Cateva dintre punctele forte ale manualului de geografie pentru clasa a VIII-a propus de Editura Sigma sunt:
Modul de desfasurare a unitatilor de invatare favorizeaza invatarea independenta, formarea vocabularului geografic, intelegerea notiunilor specifice si realizarea de corelatii intre componentele mediului geografic.
Lectiile sunt structurate astfel incat sa stimuleze atat activitatea independenta, cat si activitatea de colaborare, cu fiecare pas de studiu propus („Analizeaza harta/textul/imaginea/reprezentarea grafica”, „Aminteste-ti”, „Precizeaza”, „Retine”, „Aplica”).
Fiecare lectie cuprinde: materiale geografice suport (harti, grafice, imagini) cu un pronuntat caracter practico-aplicativ; rubrica „Dictionar” – in care sunt explicati termeni geografici noi; sectiuni cu informatii suplimentare semnalate corespunzator („Vreau sa stiu mai mult”, „Stiai ca…”); o sinteza a lectiei, cu notiuni geografice si explicatii corespunzatoare („Retine”); variate activitati de invatare pentru desfasurarea carora pot fi abordate metode didactice care sa stimuleze dezvoltarea gandirii critice si formularea unor solutii la probleme actuale ale lumii contemporane, invatarea prin colaborare, investigatie etc. („Aplica”, „Proiect”, „Dezbatere”, „Chestionar” sau „Portofoliu”).
Continuturile respecta rigoarea stiintifica, fiind selectate astfel incat prin operarea lor sa se asigure formarea competentelor specifice dispuse prin programa scolara pentru toti elevii, la un nivel optimal.
Sunt prezentate atat continuturi cu nivel de accesibilitate minim si mediu, dar si continuturi cu caracter stimulativ („Vreau sa stiu mai mult” ori „Stiai ca…”), abordate corect din perspectiva disciplinei.
Manualul cuprinde si continuturi abordate din perspectiva interdisciplinara si transdisciplinara, oferind astfel posibilitatea realizarii conexiunilor dintre elementele naturale si umane prezentate, specifice geografiei, cu cele specifice altor discipline (limba si literatura romana, matematica, biologie, chimie, fizica, istorie, TIC).