Avizat M.E.N. conform O.M. nr. 3530/04.04.2018
Lucrarea de fata este conceputa ca o noua modalitate de invatare, integrata (inter- si transdisciplinara), functionala si aplicativa, a limbii si literaturii romane in perioada scolaritatii obligatorii, in conformitate cu tendintele metodologice actuale, care pun accent pe formarea competentelor de comunicare necesare in toate domeniile de cunoastere si de activitate.
Elaborata conform programei de limba si literatura romana, lucrarea este mai bogata decat un manual; ea contine toate temele de studiu recomandate de programa (Lectura prozei narative; Lectura poeziei; Textul dramatic si arta spectacolului), dand profesorilor posibilitatea sa aleaga o tema sau alta in functie de profilul si specializarea claselor si de numarul de ore pe saptamana si, de asemenea, conform principiului accesibilitatii in raport cu nivelul dezvoltarii intelectuale si de cultura generala al elevilor. Un capitol separat il constituie Evolutia criticii literare in cultura romana, destinat profilului umanist.
Folosita in clasa, sub indrumarea directa a profesorului, sau acasa, in activitatea independenta, lucrarea de fata se va dovedi eficienta si stimulativa atat pentru elevi, cat si pentru profesori si parinti.
DAVIDOIU-ROMAN Anca
(N. 16 septembie 1971) a absolvit Liceul Pedagogic din Ploiesti in 1990 si Facultatea de Litere a Universitatii din Bucuresti, specializarea Romana-Franceza, in 1995. Master in Istoria limbii romane, in 1996, Doctor in Filologie din 2004. In prezent este profesor de limba si literatura romana la Colegiul National “Gheorghe Lazar” din Bucuresti. A publicat studiul de dialectologie: Aspecte ale morfologiei pronumelui personal in aromana si numeroase articole si studii de pragmastilistica in revistele de specialitate.
Avizat M.E.N. conform O.M. nr. 3530/04.04.2018
Lucrarea de fata este conceputa ca o noua modalitate de invatare, integrata (inter- si transdisciplinara), functionala si aplicativa, a limbii si literaturii romane in perioada scolaritatii obligatorii, in conformitate cu tendintele metodologice actuale, care pun accent pe formarea competentelor de comunicare necesare in toate domeniile de cunoastere si de activitate.
Elaborata conform programei de limba si literatura romana, lucrarea este mai bogata decat un manual; ea contine toate temele de studiu recomandate de programa (Lectura prozei narative; Lectura poeziei; Textul dramatic si arta spectacolului), dand profesorilor posibilitatea sa aleaga o tema sau alta in functie de profilul si specializarea claselor si de numarul de ore pe saptamana si, de asemenea, conform principiului accesibilitatii in raport cu nivelul dezvoltarii intelectuale si de cultura generala al elevilor. Un capitol separat il constituie Evolutia criticii literare in cultura romana, destinat profilului umanist.
Folosita in clasa, sub indrumarea directa a profesorului, sau acasa, in activitatea independenta, lucrarea de fata se va dovedi eficienta si stimulativa atat pentru elevi, cat si pentru profesori si parinti.
www.editurauniversitara.ro