Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro: 0745 204 115
Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783
ISBN: 978-606-591-335-6
DOI: 10.5682/9786065913356
Anul publicării: 2012
Editia: I
Pagini: 244
Editura: Editura Universitara
Autor: Maria Goga
Capitolul 1: În acest capitol sunt prezentate elemente introductive legate de profesionalizarea tutorului privind contextul invăţării E-learning (în care acesta îşi desfăşoară activitatea), actorii implicaţi, paradigmele educaţionale relevante, precum şi o scurtă introducere in problematica E-learning din Europa şi România;
Capitolul 2: În cadrul acestui capitol se vor contura identitatea academică a tutorului, rolurile şi competenţele acestuia în cadrul procesului de învăţare E-learning, precum şi necesitatea formării acestuia într-un cadru organizat de învăţare. De asemenea, vor fi prezentate iniţiative de formare şi dezvoltare profesională a cadrelor didactice cu rol de tutor la nivel european şi românesc.
Capitolul 3: Acest capitol descrie dimensiunile (pedagogică, psiho-socială, managerială şi tehnică) desprinse din funcţiile principale ale tutorului, care vor constitui pilonii de bază al unui posibil modul de formare academică a acestuia în E-learning, modul dezvoltat din literatura de specialitate. Dimensiunea pedagogică va evidenţia teorii ale învăţării cu aplicare în mediul E-learning precum şi elemente de proiectare a unui curs în mediul electronic. În cadrul dimensiunii piho-sociale sunt reliefate modalităţi de iniţiere şi susţinere a unei comunicări virtuale eficiente dar şi rolul membrilor comunităţii de învăţare (tutore-studenţi) în procesul de învăţare. Elementele de management a cursului de tip E-learning compun dimensiunea managerială a modulului, iar în cadrul dimensiunii tehnice sunt prezentate principalele tehnologii cu aplicaţie directă în procesul educaţional electronic.
Capitolul 4: În acest capitol vor fi abordate aspectele metodologice ale cercetării: motivaţia cercetării, obiectivele, ipotezele, eşantionarea precum şi instrumentele folosite în cadrul studiului de faţă.
Capitolul 5: Rezultatele obţinute în urma studiului sunt prezentate în acest capitol. Aceste rezultate sunt împărţite în două categorii principale, respectiv introducerea într-un posibil modul academic compusă din perspectiva subiecţilor noştri privind rolul, competenţele şi modul de instruire al tutorilor precum şi modelul propriu-zis cuprinzând cele patru dimensiuni amintite anterior.
Capitolul 6: Acest capitol interpretează rezultatele prezentate anterior. Concluziile obţinute, atât din cercetarea cantitativă cât şi din cea calitativă, vor constitui sursa principală în vederea elaborării unui posibil modul academic de formare a tutorului în E-learning.
Capitolul 7: În acest capitol sunt formulate concluziile şi recomandările desprinse din cercetarea efectuată. Principalele concluzii vor conduce la prezentarea unui set de sugestii şi recomandări şi propunerea unui posibil modul de formare psiho-pedagogică a tutorului care să constituie baza unui curs de instruire a tutorilor în contextul românesc.
* * *
Lucrarea Doamnei Goga este o lucrare bine documentată beneficiind de o bibliografie solidă şi cu informaţii de ultimă oră ce ne pun la dispoziţie un tablou cuprinzător al preocupărilor, al reuşitelor, nereuşitelor, al soluţiilor deja acceptate dar şi a ideilor controversate privind activitatea academică a tutorului în sistemul E-learning. Regăsim o diversitate de idei pedagogice moderne asociate cu informaţii la nivel tehnologic fără de care sistemul E‑learning nu poate funcţiona. Formarea şi profesionalizarea tutorului în spaţiul educaţional românesc sunt integrate într-un posibil modul de formare academică a acestuia (tutorului), în care se armonizează cele patru dimensiuni: pedagogică, psiho-socială, managerială şi tehnică. O analiză atentă a modulului psiho-pedagogic de formare a tutorului propus ne dezvăluie faptul că autoarea dovedeşte nu numai o cunoaştere a realităţilor legislative, administrative şi decizionale din România ci şi o viziune globală, integratoare asupra acestei teme. Este o lucrare de pionierat în domeniu care va deschide, cu siguranţă, noi piste de abordare şi va oferi noi soluţii practice în domeniul E-learning.
Prof. Univ. dr. Marin Manolescu,
Facultatea de Psihologie și Științele Educației,
București
În urma unei temeinice analize a provocărilor recente privind profesia didactică, autoarea se întreabă: Poate fi considerat tutorul o nouă ipostază a profesiei didactice? Ce roluri îndeplineşte în spaţiile educaţionale numite E-Learning, M-Learning, blended Learning, învăţarea la distanţă sau în învăţarea online? Ce competenţe trebuie să dovedească?... Autoarea realizează o atentă analiză a situaţiei existente în România privind activitatea academică a tutorului în E-learning din perspectiva acestuia, precum şi analiza situaţiei existente în mai multe universităţi din ţara noastră şi din alte ţări privind activitatea tutorului din perspectiva studenţilor implicaţi în învăţarea mediata de platforme electronice consacrate. Lucrarea Dnei Maria Goga ne pune la dispoziţie clarificări conceptuale minuţios realizate, raportarea teoriilor învăţării şi modelelor de învăţare la mediul E-learning precum şi numeroase sugestii şi recomandări privind activitatea psiho-pedagogică a tutorului.
Prof. univ. dr. Steliana Toma,
Universitatea Tehnică de Construcții,
București
Pătrunderea noilor tehnologii ale comunicației și informației în educație a condus la regândirea și reorganizarea sistemelor de învățământ, implicit în ceea ce privește rolul personalului didactic. S-a dezvoltat astfel sistemul de învățare E-learning, care, comparative cu cele tradiționale, oferă modalități de transmitere și de gestionare a cunoașterii.
Teza de doctorat „Definirea profilului academic al tutorului în E-learning” are ca scop investigarea acestui nou tip de învățare, a competențelor și rolurilor personalului care îl gestionează și propune în acest sens un modul de formare pentru această nouă profesie. Această lucrare este de strictă actualitate și de mare utilitate în procesul de aplicare a Legii Educației Naționale, rolul tutorului fiind semnificativ în formarea profesională a tinerilor care se îndreaptă către o carieră în educație.
Apreciez, în mod deosebit, contribuțiile originale ale autoarei privind dezvoltarea celor patru dimensiuni (pedagogică, psiho-socială, managerială și tehnică) pe care se bazează modulul de formare a tutorului.
Prof. univ. dr. ing. Anton Hadăr,
Universitatea Politehnică,
București
Definirea profilului academic al tutorului în E-learning
DescarcaLector universitar la catedra de pedagogie, Departamentul pentru Pregatirea Personalului Didactic, din cadrul Universitatii Tehnice de Constructii Bucuresti, a absolvit doctoratul in Stiintele Educatiei la Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti in 2010 si este licentiata in muzica, absolvind Facultatea de Muzica, sectia Pedagogie Muzicala, din cadrul Universitatii Transilvania Brasov.
De asemenea, este licentiata in domeniul stiintelor educatiei, absolvind Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti.
Este autoare a numeroase articole internationale privind muzica electronica si predarea in sistemul E-learning si profesor invitat in diferite universitati din Africa (Valley View University – Ghana, Rusangu University – Zambia, Babcock University – Nigeria), contribuind la deschiderea a diverse programe de master in cadrul acestor universitati.
Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro