Lucrarea este realizata in conformitate cu actuala programa scolara de limba si literatura romana. In plus, tine cont de reperele metodologice publicate de Centrul National de Politici si Evaluare in Educatie, in scopul armonizarii programei de liceu cu aceea de gimnaziu.
Problemele de literatura, limba si comunicare au fost abordate integrat si preponderent aplicativ in cinci unitati tematice: U 1 – Adolescenta, U 2 – Scoala, U 3 – Iubirea, U 4 – Lumi fantastice, U 5 – Confruntari etice. Exista, de asemenea, la sfarsitul fiecareia dintre unitati texte, sugestii de lectura si exercitii pentru temele alternative (programa prevede obligativitatea studierii a cinci teme din zece). Intrucat majoritatea textelor literare alese dezvolta o tematica bogata, lucrarea ofera posibilitatea abordarii variate la acest nivel, permitand orice alegere a temelor si o organizare a demersului didactic fie urmand structura cartii, fie construind una noua cu ajutorul secventelor ei.
Pe langa sintezele informative si explicative, include a numeroase si diverse exercitii cu rolul fixarii unor concepte, al intelegerii textelor si problemelor. In plus, activitatile de invatare propun deschideri frecvente catre realitatea in care traim, cu accentul pe ceea ce este esential, benefic in formarea unui tanar si pe valorile civice.
La final, se ofera sugestii de rezolvare pentru unele dintre exercitiile propuse.
-
Cititul ne face mai buni. Limba si literatura romana. Notiuni, aplicatii, repere tematice. Clasa a IX-a - Ion Bogdan Lefter (coordonator), Dumitrita Stoica, Dan Gulea, Dragos Silviu Paduraru
Descarca
Ion Bogdan Lefter – doctor in filologie, profesor la Universitatea din Bucuresti, director al Scolii Doctorale Litere, critic si istoric literar, autorul catorva zeci de carti de specialitate, coordonator de dictionare si ingrijitor de editii; coordonatorul lucrarii.
Dumitrita Stoica – doctor in filologie, profesor gradul didactic I, Colegiul National „Gheorghe Lazar” din Bucuresti, scriitoare, autoare si coautoare de manuale, auxiliare scolare, articole de specialitate; Unitatea 1, Tema alternativa (Unitatea 2), Unitatea 3 (integral), Textul jurnalistic, Aspecte lexico-semantice, Evaluare (Unitatea 5).
Dan Gulea – doctor in filologie, profesor gradul I didactic, Colegiul National „Mihai Viteazul” din Ploiesti, asistent colaborator la Facultatea de Litere a Universitatii din Bucuresti; Unitatea 4 (integral), Ana Blandiana, Dan Sociu, Elena Vladareanu (Unitatea 5).
Dragos Silviu Paduraru – doctor in filologie, profesor gradul didactic I, Colegiul National „Gheorghe Lazar” si Colegiul National „Sfantul Sava” din Bucuresti, autor de auxiliare scolare; Tema alternativa (Unitatea 1), Unitatea 2 (integral), Ioan Slavici, Textul memorialistic, Tema alternativa (Unitatea 5).
Lucrarea este realizata in conformitate cu actuala programa scolara de limba si literatura romana. In plus, tine cont de reperele metodologice publicate de Centrul National de Politici si Evaluare in Educatie, in scopul armonizarii programei de liceu cu aceea de gimnaziu.
Problemele de literatura, limba si comunicare au fost abordate integrat si preponderent aplicativ in cinci unitati tematice: U 1 – Adolescenta, U 2 – Scoala, U 3 – Iubirea, U 4 – Lumi fantastice, U 5 – Confruntari etice. Exista, de asemenea, la sfarsitul fiecareia dintre unitati texte, sugestii de lectura si exercitii pentru temele alternative (programa prevede obligativitatea studierii a cinci teme din zece). Intrucat majoritatea textelor literare alese dezvolta o tematica bogata, lucrarea ofera posibilitatea abordarii variate la acest nivel, permitand orice alegere a temelor si o organizare a demersului didactic fie urmand structura cartii, fie construind una noua cu ajutorul secventelor ei.
Pe langa sintezele informative si explicative, include a numeroase si diverse exercitii cu rolul fixarii unor concepte, al intelegerii textelor si problemelor. In plus, activitatile de invatare propun deschideri frecvente catre realitatea in care traim, cu accentul pe ceea ce este esential, benefic in formarea unui tanar si pe valorile civice.
La final, se ofera sugestii de rezolvare pentru unele dintre exercitiile propuse.
www.editurauniversitara.ro