Cinci motive pentru a alege manualul:
Continuturile celor trei unitati de invatare prevazute in programa scolara sunt corelate cu strategiile didactice, sunt bine definite, fiecare dintre acestea fiind prezentata unitar, remarcandu-se printr-o inlantuire logica intre: noile informatii, activitatile de invatare, realizarea feedback-ului, a evaluarii si, ca element de noutate, chiar a autoevaluarii prin chestionare-tip, dar si indemnuri la relaxare, dezlegand scurte ghicitori, rebusuri in limba latina, dar si printr-o serie de alte jocuri didactice, dinamice, amuzante si atractive.
Fiecare unitate de invatare se bucura de o rubricatie originala, extrem de variata si de captivanta, de tipul: „Descoperiti” (Ad inveniendum), „Aplicati” (Ad exercendum), „Dictionar” (Glossarium), „Stiati ca…” (Ad plurima sciendum), „Reflectati” (Ad sententiam dicendum), „Joc de rol” (Ad personam agendum), „Jurnal de calatorie” (Peregrinationis diarium), „Proiect” (Ad cogitandum), „Portofoliu” (Ad testimoniis docendum), „Retineti!” (Memora!) etc.
Abundenta detaliilor interesante, picante de cultura si civilizatie greco-romana.
Invatarea treptata prin intuitie, descoperire, joc si exercitii diversificate.
Imagistica bogata, deosebita, clara, revelatoare, captivanta, cu rolul de a creiona un metatext menit sa le vorbeasca elevilor despre viata de zi cu zi in Antichitatea greco-romana, despre marile figuri ori despre pictura, sculptura si arhitectura acestei Antichitati clasice, in felul unei Enciclopedii ilustrate.
Informatii conformitate produs
Elena Chirila este profesor de limba latina, grad didactic II, in Bucuresti, la Colegiul National „Ion Neculce” si la Scoala Gimnaziala „Nicolae Titulescu”; autoarea unor carti si a unui curs practic de limba romana pentru straini. In perioada 2017–2018 a predat cursuri de limba romana pentru studentii straini. A fost membru in diferite comisii de jurizare, vicepresedinte in cadrul comisiilor de organizare a olimpiadelor de greaca veche si latina (2014, 2024), in comisiile de elaborare si verificare a subiectelor olimpiadelor de limbi clasice etc. A participat la diverse actiuni si activitati metodice, proiecte didactice, la activitati si cursuri de perfectionare. A elaborat si verificat pentru Centrul National de Evaluare si Examinare al MEC subiectele de limba latina intocmite in vederea organizarii examenelor de titularizare si de definitivare in invatamant (2005–2016).
Maria-Luiza Oancea este conferentiar dr. la sectia de Filologie Clasica (Departamentul de Limbi si Literaturi Romanice, Clasice si Neogreaca al Facultatii de Limbi si Literaturi Straine al Universitatii din Bucuresti). Este specialist in sintaxa si morfologie greaca veche, morfologie latina, civilizatie greaca veche, mitologie greco-romana si didactica specialitatilor latina si greaca veche; autoare a numeroase articole si volume de specialitate, sapte manuale de limba greaca veche pentru liceele cu profil teologic, a tradus lucrari din limba latina si din greaca veche. A fost membru in diferite comisii de inspectii in vederea sustinerii gradului didactic I, in comisiile de acordare a definitivatului si a gradului didactic II, in Comisia Nationala pentru Curriculum, Grupul de Lucru pentru Limba Greaca Veche, MEC (2000, 2001, 2004–2006), in Comisia Nationala de intocmire a programelor analitice pentru gradele didactice (2001), in Comisia de Organizare a Olimpiadei de Limbi Clasice, Faza Nationala, MEC (2002), in Comisia de Organizare a Olimpiadei de Limbi Clasice, Faza Judeteana, Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti (1995–2001). Profesor pregatitor al Lotului Olimpic Roman participant la Faza Internationala a Olimpiadei de Limbi Clasice (Certamen Ciceronianum Arpinas), Universitatea din Bucuresti, MEC, Busteni (2000).