒ profesor gradul didactic I, Liceul Teoretic „Jean Monnet” din Bucuresti, masterat in Limba romana contemporana, autoare de studii, articole si resurse educationale deschise pe platforme e-learning, in specialitate si in management educational, autoare de auxiliare scolare.
Adriana Dudas-Vasile ‒ doctor in filologie, profesor gradul didactic I, Colegiul National „Traian Lalescu” din Resita, cu vasta experienta didactica si manageriala.
Adriana Chioaru – doctor in filologie, profesor gradul didactic I, Colegiul National „Ferdinand I" din Bacau, autoare de studii de specialitate, in volum si in periodice.
Amalia Gabriela Serbu ‒ profesor gradul didactic I, Colegiul National „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Buzau, autoare a numeroase articole de specialitate, coautoare de auxiliare scolare.
Lucrarea este destinata in primul rand elevilor de gimnaziu, clasa a VII-a.
Auxiliarul cuprinde o lista de concepte operationale utile elevilor, explicate si exemplificate pe nivelul lor de intelegere. Seturile de itemi, desi propun o structura-sablon care vizeaza intelegerea textului in patru pasi, contin abordari multiple si diverse, creative si incitante, permitand atat pregatirea pentru clasa, pentru examenele nationale, cat si pentru concursuri si olimpiade scolare.