Cinci motive pentru a alege manualul:
1) Elevii cu inclinatii practice vor gasi in fiecare lectie experiente, aplicatii si curiozitati interesante, intrebari simple − dar relevante − prin care se pot autoevalua. Elevii cu o gandire mai abstracta vor gasi rationamente stiintifice, formule si demonstratii relevante, probleme rezolvate si propuse spre rezolvare, dar si subiecte complexe de reflectie.
2) Manualul se bazeaza pe ideea: „Cea mai buna cale de a invata fizica este facand fizica”. Suita de investigatii propuse in manual la rubrica „Experimenteaza” ii angajeaza pe elevi in a-si pune intrebari, a descoperi, a da raspunsuri. Astfel, totul capata semnificatie pentru ei, provocandu-i sa aplice noile cunostinte in alte situatii si domenii, dar si in propria viata.
3) Informatiile transmise contribuie la formarea si dezvoltarea competentelor/ aptitudinilor, a abilitatilor si a atitudinilor prevazute in programa scolara. Pentru cea mai mare parte a proprietatilor fenomenelor fizice sunt propuse experimente simple, care pot fi realizate de elevi cu mijloace usor de obtinut, prezentate explicit, cu intrebari ajutatoare.
4) Metodele si instrumentele traditionale de evaluare (itemii si testele de evaluare) sunt distribuite echilibrat, prin raportare la programa scolara. Pentru fiecare domeniu de continut sunt propuse cate doua teste de evaluare, care au in proportii egale itemi obiectivi, subiectivi si semiobiectivi, pentru care sunt oferite si modele de rezolvare.
5) Manualul contine foarte multe informatii legate de fenomene studiate in diverse ramuri ale stiintelor naturii (fizica, biologie, astronomie, chimie). Elevii sunt indemnati sa se documenteze singuri pe teme multidisciplinare si sa scrie eseuri scurte pe temele respective.
Informatii conformitate produs
Carmen-Rodica Burcea-Iancu este profesor cu experienta de 49 de ani, din care 38 in invatamantul primar si gimnazial; profesor gradul I, specializarea limba engleza si limba romana, la Colegiul National „Ana Aslan” din Timisoara, unde preda cursul English for Special Purposes – ESP. A participat la proiectul „Descoperind Diversitatea”, coordonat de Consiliul Britanic Suedia, Ministerul Educatiei Suedia si Comisia Nationala Suedeza pentru UNESCO.
Dumitru Bortun este doctor in filosofie si profesor universitar la Facultatea de Comunicare si Relatii Publice a Scolii Nationale de Studii Politice si Administrative din Bucuresti – SNSPA, cu o bogata activitate profesorala si publica. Premiat cu titlul „Profesor Bologna“ (2009), acordat profesorilor care „sunt apreciati de studenti, aduc plus de valoare educatiei din Romania si sunt modele pentru studenti”; „Personalitatea anului 2015”, acordat de Revista Legal Point pentru „promovarea valorilor morale in tehnicile de comunicare”; Diploma de Excelenta „Integritate, Buna Guvernanta si Responsabilitate Sociala” (2017), acordata de Eurolink – Casa Europei; Ordinul „Meritul Cultural” in grad de „Cavaler” (2021) acordat de Presedintia Romaniei; Premiul „Pace si Dialog” (2023), pentru actiunile prin care a contribuit la „dezvoltarea dialogului si tolerantei in societate”. Membru fondator al Asociatiei Romane de Relatii Publice – ARRP, al carei presedinte a fost in perioada 2005-2008. In prezent este Presedintele Juriului de Onoare ARRP. A publicat carti, peste 160 de studii, articole si interviuri.
Laurenta Hacman este profesor de gradul I de stiinte socio-umane, la Colegiul National „Mihai Eminescu” Suceava. Inspector scolar pentru discipline socio-umane (1999–2014), Inspectoratul Scolar al Judetului Suceava. Experienta de formator judetean si national in programe de educatie civica, participare in echipe de implementare in proiecte cu finantare europeana. Organizator in proiecte educationale de educatie sociala/civica la nivel judetean si local.
Maria-Liana Lacatus este profesor cu experienta de 45 de ani in invatamant; profesor dr. asociat la Academia de Studii Economice Bucuresti, Departamentul pentru Pregatirea Personalului Didactic, titulara cursului „Didactica specializarii pentru discipline de educatie sociala si educatie civica si economica”, a carui misiune este asigurarea formarii initiale si continue a profesorilor de educatie sociala si economica. Autoare de manuale de educatie civica, educatie sociala, drepturile omului si ale copilului, pentru licee bilingve de limba engleza si economie.