Lucrarea de fata, rod al unei experiente didactice de peste 45 de ani, este, inainte de toate, un ghid de abordare in mod creativ a matematicii in clasele primare.
Caracterul inedit, novator al lucrarii este oferit de demonstrarea argumentata a adevarului ca aritmetica se fundamenteaza in predarea-invatarea ei doar pe doua operatii matematice: adunarea si inmultirea. Celelalte doua operatii, respectiv impartirea si scaderea, sunt deduse din primele.
Lucrarea are un caracter inedit, incluzand artificii matematice, exercitii de calcul mintal si probleme non-standard, jocuri logico-matematice, explicatii matematice ingenioase. Toate acestea sunt prezentate in asa maniera, incat sa poata fi atins scopul pentru care ea a fost scrisa: in primele clase de studiu se nasc la micul discipol dragostea/atractivitatea sau repulsia pentru matematica. Daca elevul simte ca patrunde in miezul notiunilor, daca gandirea lui este stimulata spre un efort gradat, daca el traieste bucuria fiecarui succes, toate acestea cultiva interesul si dragostea pentru studiul acestei frumoase discipline de invatamant.
S-a nascut la 21.08.1953 in Racovita, Arges. A urmat cursurile primare la Contesti, apoi Liceul Pedagogic din Campulung-Muscel, absolvind in 1973. Ca sef de promotie, a fost repartizat in Curtea de Arges, iar din 1980 este titular in orasul Mioveni. Experienta pedagogica de peste 4 decenii a inclus responsabilitati ca: responsabil de comisie metodica si cerc pedagogic, membru in C.A. al scolii si in Consiliului Consultativ al I.S.J., metodist, consilier local in cadrul primariei Mioveni. A primit distinctia GHEORGHE LAZAR, devenind fiu al Argesului, iar in 2015 i s-a decernat diploma de excelenta in domeniul invatamantului. Coautor de auxiliare didactice: Comunicare in limba romana clasele I- IV; Matematica si explorarea mediului, clasele I- II, Matematica cls.III- IV, Matematica distractiva, COMPER, Caiete Tip. A propus subiecte la concursuri scolare,a publicat articole de specialitate,a urmat cursuri de formare continua si a participat la Simpzioane si Conferinte judetene, nationale si internationale.
Lucrarea de fata, rod al unei experiente didactice de peste 45 de ani, este, inainte de toate, un ghid de abordare in mod creativ a matematicii in clasele primare.
Caracterul inedit, novator al lucrarii este oferit de demonstrarea argumentata a adevarului ca aritmetica se fundamenteaza in predarea-invatarea ei doar pe doua operatii matematice: adunarea si inmultirea. Celelalte doua operatii, respectiv impartirea si scaderea, sunt deduse din primele.
Lucrarea are un caracter inedit, incluzand artificii matematice, exercitii de calcul mintal si probleme non-standard, jocuri logico-matematice, explicatii matematice ingenioase. Toate acestea sunt prezentate in asa maniera, incat sa poata fi atins scopul pentru care ea a fost scrisa: in primele clase de studiu se nasc la micul discipol dragostea/atractivitatea sau repulsia pentru matematica. Daca elevul simte ca patrunde in miezul notiunilor, daca gandirea lui este stimulata spre un efort gradat, daca el traieste bucuria fiecarui succes, toate acestea cultiva interesul si dragostea pentru studiul acestei frumoase discipline de invatamant.